Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met antiek meten aan antiek.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vanavond weer wat tijd gehad om op onderzoek uit te gaan om het volgende te controleren:
bogaard77 schreef:alle slangen het spruitstuk IN kan je in blazen. De slang die van de luchtschuif komt moet dicht zijn bij warme motor. Daarin blazen moet dus niet kunnen.
Met als resultaten bij koude motor:
Via 1 (slang vanaf MAP) het spruitstuk in blazen: makkelijk
Via 2 (slang vanaf vollast) het spruitstuk in blazen: niet of nauwelijks mogelijk
Via 3 (slang vanaf luchtschuif) het spruitstuk in blazen: makkelijk
Via 3 het spruitstuk in blazen terwijl ik 4 (slang vanaf luchtfilter) dichthield: nauwelijks mogelijk
Via 3 naar de luchtschuif geblazen: makkelijk
Conclusies:
A. tussen 3 en 4 een open verbinding klopt dit?
B. vanaf vollast kan ik niet het spruitstuk in blazen
C. Luchtschuif staat bij koude motor in ieder geval wel open
Nog meer conclusies?
De dikke luchtaanvoerslang naar het spruitstuk even losgehad, gasklep leek goed te sluiten.
Morgen staat het blazen vanaf 3 naar de luchtschuif bij warme motor op het programma. Kijken of die dan goed sluit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Morgen staat het blazen vanaf 3 naar de luchtschuif bij warme motor op het programma. Kijken of die dan goed sluit.
Gedaan, maar helaas kan ik daar gewoon doorheen blazen. Zal dus de luchtschuif moeten demonteren, maar volgens mij kom ik daar niet zo makkelijk bij Iemand tips?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het is al eerder geschreven: Het enige waar je gemakkelijk bij kan in een DS is het stuurwiel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Soms moet je wat meer demonteren om bij een onderdeel te komen. Daar leer je alleen maar van.
Succes!
Citroen!
Begin maar met het demonteren van je spatborden, dan wordt de zxaak al wat toegankelijker.
Voor de rest, de boel goed bekijken, en dan bedenken of je er makkelijk van boven/zij of onderkant bij kunt. Natuurlijk, zonder al te veel weg te moeten halen… Ik denk zo uit het hoofd dat de accubak flink in de weg zal zitten…. Maar dat is niet onoverkomelijk.
Kijk anders even in de werkplaatshandboeken, maar het kan best zijn dat deze klus er (weer eens) niet instaat.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian schreef:Vanavond weer wat tijd gehad om op onderzoek uit te gaan om het volgende te controleren:
bogaard77 schreef:alle slangen het spruitstuk IN kan je in blazen. De slang die van de luchtschuif komt moet dicht zijn bij warme motor. Daarin blazen moet dus niet kunnen.
Met als resultaten bij koude motor:
Via 1 (slang vanaf MAP) het spruitstuk in blazen: makkelijk
Via 2 (slang vanaf vollast) het spruitstuk in blazen: niet of nauwelijks mogelijk
Via 3 (slang vanaf luchtschuif) het spruitstuk in blazen: makkelijk
Via 3 het spruitstuk in blazen terwijl ik 4 (slang vanaf luchtfilter) dichthield: nauwelijks mogelijk
Via 3 naar de luchtschuif geblazen: makkelijkConclusies:
A. tussen 3 en 4 een open verbinding klopt dit?
B. vanaf vollast kan ik niet het spruitstuk in blazen
C. Luchtschuif staat bij koude motor in ieder geval wel openNog meer conclusies?
De dikke luchtaanvoerslang naar het spruitstuk even losgehad, gasklep leek goed te sluiten.
Morgen staat het blazen vanaf 3 naar de luchtschuif bij warme motor op het programma. Kijken of die dan goed sluit.
DUS: de leiding tussen de vollastklep en het spruitstuk is dicht. Dus de vollast wordt niet opengetrokken door vacuum. als jij er niet door kan blazen kan het spruitstuk er ook niet aan zuigen.
Dus: de vollast denkt dat je vol gas geeft en maakt je mengsel RIJKER: dus meer verbruik.
vervang die slang en dan weer proberen om het spruitstuk inte blazen via die slang. of het koperen buisje doorrpikken. ( ik bedenk me nu dat jij er wel aan kom zuigen en een klik hoorde)
extralucht klep zit vast. = vervangen. Zit idd kut.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Slang is idd OK.
het koperen buisje doorrpikken
Gewoon met een staafje of ijzerdraadje o.i.d. in het spruitstuk prikken vanuit de aansluiting voor slang naar vollast? (nummer 2 in de foto dus) Daar kan niet iets kapot gaan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
zit de slang op het spruitstuk naast de nr. 2 op de foto (nu dus ongenummerd) niet op de MAP ?? Bij mij wel.
Of zie ik het niet goed?
gr.
Rob
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
nummer 2=aan de voorkant=Met letter I erbij op het spruitstuk=vollast
nummer 1=aan de achterkant=met letter S erbij=MAP
Dit is cf. WPH en reacties hier op het forum.
Dat zit dus wel goed.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
wat is dan de slang die je in je hand hebt?
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Brian schreef:Slang is idd OK.
het koperen buisje doorrpikken
Gewoon met een staafje of ijzerdraadje o.i.d. in het spruitstuk prikken vanuit de aansluiting voor slang naar vollast? (nummer 2 in de foto dus) Daar kan niet iets kapot gaan?
Kanniet kapot,. het koperen buisje moet gewoon open zijn naar binnen toe het spruitstuk in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
@robbedoes
Dat is de slang van het luchtfilter naar ??????
Deze gaat over het blok heen de diepte in, volgens mij naar de koude luchtschuif.
Die slang hield ik alleen maar vast om de andere slangen en aansluitingen goed op de foto te kunnen krijgen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Kanniet kapot,. het koperen buisje moet gewoon open zijn naar binnen toe het spruitstuk in.
Ik heb al geprobeerd er in te poeren met een ijzerdraadje, maar dat stopt op een gegeven moment, waarschijnlijk doordat ik het bochtje naar beneden niet om kom. Ik moet het dus met iets flexibelers proberen,maar niet te flexibel, omdat ik dan geen kracht kan zetten, zonder dat het verfrommelt ipv het vuil er uit drukt.
Hoe nauw is dat koperen buisje daar binnen in? Dan kan ik iets zoeken dat precies past.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
volgens mij gaat het niet een bochtje om. Je kan de galerij er een keer afhalen en via de gas klep naarbinnen kijken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>