Gewoon een auto vergelijken met een C6 is al ridicuul.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
AutoZeitung (AutoReview in NL) is toch wel aardig C6 fan, ze lieten haar ook al eens winnen in een multitest tegen oa. de MB-E klasse.
Wat opmerkelijk is aan deze test is dat de C6 een belachelijk lage handling score (33/150) krijgt
Opmerkelijk idd…aangezien ze niet tegelijk ook de VDA-Ausweich en ISO-Wedel hebben getest, of de vergelijking leeg/vol, neem ik de resultaten niet al te serieus; gewoon rommelig meetwerk.
Met de XF heb ik nog niet gereden, maar ik prefereer een C6 qua weggedrag (in al zijn facetten, comfort, handling, wegligging) boven het vorige model XK8 (en een Xm boven een S-type)
Aangezien de XF niet veel meer is dan een opgeleukte S-type, met wat wielophangings-updates uit de nieuwe XK8, kan ik me niet voorstellen dat het nu ineens de standaard is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.
De C5 heeft geen AMVAR met 16voudig instelbare demping.
De C6 heeft dus een groter bereik: van extra soepel (als het kan) tot extra hard (als het nodig is).
Autoweek
tja waar hebben we het over
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
XMTurboCT schreef:Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.
Groet, Arjan
Vandaag werd weer bevestigd dat ik Audi Week veel eerder had moeten opzeggen. Als je niet misselijk wil worden moet je de C6 in de sportstand zetten. . Weer een staalje van oud Hollands appels en peren vergelijken. Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Peteryed schreef:XMTurboCT schreef:Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.
Zie onze recente ervaringen met BMW vering in ons draadje in het C4 Picasso forum…..citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In de ‘M’ van juni (maandblad bij het NRC) staat op pagina 63 in de kolom van Maarten van Rossem een lovend verhaal over de C6…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Peteryed schreef:XMTurboCT schreef:Nou volgens de Autoweek wint de XF. Heb nog niet de hele test gelezen, maar vooral de vering moet het (weer eens) ontgelden. Alsof iedereen met een niersteenvergruizende vering rond wil rijden… Ook merkt men een verschil met de nieuwe C5. Daarin bevalt de vering wel, maar die is dan ook wat lichter.
Groet, Arjan
Vandaag werd weer bevestigd dat ik Audi Week veel eerder had moeten opzeggen. Als je niet misselijk wil worden moet je de C6 in de sportstand zetten. . Weer een staalje van oud Hollands appels en peren vergelijken. Dus met XMturbo eens ik hoef geen niersteenvergruizende auto en zo zullen er wel meer zijn.
Er zullen altijd voor- èn tegenstanders zijn van HP-vering.
Dat is dan ook precies de reden dat de C5-III ook met gewone spiraalvering is te bestellen.
Ik ken die-hard ‘duits’-fans die gewoon weigeren in een Citroën te stappen, bang ‘dat het afgeeft’ ofzo.
En die er dus heilig van overtuigd zijn dat gras blauw is, ook al ligt het tegenbewijs hen aan de voeten…
Om die types kun je enkel hoofdschuddend glimlachen, zolang je iedereen maar in ere houdt.
Dat geldt ook voor een blad als ‘Autoweek’, dat duidelijk duits-georienteerd is en dus de voorkeur geeft aan “Deutsche Grundlichkeit” (...laat me niet lachen…) op niet-duits.
‘Spirit of avant-garde’
In Autoweek 20 dit keer een ritje in de C6 over een route van 1120 km van Parijs naar Monaco omdat een of andere gek het in 1935 360 keer deed in een Traction Avant en 400.000 km reed binnen een jaar. Het betreft hier een stukje van de ongebreidelde zeverbelg Bart Lenaerts (zie de helft van de Autovisies van afgelopen jaar), waardoor de C6 -heel on-Autoweeks-ineens wel rijdt als een zwevend tapijt en toch goed de bocht om kan zonder sportief te willen zijn. Lenaerts klaagt wel over een ‘lawaaig briesje rond de voorruit’ boven 110 km/u. De Fransen die hij over de C6 spreekt kopen liever een Audi voor het geld.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Voila:
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ha, dat ga ik toch echt niet serieus nemen.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Er zijn ook dingen waar ik me sterke vragen bij stel, vooral dan op vlak van binnenruimte.
Het is de tegenhanger van autoweek, dus ook weer niet zo een goed blad.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zie je wel!!!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zie je wel!!!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
En het is Frans…;-)