Hallo,
Ik weet dat dit item al vaker op het Forum behandeld is, maar ik kan het niet zo snel meer terugvinden. Probleem is dat twee bougieschachten halfvol olie staan. Vorige keer heb ik de ringen vernieuwd - niets geholpen.
Nu herinner ik me dat er heel dunne, speciale plaatjes in de handel zijn die je onder de ringen legt. Wie heeft daar een adresje voor?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Berepoot in hilversum of oude ringen uit een oude kop gebruiken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beste Bogaard,
Vraag 1:
Gaat het om dit bedrijf?
Vreelandseweg 40
1216 CH HILVERSUM
Telefoon: 035-621 76 49
Fax: 035-621 37 20
E-Mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Vraag 2:Gaat het om EXTRA opvulringen? Er zit immers al een opvulring per schacht in.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja.
Je moet de hoogte van de schacht meten tov kopvlak. ZIE WPH. dan vulringen toevoegen zoveel als nodig zijn.
Berepoot verkoopt die ringen van 0,1 tot 1 mm dik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zojuist de extra opvulringen onder de kleppendeksel gemonteerd, kleppen gesteld en een flinke proefrit gemaakt. De 4 ringen (besteld bij fa. Beerepoot in H’sum) die na meten 1 mm dik moesten zijn, doen hun werk perfect: niets geen lekkage meer in de bougieschachten!
Vraag 1
Waardoor konden die schachten/buizen 1 mm konden verzakken?
Vraag 2
Wie heeft een tip om de kleppendeksel-pakking op zijn plaats te houden tijdens het terugplaatsen van de deksel. Pas na de -tigste keer bleef hij zitten. Werd daar een beetje flauw van. Volgende keer vastlijmen? Maar met wat voor lijm?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Volgens mij zakken die schachten door te hard aandraaien van de bouten waarmee het deksel gemonteerd zit. Je schroeft ze dan gewoon omlaag.
Zover aandraaien dat ze de boel juist op spanning zetten en de rubbers iets indrukken is afdoende.
Monteren met een beetje vet of een een paar drupjes vloeibare pakking op de 4 hoeken doet wonderen. Bij mijn laatste wissel was het gewoon netjes over de rand schuiven en goed aandrukken en het ding kwam geen millimeter van zijn plek. Ik had het probleem dus helemaal niet…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Lastig plaatsen van pakking is met name bij hergebruik van de oude, een nieuwe zit over het algemeen veel strakker om de deksel (als je die ontdaan hebt van olie voordat je de pakking plaatst).
Je kunt ook last hebben van de positie van de laatste tuimelaar, beetje verdraaien zakt die verder weg.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Klopt. Een nieuwe pakkingrand en rubber ringen kost geen moer en dit weegt zeker niet op tegen eventuele ergernis…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991