Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citrospeeds schreef:Tjeessus!! Die moer draait toch contra los met de draairichting van de motor? hoe kan dat nou loskomen.
Het nadeel is alleen dat alle stukjes van de ventilator in je behuizing zitten van je koeltunnels en onder de oliekoeler dus dat word even pulkken om er uit te krijgen. Was namelijk ook bij mijn schade Gs het geval zat werkelijk overal.Toevallig van het weekend ook even de top geprobeerd van mijn 1015 Gspecial.en daar zat ik al bijna tegen de 155 km per uur aan. Gillen van de toeren en dat voor een 1015 Moest er alleen mee ophouden van mijn vrouw omdat ze bang was dat het ding uit elkaar zou spatten
Niet geheel onterecht als ik bovenstaande zo lees
De moer was met slingerklauw en al losgedraaid. Had die moer met de luchtsleutel vastgezet. Volgende keer toch maar weer met de momentsleutel.
Heb van de stukjes fan (nog) niets gevonden. Motorolie was tenminste 150’C, dus alle stukkies zullen wel gesmolten zijn!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:citro-power schreef:DriverD schreef:Oliekoeler overbruggen, olie bijvullen en gaan met de banaan, toch?
Hoe wil jij een oliekoeler van een GS overbruggen ? Zit namelijk rechtstreeks op het blok.
Evan had het niet over de oliekoeler van de GS, en ik dus ook niet!
O.K.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Maar je hebt wel een punt. Wat zou jij doen als je oliekoeler van je GS onderweg lek slaat?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Omdat de provisorisch geplaatste 2CV-fan toch wel aan de kleine kant is:
En de motorolie-lekkage mij de keel begon uit te hangen, ben ik vandaag (1e vakantiedag ) begonnen met het uitkleden van front en motortje:
Er komen ook nieuwe spanrollen en distributieriemen op, want de oude hebben hun beste tijd gehad:
Misschien moeten de rubber afdichtringen van de oliekoeler ook vernieuwd worden, want het blokje was met name daar vet:
Bij de hydrauliquepomp is het ook wel vet:
En tenslotte: Afgebroken fanbladen overal gevonden!
Morgen verder.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
poe,
succes met de klus en geniet van de vakantie!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
De cilinderkoppen zijn eraf geweest:
Cilinders zagen er goed uit, hoonsporen waren nog zichtbaar:
De rubber ringen om de retourpijpen waren hard toe aan vervanging:
Er zitten nu nieuwe Viton O-ringen om.
Citroen!
Wow, dit pak je goed aan zeg! Het blijft een zeer bijzondere GS en zo wordt ie alleen maar beter.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zo zeg, gaaf! Ga je nog meer vervangen dan alleen de O-ringen? Kleprubbers, koppeling ofzo of doe je dat wanneer het nodig is.
Mooi werk!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
De distributieriemen en de bijbehorende spanrollen zijn ook vervangen:
Ook weer een echte motorfan geplaatst (in plaats van de provisorische 2CV fan):
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zie dat je de carburateur ook weer gemonteerd hebt en je wil nog de oliekoeler O ringen vervangen ?
Of het moet er weer af of zijn het reserve die je besteld hebt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De ringen voor de oliekoeler zijn voor deze auto bestemd. Wil alvast ff rijden. Als de afdichtringen binnen zijn, haal ik gewoon het inlaatspruitstuk er ff af.
Citroen!
Even een vraagje: moeten de kopbouten nog een keer nagetrokken worden? Vervolgvraag: zo ja, is er nog bij te komen als alles weer op zijn plek zit?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mpostma schreef:Even een vraagje: moeten de kopbouten nog een keer nagetrokken worden? Vervolgvraag: zo ja, is er nog bij te komen als alles weer op zijn plek zit?
Hoeft niet volgens de boeken.
Je kunt er wel makkelijk bij , wel even de kleppendeksels verwijderen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het GS-je rijdt weer!
Nog ff nieuwe veerbollen voor gemonteerd. Nu weer lekker toeren, vrijdag naar Duitsland, naar de meeting van de Duitse GS/A vereniging.
Mooi testritje…
Citroen!
Dat heb je snel voor mekaar! Susses met de testrit
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)