Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Met een trekveer, voor het trekken van elektradraden er doorheen raggen?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:volgens mij gaat het niet een bochtje om. Je kan de galerij er een keer afhalen en via de gas klep naarbinnen kijken?
Er moet toch ergens iets van een bochtje naar beneden zitten, zoiets als het blauwe lijntje?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja in het alu zal ie het bochtje omgaan. Ff met een ijzerdraadje lekker in poeren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heb lekker lopen poeren, maar niet echt verbetering; ik kan nog steeds een beetje blazen, maar in ieder geval veel minder dan door de aansluiting voor de MAP. Moet ik door allebei even makkelijk kunnen blazen?
Het lijkt me dat het daar inwendig toch iets gecompliceerder is dan ik eerst dacht. Er moet meer zitten dan twee doorgangetjes vanuit het spruitstuk naar de MAP c.q. vollast. Waarom zou het anders uitmaken welke slang op welke uitgang (I of S) zet?
Wie blaast er even bij zijn IE om te testen of het bij de I en de S even makkelijk gaat of niet?
Voor verwijderen van de koudestartluchtsklep moet ik de linkervoorbol verwijderen, heb ik daar echt een ‘kettingsleutel’ voor nodig zoals in WPH, of kan dat ook anders? Ter info, ik heb gelaste bollen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Van die voorbol: laat maar zitten, antwoord al gevonden in oude draadjes.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de ene zal wel iets krapper zijn dan de andere maar je moet er toch aardig makkelijk door kunnen blazen…Je schreef eerder dat je er helemaal niet door kon blazen toch>?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Niet of nauwelijks mogelijk
En zo is het nog steeds.
Ik heb het idee dat er een verbinding zit tussen de S en de I, want als ik bij de I naar binnen blaas en ik hou de S dicht met mijn vinger gaat het nog moeilijker dan wanneer ik de I gewoon open heb (dus ook zonder slang naar MAP)
Via de gasklep naar binnen kijken gaat niet echt goed, want het is erg donker daar binnen en een beetje voelen lukt ook niet want daarvoor zijn mijn vingers te kort.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja.. Ik heb geen DS i.e. Bij de SM zijn beide pijpjes open… De een 5mm en de ander 4 mm doorsnee of zo..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Brian schreef:Niet of nauwelijks mogelijk
En zo is het nog steeds.
Ik heb het idee dat er een verbinding zit tussen de S en de I, want als ik bij de I naar binnen blaas en ik hou de S dicht met mijn vinger gaat het nog moeilijker dan wanneer ik de I gewoon open heb (dus ook zonder slang naar MAP)
Ik heb het even getest bij mijn IE. Het zit precies zoals jij het zegt en zo hoort het ook. Uiteraard zit er een verbinding tussen de I en de S want ze meten allebei de hoeveelheid vacuum in het spruitstuk. En door de slang naar de vollastschakelaar gaat beduidend minder lucht dan bij die naar de MAP. Er hoeven ook geen grote hoeveelheden lucht door dat slangetje want aan de kant van de MAP en de schakelaar zit het dicht. Wellicht zit er zo een beetje vertraging in zodat je wanneer je rond vollast rijdt die schakelaar niet gaat lopen flipperen. De beste test om de vollastschakelaar te testen is om stationair te draaien en de slang los te trekken. De schakelaar denkt dan dat er vollast is en zal via de ECU het mengsel aanpassen en dus zullen de toeren omhoog gaan. Ook een heel klein beetje luchtverplaatsing door dat buisje is al voldoende om dat signaal door te geven.
Overigens denk ik dat als je choke elementje vastzit je niet verder hoeft te zoeken waar het extra verbruik vandaan komt. Eerst maar eens een goede en betaalbare vervanger zien te vinden en monteren.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
gerardeux schreef:choke elementje
:
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gerardeux schreef:Overigens denk ik dat als je choke elementje vastzit je niet verder hoeft te zoeken waar het extra verbruik vandaan komt. Eerst maar eens een goede en betaalbare vervanger zien te vinden en monteren.
Een choke? Op een I.E.?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
chokeELEMENT
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Tsja.. Ik heb geen DS i.e. Bij de SM zijn beide pijpjes open… De een 5mm en de ander 4 mm doorsnee of zo..
Nope onderin zit een gecalibreerd gaatje , en die zijn trouwens verschillend voor alle drie de aansluitingen op een SM
Bij een DS kan je ook allerlei rare verschijnselen krijgen als je de slangen omwisseld .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:chokeELEMENT
Wat is dat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.