Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oei, die ziet er idd heel mooi uit!! Wel vreemd: volgens mij is dit een wat latere GTI, maar de advertentie meldt als bouwjaar 1987. Of ik lees het verkeerd, mijn Frans is werkelijk allerbelabberdst.
En hebben de Franse GTI’s allemaal TZI bumpers?
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, ben niet de enige met een babyblauwe BX
@winnetou: ik denk dat het vermelde bouwjaar niet klopt, want die type 3 bumpers waren optioneel va eind ‘89, type 3 achterlichten en type 3 interieur. Natuurlijk kan ‘ie volledig verbouwd zijn, maar werd de GTI 4x4 überhaupt al in ‘87 geleverd?
beerpeet schreef:Hmm, ben niet de enige met een babyblauwe BX
@winnetou: ik denk dat het vermelde bouwjaar niet klopt, want die type 3 bumpers waren optioneel va eind ‘89, type 3 achterlichten en type 3 interieur. Natuurlijk kan ‘ie volledig verbouwd zijn, maar werd de GTI 4x4 überhaupt al in ‘87 geleverd?
BX 4X4 werd vanaf ‘89 geleverd
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
winnetou schreef:Oei, die ziet er idd heel mooi uit!! Wel vreemd: volgens mij is dit een wat latere GTI, maar de advertentie meldt als bouwjaar 1987. Of ik lees het verkeerd, mijn Frans is werkelijk allerbelabberdst.
En hebben de Franse GTI’s allemaal TZI bumpers?
Het bouwjaar klopt inderdaad niet, maar de bumpers kloppen nog veel minder. Het staat voor geen meter, die later gemonteerde TZx-bumpers…
Verder is het een mooie en bijzondere auto.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Des te vreemder is het dat de ruimte tussen de achterlichten bij een GTI normaal gesproken matzwart is. Maar bij deze GT 4x4 is deze in de kleur van de carrosserie gespoten. Dat matcht dan wel weer met de TZi bumpers. Ik zou bijna gaan denken dat dit een TZi 4x4 is waar een spoiler op is geschroefd en een ander typeplaatje op is gezet. Maar dat klopt weer niet met het GTI interieur….. Heel raar.
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
GTI interieur is toch wel geleverd in een TZI?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Als optie idd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
- BX 19 GT
- BX 16 RS
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Kijk, da’s pas lelijk: zwarte kentekenplaatruimte met TZx bumpers!!
XBXG schreef:winnetou schreef:Oei, die ziet er idd heel mooi uit!! Wel vreemd: volgens mij is dit een wat latere GTI, maar de advertentie meldt als bouwjaar 1987. Of ik lees het verkeerd, mijn Frans is werkelijk allerbelabberdst.
En hebben de Franse GTI’s allemaal TZI bumpers?Het bouwjaar klopt inderdaad niet, maar de bumpers kloppen nog veel minder. Het staat voor geen meter, die later gemonteerde TZx-bumpers…
Verder is het een mooie en bijzondere auto.
niet eens elec ramen achter, iig niet de knopjes.
In Frankrijk hadden dat soort luxe BX’en enkel vóór electrische ramen.
Eelectrische ramen werd geleverd op export-BX’en.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
beerpeet schreef:Hmm, ben niet de enige met een babyblauwe BX
vroeg me al af of ‘t dezelfde kleur was…
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:beerpeet schreef:Hmm, ben niet de enige met een babyblauwe BX
vroeg me al af of ‘t dezelfde kleur was…
Staat op de 2e foto trouwens ook wel een leuk babyblauw apparaatje schuin voor.
een zilveren bx-sport gezien bij citroen dijkstra in h’veen. deze smeekt om opgehaald te worden. vermoed dat ze ‘m liever naar de sloop brengen al is er best wel wat van te maken…..............lijkt mij.
is inmiddels al gevrijwaard daar de rdw ‘m niet meer herkend.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citroen23 schreef:een zilveren bx-sport gezien bij citroen dijkstra in h’veen. deze smeekt om opgehaald te worden. vermoed dat ze ‘m liever naar de sloop brengen al is er best wel wat van te maken…..............lijkt mij.
is inmiddels al gevrijwaard daar de rdw ‘m niet meer herkend.
ik ga morgen bellen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!