Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Beste heren,
Ben van plan een nieuwe koppeling in me visa te zetten, maar wat moet ik als ik me motor er toch uit heb liggen nog meer gelijk mee vervangen als ik toch bezig ben?
Koppeling
Drukgroep
Drukregelaar
...
...
eventueel koppaking?
Groeten.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb je een aanleiding dan om je koppakking te vervangen, of dacht je meer aan een voorzorgsmaatregel, dan snap ik die nl. niet.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Hij lekt beetje olie en ik verneem dat het daarvandaan komt…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je hebt ook zo’n achterover liggend blok er in toch? In dat geval kun je hier een indruk krijgen van de klus. Eigenlijk een klusje van niets waarvoor je niets hoeft te verwijderen waardoor het handig is om gelijk een andere klus preventief mee te pakken.
Preventief koppakking wisselen is niet logisch in combinatie met een koppeling, voor zover een preventieve koppakking ook maar een beetje logisch is bij zo’n blok. Het is tenslotte geen TU. (of toch wel?!)
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
ik heb een 4 cilinder dus alles moet eruit,.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pimperklaas schreef:ik heb een 4 cilinder dus alles moet eruit,.
Ik begrijp dat je een 4pitter hebt, maar moet “alles” er daarvoor uit bij een Visa? Je hebt bij zo’n blok betrekkelijk weinig werkruimte nodg om de klus te klaren.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
motor en versnellingsbak zit in 1 dus als jij dat los krijgt zonder de motor eruit dan mag jij het voor mij doen en dan zou je de eerste zijn als dat zou lukken
Bij een 4pits Visa heb je haast geen ruimte om het te doen zonder de motor te lichten. Zelfs bij mijn apk-station/garage heeft hij “even” het blok gelicht om de koppeling te vervangen. Voordeel is wel dat je dan ook gelijk bij je kleppen kan.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pimperklaas schreef:motor en versnellingsbak zit in 1 dus als jij dat los krijgt zonder de motor eruit dan mag jij het voor mij doen en dan zou je de eerste zijn als dat zou lukken
Dat heb ik dus reeds gedaan zoals je op de foto’s kunt zien.
Je hebt niets met de versnellingsbak te maken bij het wisselen van de koppeling. Je koppeling zit net als bij andere blokken zonder geïntegreerde versnellingsbak gewoon aan de zijkant.
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelfde blok in mijn BX die op de foto’s staat. Alleen is mijn blok een 1.4-tje.
Te weinig werkruimte is wel een goede reden om het blok even te liften.