Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De jaren 70 radio in de GS ontvangt ook alleen zenders die jaren 70 muziek draaien!
Citroen!
Het is net of het er altijd al opgezeten heeft. Heel mooi op een x3!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dank je! En je kan er gewoon doorheen kijken (vanuit de bestuurdersstoel).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cool!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
DriverD schreef:Dank je! En je kan er gewoon doorheen kijken (vanuit de bestuurdersstoel).
foto van binnenuit maken? kunnen we even meegluren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja ben ik wel met je eens ja, over die jaloezie ziet er knap uit!
En over dat dagelijks gebruik, zo denk ik er ook precies over. Mijne gebruik ik ook elke dag en ben er ook elke zaterdag bijna aan bezig, das de hobby. De mijne komt ook niet op marktplaats of iets anders, daar is die genoeg geweest
Succes ermee!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Jouw licht-beige GS X3 ken ik ook al heel lang. ALtijd een mooie auto gevonden! Ben er maar zuinig op!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Toen ik de X3 kocht, liep ie 1:6. Na afstelwerk aan de carburateur (vlotterniveau e.a.) en aan de ontsteking loopt ie beter. Laatste keer tanken: 1:11,9. Is nu ook warmer natuurlijk….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag naar Bockhorn (Duitsland, bij Wilhelmshafen aan de Noordzee) geweest voor de grote Teilemarkt. Van Nijmegen naar Bockhorn 307 km enkele reis volgens het navigatie-systeem.
Bij Enschede de grens over en even later in Duitsland maar eens gas gegeven:
160 km/u op het tellertje, en er zat nog meer in. Daar kwam ik niet aan toe: Ik hoorde een klap waarbij het leek alsof er iets tegen de wagenbodem aan sloeg. Toen zag ik de wijzer van de voltmeter zakken en die van de olietemperatuurmeter stijgen, uiteindelijk tot 150’C
Gestopt bij de eerste de beste Raststätte en de gril gedemonteerd:
Conclusie: Moer en slingerklauw hadden zich losgewerkt waardoor de fan losgeraakt was en alle bladen van de fan gescheurd waren.
Gelukkig waren alle delen nog aanwezig en was de V-snaar nog heel.
De kapotte fan maar gemonteerd, met V-snaar. Gereedschap: slinger.
Nu kon ik met een vaartje van 100 km/u mijn weg vervolgen naar de onderdelenmarkt, alwaar ik een fan voor de GS hoopte te vinden. Die was er niet, maar wel een van een 2CV. Laat die nu precies passen (iets kleinere buitendiameter, maar genoeg om thuis te komen!)
Toch een mooie ritje gehad. Net verbruik uitgerekend: 1 op 14,4!
Citroen!
Gelukkig heeft een GS niet de oliekoeler bij de ventilator zitten, anders was je verder van huis geweest…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Oliekoeler overbruggen, olie bijvullen en gaan met de banaan, toch?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Oliekoeler overbruggen, olie bijvullen en gaan met de banaan, toch?
Hoe wil jij een oliekoeler van een GS overbruggen ? Zit namelijk rechtstreeks op het blok.
Tjeessus!! Die moer draait toch contra los met de draairichting van de motor? hoe kan dat nou loskomen.
Het nadeel is alleen dat alle stukjes van de ventilator in je behuizing zitten van je koeltunnels en onder de oliekoeler dus dat word even pulkken om er uit te krijgen. Was namelijk ook bij mijn schade Gs het geval zat werkelijk overal.
Toevallig van het weekend ook even de top geprobeerd van mijn 1015 Gspecial.en daar zat ik al bijna tegen de 155 km per uur aan. Gillen van de toeren en dat voor een 1015 Moest er alleen mee ophouden van mijn vrouw omdat ze bang was dat het ding uit elkaar zou spatten
Niet geheel onterecht als ik bovenstaande zo lees
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Jeetje, dat was schrikken!
Zoiets gebeurt je dan net als je op weg bent naar een onderdelenmarkt. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Begrijp ik nu dat je alle stukjes ventilator al wel hebt kunnen vinden?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citro-power schreef:DriverD schreef:Oliekoeler overbruggen, olie bijvullen en gaan met de banaan, toch?
Hoe wil jij een oliekoeler van een GS overbruggen ? Zit namelijk rechtstreeks op het blok.
Evan had het niet over de oliekoeler van de GS, en ik dus ook niet!
Citroen!