2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aanslaan motor bij terugdraaien sleutel
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juni 2008 02:50 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

0.8 vind ik wat wijd. Die vonk moet wel de overkant raken hoor. Geen vocht of olie in bougie schachten?

14 is ok op de gradenboog. Is 7 krukas graden.

Bobine is niet specifiek maar “alle 12 volt autos” is te ruim gezegd.

Heb je nog puntjes?

0,8 mm moet gemakkelijk te overbruggen zijn, bij een goede bobine en droge bougieschachten. 14 graden nokkenas is 28 graden krukas natuurlijk, geen 7 graden….

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2008 04:28 PM
  [ # 17 ]

oja. het is nog vroeg.  Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 11 juni 2008 01:52 PM
  [ # 18 ]

Ik heb de bougieschachten uitgemest en de ontsteking opnieuw afgesteld. Volgens het handboek moet de DY3 van na ‘71 14 graden vooronsteking hebben bij 2.000 toeren. Ik heb dit met de lamp afgesteld, waarbij ik op het gradenboogje (eerst BDP gecontroleerd) 7 graden heb aangehouden. De wagen liep daarna, vooral warm erg beroerd. Ploffen, weinig vermogen, stilvallen, precies zoals het voelt bij een te late timing. Nadat ik de onsteking weer op 14 graden van het gradenboogje heb teruggesteld (bij 2.000 toerenteller op het dashboard toeren), liep ze weer als een zonnetje. Het slecht starten is minder, maar nog niet voorbij. Als ik de vulringen voor de bougieschachten heb, stel ik ook de bougies van 0,8 naar 0,7 terug.

Voor wat betreft de discussie krukasgraden en nokkenasgraden, lijkt dat bij mijn DS niet te kloppen. Ook heeft het gradenboogje bij 14 graden een langer, geel gekleurd streepje. Ik zal de omtrek van de nokkenaspoelie eens meten en kijken of het boogje nokkenas of krukasgraden weergeeft. Het handboek spreekt overigen over graden en geeft niet aan of dit nokkenas of krukasgraden zijn.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2008 02:54 PM
  [ # 19 ]

Het gaat om 14 graden nokkenas, ofwel 28 graden krukas. Het gradenboogje zit op de poulie op de nokkenas.

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook