Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gefeliciteerd!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Toppertje Wasserman!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren een rondje door de stad met de sm gedaan…. wat een bekijks! Met name omdat er nogal wat stoom onder de kap vandaan kwam Blijkt dat de waterpomp toch best wel heftig aan het lekken is fukkerdefukfuk… dus dat moeten we dus even op gaan lossen. Retourtje naar Walter dus weer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag weer even met de Sm aan de gang geweest: één van de veerbollen aan de voorzijde deed nog maar erg weinig. Ik heb de twee bollen maar eens losgehaald, waarbij er uit de linker voorveerbol een behoorlijke straal lhm begon te pissen Ergo: bol leeg, of membraam naar de klote….
Vervolgens met de beide bollen even naar Civer in Den Haag gereden, en daar bleek inderdaad dat er één bol helemaal leeg was. De andere was best goed: nog 30 bar ipv 40. We hebben beide bollen weer op druk gebracht. Beide bollen effe op lekkage gecontroleerd, en ja hoor, de bol die leeg was bleek te lekken. Precies op de schroefdraad van de beide helften van de veerbol kwamen er belletjes .....
Bol weer leeg laten lopen, en de bol uit elkaar gehaald. Het membraam bleek nog prima te zijn, de lekkage leek daar niet van te komen… Toch maar een nieuw membraam gemonteerd, bol weer inelkaar geschroefd en op druk gebracht. Probleem opgelost!
Morgen de beide bollen weer op de auto monteren, en dan zondag naar Walter om de waterpomp lekkage op te lossen en de koppen na te trekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hoi Waterman, als je zin hebt in een bescheiden omweg via Brussel, dan ben je van harte welkom
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Thanxx kawa-man
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig! Ging de bol makkelijk uit elkaar? Had je daar gereedschap voor?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Goed bezig! Ging de bol makkelijk uit elkaar? Had je daar gereedschap voor?
Een hele goede bankschroef, en hele grote waterpomptang, een hele grote kettingtang én een luchtbeitel
Appeltje, eitje
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat is eigenlijk beter bestaande bollen controleren dan wel reviseren of gewoon ruilbollen halen bij chyparse of de Franse club o.i.d. ?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
U-Niek schreef:Wat is eigenlijk beter bestaande bollen controleren dan wel reviseren of gewoon ruilbollen halen bij chyparse of de Franse club o.i.d. ?
Als je het zelf doet weet je het zeker….Bollen uitelkaar, nieuwe membranen ( die je weer bij chyparse haalt) en vullen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb deze keer mijn bollen bij chyparse gaan halen. Maar volgende keer komen ze van bij citrotech… mijn vooraadbol komt daarvan en die is prachtig in de perfecte kleur groen gespoten die van chyparse zijn maar een flauw afkooksel daarvan….dus ik zou ze laten reviseren bij citrotech!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:ik heb deze keer mijn bollen bij chyparse gaan halen. Maar volgende keer komen ze van bij citrotech… mijn vooraadbol komt daarvan en die is prachtig in de perfecte kleur groen gespoten die van chyparse zijn maar een flauw afkooksel daarvan….dus ik zou ze laten reviseren bij citrotech!
alleen voor de kleur? huh? citroen heeft door de jaren heen ook verschillende tinten groen gebruikt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Wat is eigenlijk beter bestaande bollen controleren dan wel reviseren of gewoon ruilbollen halen bij chyparse of de Franse club o.i.d. ?
Als je zeker weet dat je originele SM bollen hebt op je wagen, dan kies ik er voor om die te (laten) reviseren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja bij citrotech zijn ze glanzend met satijnlak gespoten bij chyparse niet…
best mooi als je de kap open trekt…(weet wel niet of dat origineel is ma best mooi)
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
UUHHH Nee, Ik weet niet of het originele bollen zijn ???????
Beterft de kleur groen (AC 502) die heb ik laten maken, Die komt dus totaal niet overeen met de kleur van mijn voorraadvat, stuurhuis en bollen. Ik heb er zo’n 15 % geel aan toegevoegd. Ik moet zeggen dat ik er best tevreden over ben. Als ik goed begrijp zijn er diverse onderdelen leveranciers die er veschillende tinten groen op na houden.