Totaal aantal Berichten: 391
- Xsara 1.4i coupe
Hallo iedereen,
Ik zit erover te twijfelen om me een dakrandspoiler aan te schaffen.
Nu vroeg ik me af of dit gemakkelijk te monteren is en of het gevaar meebrengt voor de achterruit?
Als je er ervaring mee heeft, wil ik et graag horen. Alvast bedankt
EDIT: Extra vraagje: Ik heb er al een op et oog, maar als iemand nog andere plaatsen (sites) weet waar ik er een zou kunnen vinden, graag
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik rij al bijna een maand met een dakspoiler rond.
Ik heb deze naast het spuiten door de schadebedrijf gelijk laten monteren.
Ik had hem voor de gein even op de achterruit geplaatst. Toen viel me op dat hij behoorlijk krom was. Je zou hem tijdens het monteren zo moeten aanbrengen dat hij netjes op de achteruit aansluit zonder dat hij terug veert. Je moet hem als waren onderdruk plaatsen!
Omdat ik geen spullen heb om zo iets te doen( en lees geen ervaring heb). Besloot ik dit te laten doen. Dan weet je zeker dat hij goed aansluit en je hoef zelf niet te klooien om hem goed te krijgen!
Qua montage wordt er kit voor gebruikt.
Succes, ik hoop dat je er iets mee kunt.
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- Xsara 1.4i coupe
Mocht ik besluiten er een te nemen, ga ik em idd sowieso laten monteren ... Daar ben ik zelf niet in thuis.
Thnx voor de info, mijn besluit zal in ieder geval te lezen of te zien zijn op t forum, zodra ik em maak (en et geld heb )
Ik denk dat je voor het spuiten ong. € 100 kwijt zal zijn, maar ik denk van het is ook maar zo weinig, voor een paar tientjes mag het ook wel lijkt mij… want meestal rekenen ze een vast bedrag voor spuiten van 1 ding.
- Xsara 1.4i coupe
Jaeger schreef:Waar kan ik er eentje vinden? Want ik zou er ook een willen kopen. Hoeveel kost in dan en wat zouden de spuitkosten zijn?
Spuitkosten weet ik niet, denk dat ik daar R1Ch maar in geloof , maar over de spoiler zelf: Als ik em haal, haal ik em waarschijnlijk bij Carfantasy in Elst (http://www.carfantasy.nl) daar hebben ze er 1 voor de Xsara 1 (€139) en Xsara 2 (€179)
Jeroen_Xs98 schreef:Jaeger schreef:Waar kan ik er eentje vinden? Want ik zou er ook een willen kopen. Hoeveel kost in dan en wat zouden de spuitkosten zijn?
Spuitkosten weet ik niet, denk dat ik daar R1Ch maar in geloof , maar over de spoiler zelf: Als ik em haal, haal ik em waarschijnlijk bij Carfantasy in Elst (http://www.carfantasy.nl) daar hebben ze er 1 voor de Xsara 1 (€139) en Xsara 2 (€179)
Kun je niet 2de hands 1tje op de kop tikken? Of van de sloop,, want spuiten moet je toch ...
r1Ch schreef:Jeroen_Xs98 schreef:Jaeger schreef:Waar kan ik er eentje vinden? Want ik zou er ook een willen kopen. Hoeveel kost in dan en wat zouden de spuitkosten zijn?
Kun je niet 2de hands 1tje op de kop tikken? Of van de sloop,, want spuiten moet je toch ...
Denk dat je dan lang kan zoeken
Carfantasy is trouwens wel een goeie zaak, ben ik al meerdere malen geweest
- Xsara 1.4i coupe
r1Ch schreef:Jeroen_Xs98 schreef:Jaeger schreef:Waar kan ik er eentje vinden? Want ik zou er ook een willen kopen. Hoeveel kost in dan en wat zouden de spuitkosten zijn?
Sloop ben ik eiglik nog niet eens geweest, maar marktplaats en andere 2e hands internetaanbieders hebben er geen. Daar heb ik allang naar gezocht.
Hey jeroen post ook eens wat foto’s van je xsara (of PB)
Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet met die velgen en
je avatar is veel te klein ervoor.
- Xsara 1.4i coupe
nok schreef:Hey jeroen post ook eens wat foto’s van je xsara (of PB)
Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet met die velgen en
je avatar is veel te klein ervoor.
Okee,,,
Een aantal foto’s van vorig jaar, toen ik net mn velgen erop had:
EDIT: oude foto’s verwijderd
Ik wil er ook niet veel meer aan doen, alleen nog die dakspoiler waarschijnlijk. En omdat heel moeilijk een embleemloze grill te vinden is voor de Xsara 1, ben ik er nu mee bezig er een te maken (eiglik is mn vader ermee bezig:P). ALS het lukt, volgen nog wel foto’s , zal wel nog een paar weken duren.
Verder wil ik niet zo veel geld meer steken in een auto die ik waarschijnlijk toch weg doe als ik klaar ben met mn opleiding…
Hij is mooi hoor, mooie velgen! Alleen wat ik persoonlijk niks vind, zijn de achterlichten,, ... Wel stoer dat je ze hebt…
Gr en succes ermee, Richard
- Xsara 1.4i coupe
r1Ch schreef:Hij is mooi hoor, mooie velgen! Alleen wat ik persoonlijk niks vind, zijn de achterlichten,, ... Wel stoer dat je ze hebt…
Velgen vond ik idd een dikke must. Wel maar 16” (maat banden: 205/45ZR16), omdat er gezegd werd dat 17” niet zou passen -_-... Wist ik toen maar beter . De achterlichten vond ik er juist super op staan .
Over de angel eyes voor had ik mn twijfels, maar die vind ik er ook vet op staan. Misschien krijg ik daar wel een probleem mee in de toekomst by the way,,, want ze hebben geen hoogteregeling…
r1Ch schreef:Gr en succes ermee, Richard
Dat zal wel lukken,,, heb em al anderhalf jaar en nog geen enkel probleem mee gehad
EDIT (15-06-08 ): btw, was nog een foto vergeten, ik heb mn pookknop ook vervangen. Nu een aluminium met LED lichtje erin. Het aansluiten was wel effe een crime, maar was achteraf toch niet zo moeilijk
Ook zeker een hele mooie Xsara hoor!
Ik zei ook steeds dat ik er niets meer aan wil doen, maar
eigenlijk houdt het nooit op haha
Een verlaging zou hem ook zeker goed doen! Dan heb je
helemaal een dikke bak En die velgen vind ik er goed
onder passen. En kwa formaat vind ik 16 inch ook mooi staan!
Jij hebt tenminste nog wat meer comfort!
- Xsara 1.4i coupe
nok schreef:Een verlaging zou hem ook zeker goed doen! Dan heb je
helemaal een dikke bak
Nee, verlagen wil ik niet aan beginnen. Ik vind et te leuk om met 40-50 over de drempels te rijden . Merk je eg goed, mn ouders hebben een Scenic en daar moet je ongeveer met 10 km/u over een drempel gaan terwijl ik bijna niet eens hoef te remmen.
En schadelijk is et blijkbaar ook niet egt, want ik heb er al 2 APK keuringen en 1 grote beurt niks over gehoord
Verder hou ik er waarschijnlijk wel mee op na de dakspoiler, want mn moeder laat me waarschijnlijk meer ‘extras’ niet toe .
Jeroen_Xs98 schreef:nok schreef:Een verlaging zou hem ook zeker goed doen! Dan heb je
helemaal een dikke bakNee, verlagen wil ik niet aan beginnen. Ik vind et te leuk om met 40-50 over de drempels te rijden . Merk je eg goed, mn ouders hebben een Scenic en daar moet je ongeveer met 10 km/u over een drempel gaan terwijl ik bijna niet eens hoef te remmen.
En schadelijk is et blijkbaar ook niet egt, want ik heb er al 2 APK keuringen en 1 grote beurt niks over gehoord
Verder hou ik er waarschijnlijk wel mee op na de dakspoiler, want mn moeder laat me waarschijnlijk meer ‘extras’ niet toe .
haha ja dat begrijp ik, had ik met mijn vorige Clio (lease) ook. Gewoon
vol knallen over die heuvels Alleen met een verlaagde auto is het
ook weer heerlijk om snoeihard een bochtje te pakken zonder dat het
enige moeite kost. ach je leverd hier en daar wat in, en krijgt er weer
wat anders voor terug
En dak spoilertje zal hem zeker goed staan. Zou het ook graag willen
alleen kijk een beetje op tegen de kosten (rond de 350/400 in totaal)~!
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jeroen_Xs98 schreef:Nee, verlagen wil ik niet aan beginnen. Ik vind et te leuk om met 40-50 over de drempels te rijden . Merk je eg goed, mn ouders hebben een Scenic en daar moet je ongeveer met 10 km/u over een drempel gaan terwijl ik bijna niet eens hoef te remmen.
Dat kunnen ze prima hebben, ik heb er al bijna een ton op zitten