Douwe schreef:als je een antenne koopt met hetzelfde schroefgat zou die er wel weer oppassen. Ik zag dat je al een antenne had besteld, zo niet, dan willen ze je bij de materialen zaak vast ook wel even helpen om een antenne te zoeken die hier nog op kan worden gedraaid
Desnoods vervang je het hele voetje
En haal je die makkelijk los? En hoe dan?
Bij de zx doe je dat aan de binnenkant van de auto, achter het lampje draai je het voetje los.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
En dat lampje klik je zo los?
klopt
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik heb het lampje los nu… maar daar kun je moeilijk bij zeg! Dat wordt lekker prutsen met een steek of ringsleutel!
Ik ga iig dan ff nieuwe antenne voetje bestellen…
voor zover bedankt
heb je geen ratel of iets anders met een dop… dat werkt veel gemakkelijker lijkt mij
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Heb ik wel, alleen die opening is niet zo groot hè... het boutje zit precies onder de bekleding van het dak…
Nieuw antennevoetje is binnen, heb ik van de sloop gehaald voor € 15,-.
Nu is mijn vraag hoe ik die hemelbekleding loshaal? Dat weten jullie vast wel, want anders kom ik er nooit goed bij…
Gr Richard
Weten jullie vast wel, ff een herinnering
een antennevoetje op de sloop voor 15 euro :O ... jeetje wat kost een nieuwe dan?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:een antennevoetje op de sloop voor 15 euro :O ... jeetje wat kost een nieuwe dan?
60!
r1Ch schreef:R&DY; schreef:een antenne van de c5 III past ook:
Die zijn vet! Waar haal je die en wat kosten ze?
Gr Richard
Oud topic, maar ja.
Past h.e.e.a. ook op een ph1 Xsara? Ik dacht dat daar net een dunnere schroefdraad op zit t.o.v. de ph2
Peugeot 106 Rallye 1.3
Peugeot 307 SW XS 2.0 16v
Xsara 1.6 8v Break Ligne Prestige
Xsara 1.6 16v Break Différence
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De beste antenne voor de FM-omroepband is nog altijd een spriet van rond de 75cm. Dat is een kwart golf bij 100Mhz. Alle kortere antennes zijn een compromis. De pieletjes op de foto’s zijn meer versterker dan antenne. Met de huidige techniek werkt dat best aardig, zeker de grotere FM-zenders ontvang je er wel mee omdat die absurd hoge vermogens de lucht in spuwen (NPO Smilde b.v. 90.000 Watt op 250 meter hoogte). Echter, hoe minder bronsignaal een versterker binnen krijgt vanaf de spriet, hoe groter de kans op (interne) storingen, omdat ruis en storing worden meeversterkt. En als je dicht bij een zender rijdt is de kans groot dat je alleen nog maar dat éne station kunt ontvangen omdat de versterker overstemd raakt.
Ter illustratie: in mijn auto’s met een 1/4 golf spriet op het dak ontvang ik hier in Friesland nog met groot gemak de zenders uit IJsselstein (tenminste, als er niet iets anders op dezelfde frequentie zit). Als ik NPO3 op zet dan schakelt die rondom Leeuwarden tussen drie verschillende opties: Smilde (die het eigenlijk zou moeten zijn), Wieringen en IJsselstein. Zuidelijker in de provincie komt Markelo er nog bij als optie. In de peug van m’n ouders, met een ‘modern’ kort sprietje, ontvang ik op die alternatieve frequenties helemaal niks. In die auto spettert een signaal ook veel eerder in de bebouwde kom.
Kortom: als iedereen een fatsoenlijke ontvangst had, dan kon er net zo veel energie worden bespaard met het verminderen van zendvermogens dan dat er nu wordt opgewekt met windmolens ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30