BX19TZI schreef:beek3762 schreef:Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.Ik heb 450 voor de bx betaald heren. En ik vind het abvsoluut niet erg om onderhoud te geven aan de auto’s. Wat dat betreft ken jij mij dus helemaal niet dus in mijn ogen is het slap geleuter van je.
Wat ik verwacht is eerlijkheid. Problemen hebben is helemaal niet erg. Als je maar eerlijk verteld wat er is.
Ding gaat nu 11 juni alsnog voor de apk. Daar gaat die doorkomen en ik ga van deze auto genieten.
Met die achterlijke benzine prijzen is die beslissing snel gemaakt.Magoed we wachten woensdag maar af.
Die automaatbak heb ik trouwens de kickdown kabel goed afgesteld. Kickdown is ook prima nu. Alleen de pook moet afgesteld worden. Want ik denk dat volgens de huidige instelling de auto niet naar de 4 mag. Dat wordt geblokkeerd. Maja afwachten.En idd het is een kansloos hok, maar daar wil ik verandering in gaan brengen.
Volgens mij ben ik ook een beetje een bx redder. Ik koop elke keer een rampenbak, knap hem helemaal op en vervolgens verkoop ik ze voor een prikkie.Dat doe ik ook vanaf nu niet meer. Dit is voorlopig ook de laatste BX die ik gekocht heb.
Ik viel je niet aan, zeg alleen wat er vaak heerst op het forum.
En idd zou het mooi zijn als er eerlijk verkocht werd. 450 voor een BX zoals door jou omschreven is gruwelijk teveel.
Foei!
BX19TZI schreef:beek3762 schreef:Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.Ik heb 450 voor de bx betaald heren. En ik vind het abvsoluut niet erg om onderhoud te geven aan de auto’s. Wat dat betreft ken jij mij dus helemaal niet dus in mijn ogen is het slap geleuter van je.
Wat ik verwacht is eerlijkheid. Problemen hebben is helemaal niet erg. Als je maar eerlijk verteld wat er is.
Ding gaat nu 11 juni alsnog voor de apk. Daar gaat die doorkomen en ik ga van deze auto genieten.
Met die achterlijke benzine prijzen is die beslissing snel gemaakt.Magoed we wachten woensdag maar af.
Die automaatbak heb ik trouwens de kickdown kabel goed afgesteld. Kickdown is ook prima nu. Alleen de pook moet afgesteld worden. Want ik denk dat volgens de huidige instelling de auto niet naar de 4 mag. Dat wordt geblokkeerd. Maja afwachten.En idd het is een kansloos hok, maar daar wil ik verandering in gaan brengen.
Volgens mij ben ik ook een beetje een bx redder. Ik koop elke keer een rampenbak, knap hem helemaal op en vervolgens verkoop ik ze voor een prikkie.Dat doe ik ook vanaf nu niet meer. Dit is voorlopig ook de laatste BX die ik gekocht heb.
Ik viel je niet aan, zeg alleen wat er vaak heerst op het forum.
En idd zou het mooi zijn als er eerlijk verkocht werd. 450 voor een BX zoals door jou omschreven is gruwelijk teveel.
Foei!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja als oude eigenaar maar is reageren.
De auto heeft 1,5 tot 2 jaar stil gestaan dus ik vermoed dat de thermostaat zijn werking niet meer goed doet. (wat dus leid naar te warm worden)
De accu had een voltage van bijna 14V met een lopende motor, (volgens mij dus nog wel redelijk te noemen!) Als die dood is krijg je van mij een andere!
De kickdown was idd niet afgesteld maar dat is ook vermeld.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zo ben ik al weer. Net is een andere dynamo opgestuurd naar de huidige eigenaar. om hem tegemoed te komen.
Ik heb ook de Bx eerlijk verkocht ik heb vermeld naar wat ik wist!
De prijs van de auto was oorspronkelijk ook lager dan 450 euro!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dan is het toch prima! Je hebt de auto ook maar even gehad en bij auto’s op leeftijd vallen er doorgaans wel eens wat lijken uit de kast. Maar zo te zien heeft Willem dat ingecalculeerd, mooi zo!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
toch voel ik me wel schuldig….
Maja voortaan gewoon weer gaan slopen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik ben gevraagd als opperbeun om in het geval van lekke koppakking in te grijpen. We zien wel waar het schip strand. Ik geloof dat Willem’s garage (Poolse front) eerst nog een compressietest ging uitvoeren. Aan de hand daarvan weten we meer.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het toeval wil dat ik nog een goede DKZ cilinderkop heb liggen. Dat scheelt al weer behoorlijk in de kosten. Maar goed, zoals ik al zei; we zien wel waar het schip strand.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zeker, een goede kennis van me. Maar Raoul, jij mag niet praten. Jij gaf je bix al op met nog geen 2 ton op de klok en stukkende koppeling
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mssl schreef:PrutsyLJ schreef:Zeker, een goede kennis van me. Maar Raoul, jij mag niet praten. Jij gaf je bix al op met nog geen 2 ton op de klok en stukkende koppeling
DEAD AAN DE BX’en
Ik denk dat ik binnenkort eens wat folders van mooie kantines en ferrari’s naar het poolse front ga opsturen! Die lui hebben onderhand geld zat.
Misschien heb je gelijk teun.
Maar ik ga het toch proberen met deze BX.
Nieuwe d-riem en verse apk en grote beurt. De benzinekosten haal je er vrij snel uit dus.
Maar idd ik ben ook wel beetje geneigd deze BX naar de sloop te brengen. Maja ik heb vertrouwen in mijn opperbeun.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zo de auto kuchkach barrel rijdt. Na het vervangen van:
- dynamo
- accu
- koelslangen
- bak afstellen
- bak olie bijvullen 4 life
Ding gaat naar zijn 4 en koelt prima. Alleen olietemperatuur is in no time 100 graden. Dat is iets wat veel. Ook is de keering op onverklaarbare wijze overleden. Dus hij slurpt bakolie.
Maar goed de meest lelijke bx die ik ook heb gekocht rijdt! En dat is belangrijkst. Het speciale aan deze gti automaat is dat ie nog langzamer is dan een 1400. Ding is echt niet voorruit te branden. Ik word door de meest kansloze auto’s zwaar gedold @ stoplicht. Ding maakt wel toeren maar hij blijft heel lang koppelen en langzaam komt d’r snelheid in.
Nouja eerst flinke schoonmaakbeurt en maandag kan ze iig voor de apk!
Die week daarna d-riem vervangen grote beurt en dan zie ik wel even verder.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Als ie toch langzamer is als een 1400?
Waarom koop je dan niet meteen een 1400
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Als ie toch langzamer is als een 1400?
Waarom koop je dan niet meteen een 1400
Ik weet nog wel een mooie Deauville te staan.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX19TZI schreef:Het speciale aan deze gti automaat is dat ie nog langzamer is dan een 1400. Ding is echt niet voorruit te branden. Ik word door de meest kansloze auto’s zwaar gedold @ stoplicht. Ding maakt wel toeren maar hij blijft heel lang koppelen en langzaam komt d’r snelheid in.
Daar heeft mijn 16 TRS automaat anders geen last van hoor. Die spuit weg bij stevig gas geven, compleet met gorgelende carbuarteur en tank!
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Trekt een 1400 trouwens niet sowieso errug vlot op?