![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gelukkig heb je de oorzaak gevonden. Succes met de reparatie!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3853.jpg)
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gelukkig heb je het lek gevonden.
Vervangen is natuurlijk altijd goed. Als je dit niet kan of wilt zou je even moeten checken of het blijft lekken met een dichte kachel en warme motor.
Ik heb het zelf ook een keer gehad, wel veel minder. Door puntcorrosie had ik een lek in de kachelradiator. In afwachting van de nieuwe heb ik met dichte kachel kunnen gewoon kunnen rijden.
Groet
Peter
Goed dat je de lek hebt gevonden. Succes met het vervangen/repareren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Peter2006 schreef:Als je dit niet kan of wilt zou je even moeten checken of het blijft lekken met een dichte kachel en warme motor.
Dat gaat helaas niet werken. De leiding die door het schutbord steekt daar loopt altijd koelvloeistof doorheen, of de kachel nou open of dicht is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nou, voorlopig is het even gefixt. Het was idd de leiding door het schutboord heen, aan de binnenkant waar de twee leidingegen bij elkaar komen en verbonden zijn zat een flinke barst.
eerst de boel maar eens laten leeglopen en en die pijpjes gedemonteerd, om er mee op de fiets te stappen naar een citroengarage te gaan. We hadden goede hoop dat ze ons hier in zuidfrankrijk in no time aan zon onderdeel konden helpen. dat bleek toch tegen te vallen, de dealert was niet echt aardig en gaf te kennen dat het betreffende onderdeel niet te krijgen was volgens zijn systeem en wilde ons ook niet verder helpen aan een quick fix.
toen hebben we nog even naar een sloop gezocht en niet gevonden om maar een paar stukken waterleiding op te halen bij de bricolage. daarmee de twee slangen doorverbonden en het systeem is weer lekdicht! We kunnen weer rijden. In NL terug ga ik wel eens op zoek naar eenonderdeel om de boel echt te repareren.
hier nog een paar foto’s van de bix, de fix en het gesloopte onderdeel met kachelklep. De kachelradiator heb ik er ook even uit gehad, maar die was in bijzonder goede staat.
Geweldig, wat een creatieve oplossing.
Hopelijk blijft het gedurende de rest van de vakantie netjes zitten en kun je met een gerust hart terugrijden naar Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nou hopen dat het niet gaat vriezen.
slecht stationair lopen
de Reparatie aan het koelsysteem blijft het voorlopig prima houden, het is nog niet gelukt om een echt vervangend onderdeel te vinden, dus als iemand nog wat heeft liggen..? Vriezen doet het hier zeker nog niet
Maar het houd niet op, op de snelweg trilde de bx nogal, dus we gingen ff bij de bandenboer om de uitlijning te laten checken, bleken de voorbanden versleten en niet zo rond meer, dus daar heb ik een paar nieuwe op laten zetten, zo gefixed.
nu het probleem, de afgelopen had ik wat startproblemen, gelukkig staat ie boven aan een heuvel geparkeerd, dus konden we hem met aanrijden toch starten. maar sindsdien loopt ie vooral stationair niet zo erg goed. (rond 500 toeren) soms slaat ie ook af.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen. het is geen grote ramp, ik bedoel hij rijd verder wel, maar ik zit nogal eens ergens achterin het bos en als tie het daar niet doet is het wel lastig (mobiele telefoons hebben ook slecht ontvanst daar…) en bovendien wie kan ik bellen ergens achterin frankrijk…?
tips zijn dus welkom. De BX heeft dit al eerder eens zo’n beetje gehad, maar dat is toen vanzelf weer over gegaan.
Check even de diverse vacuumslangetjes onder de motorkap, er kan ergens valse lucht getrokken worden.
Even op de sloop bij wat BXen kijken evt. en daar een kachelkraan vandaan halen. Dat onderdeel wordt zover ik weet niet meer gemaakt. Ik heb er ook naar moeten zoeken en uiteindelijk uit een BX gehaald die toch niet meer hoefde te rijden…
ik heb maar eens de accuklem een tijdje losgehaald om de computer te resetten, en waarempel, de wagen doet het weer perfect…
ik blijf het raar vinden dit probleem, (Slecht sationair lopen ~500touren, en soms afslaan) hij heeft het af en toe, soms gaat het weer over, soms is het nodig de computer te resetten, maar ik heb eigenlijk geen idee waar het door komt…
voorlopig rij ik iig prima, de doorvoer door het schutbord (en evt kachelkraan) vervangen komt wel een keer voor het winter wordt.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wnijland schreef:ik heb maar eens de accuklem een tijdje losgehaald om de computer te resetten, en waarempel, de wagen doet het weer perfect…
ik blijf het raar vinden dit probleem, (Slecht sationair lopen ~500touren, en soms afslaan) hij heeft het af en toe, soms gaat het weer over, soms is het nodig de computer te resetten, maar ik heb eigenlijk geen idee waar het door komt…
voorlopig rij ik iig prima, de doorvoer door het schutbord (en evt kachelkraan) vervangen komt wel een keer voor het winter wordt.
Waarschijnlijk gaat je auto door een foutmelding in noodloop. Dan helpt het resetten inderdaad. Om uit te vinden waar het door komt zul je de ecu moeten uitlezen.
gevroem…
Hoi,
ik ben inmiddels weer in het land na allerlei vakanties en ga de BX maar eens fijn in orde maken. Afgelopen weekeinde nog even naar noord-frankrijk geweest (Boulogne, Cap Gris-Nes) maar ik heb het idee dat er iets toch niet helemaal lekker loopt. bij het rijden hoor ik een soort luid gevroem. Het geluid lijkt bij het linker(bestuurder) voorwiel vandaan te komen. Het heeft niet echt met te motor te maken, eerder met de wielen of ophanging. hoe harder ik rij hoe meer lawaai en als ik door de bocht ga stopt het ongeveer. Iemand een idee wat het kan zijn? en hoeveel moeite\geld het me gaat kosten om het weer te fixen
Ik heb de wagen al ff met de wielen van de grond gehad, maar voel geen duidelijke speling of stroef lopen ofzo. Ik krijg het wiel er trouwens niet af, bij het laatste setje nieuwe banden hebben ze hem w.s. met zo’n air-ding heel vast gezet, iemand een tip hoe dat weer los kan? het zou vervelend zijn om er mee stil te staan.
Verder ga ik als het dashbord toch al half los licht alle lampjes vervangen, daar vallen er steeds meer van uit. en ik heb nog een derde remlicht liggen, zo’n streep met ledjes en zoek nog een goede plaats om hem in te bouwen. aan het plafond is geen optie, dan kunnen mijn gordijntjes niet meer dicht.
dat geluid is zonder twijfel je wiellager, ik denk dat je voor een tientje of zes wel een nieuwe hebt bij de brezan bijvoorbeeld.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
je wielbouten kun je loskrijgen door op je wielsleuten een stuk pijp te schuiven dan kun je meer kracht zetten, slordig van die garage trouwens om ze zo vast te zetten.
o ja die wiellagers vervangen is nog een heel klusje hoor als je het juiste gereedschap niet hebt. je hebt nl een grote dop nodig om de naafmoer los te draaien, ik dacht dop 36 maar ik weet het niet zeker en je moet ook je fuseekogel los maken en dat gaat ook niet altijd even gemakkelijk.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.