Hoi allen,
deze BX heeft mij al altijd geboeid, volledige Postert-kit, helemaal uit de jaren ‘80, zo heb ik ze graag. Ik dacht dat deze BX nog steeds bestond, maar ik vraag me af in welke toestand en of hij in handen is van een CCNL of BX-club lid ofzo. Heeft er iemand foto’s van deze 16RS in zijn huidige toestand of nog meer foto’s uit de oude doos?
Ik hoor het graag!
Groets Sam
APK-vervaldatum en voertuiggegevens online
Kenteken i
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX 16 RS
Kleur(en) i Beige
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 1580 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Massa ledig voertuig i 930 kg
Maximum massa voertuig i 1.430 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd i 465 kg
- geremd i 1.100 kg
- oplegger geremd i N.v.t.
- autonoom geremd i N.v.t.
- middenas geremd i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 18 april 1983
Datum eerste toelating i 18 april 1983
Datum aanvang tenaamstelling i 8 juli 1993
Vervaldatum APK i N.v.t.
Schijt aan originaliteit.
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX 16 RS
Kleur(en) i Beige
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 1580 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Massa ledig voertuig i 930 kg
Maximum massa voertuig i 1.430 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd i 465 kg
- geremd i 1.100 kg
- oplegger geremd i N.v.t.
- autonoom geremd i N.v.t.
- middenas geremd i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 18 april 1983
Datum eerste toelating i 18 april 1983
Datum aanvang tenaamstelling i 8 juli 1993
Vervaldatum APK i N.v.t.
Dus hij bestaat nog steeds ! Foto’s zou ik nie wetuh ops:
Bedankt allebei voor de gegevens Ik wist al dat het een ‘83 was, een bejaard geval dus. Erg leuk om te weten dat hij nog steeds bestaat.
Foto’s zijn nog steeds welkom :photo
Overighens, hij is waarschijnlijk geschorst. Omdat er bij de APK ‘n.v.t.’ staat.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Overighens, hij is waarschijnlijk geschorst. Omdat er bij de APK ‘n.v.t.’ staat.
Ows, dan is hij waarschijnlijk in goede handen. Welke doorsnee mens houdt er anders zo’n ‘lelijk’ ding bij (maar ik vind em prachtig!)
Hoefd niet perse, de auto van mijn moeder bestaat volgens de RDW niet, terwijl die toch echt een kenteken heefd, en APK gekeurd is, en niet geschorst. En een autop die ik vorig jaar heb gedemonteerd en waarvan het kenteken is uitgeschreven bestaat nog wel volgens de RDW. Dus die gegevens kloppen niet altijd. En aangezien de laatste tenaamstelling in 1993 was, kun je aannemen dat hij op de sloop ligt. Of iemand moet hem al sinds 1993 geschorst in de schuur hebben staan. Ik ben ook een hobbyist met een tik, en heb de schuur ook tjokvol staan, maar 12 jaar staan ze echt niet stil bij mij.
Test
nou ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig geworden, heb deze auto ook al meerdere ( de foto’s dan.. ) malen voorbij zien komen
alleen wat thijs verkondigd kon wel eens waar zijn..
ook ik ben er helemaal weg van :6 ...
groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Thijsvandebles schreef:... Of iemand moet hem al sinds 1993 geschorst in de schuur hebben staan. Ik ben ook een hobbyist met een tik, en heb de schuur ook tjokvol staan, maar 12 jaar staan ze echt niet stil bij mij.
Mijn vader heeft al sinds 1989 een Dyane uit 1967
xm'metje schreef:nou ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig geworden, heb deze auto ook al meerdere ( de foto’s dan.. ) malen voorbij zien komen
alleen wat thijs verkondigd kon wel eens waar zijn..ook ik ben er helemaal weg van :6 ...
groet Roy
Roy heeft smaak Even off topic, heb je soms foto’s van je BX SPORT Roy? Heb er zelf ook eentje gehad, interesseert me wel :fijnsturen
Spijtig dat je niet echt kunt rekenen op de gegevens van de RDW.
Die 16RS zou een leuk restauratieproject zijn als hij nog zou bestaan.
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Deze auto was van een kennis van me. Ik heb ergens nog wel meer foto’s. De auto bestaat niet meer. Nadat hij em heeft verkocht heeft ie nog een tijdje in Rotterdam Zuid rondgereden waar ie hard achteruit ging….
Hij heeft em overigens verkocht zonder de velgen. Die gingen toen op zijn TRD Turbo, net als de dubbele koplampen. Daarna heeft ie Xantias TD gereden.
Ik zag overigens laatst een foto van de BX ledenvergadering ofzo waar een BX met deze velgen stond. Ik weet bijna zeker dat het dezelfde velgen zijn want die kennis van me had de kapjes zwart gespoten, want deze horen ook alu kleur te zijn.
Hij had indertijd een mega geluidsinstallatie met 40 speakers en iets van 2 x 1500W ingebouwd. Nu niets bijzonders maar toen wel (eind 80er jaren)
CitroenAZU schreef:Ik zag overigens laatst een foto van de BX ledenvergadering ofzo waar een BX met deze velgen stond. Ik weet bijna zeker dat het dezelfde velgen zijn want die kennis van me had de kapjes zwart gespoten, want deze horen ook alu kleur te zijn.
Hij had indertijd een mega geluidsinstallatie met 40 speakers en iets van 2 x 1500W ingebouwd. Nu niets bijzonders maar toen wel (eind 80er jaren)
Idd, die BX heb ik gezien, had net dezelfde velgen. Ik zag enkele weken geleden op Ebay.de zo’n set te koop staan en er stond bij dat ze van het merk Ronal zijn. Duitse velgen dus. Heb ze ook eens in een oude catalogus gezien, maar dan met neutraal middenkapje (zonder citroënlogo)
Zonde dat de 16RS niet meer bestaat Wel een forse muziekinstallatie voor die tijd ja
Bedankt voor de info Martijn! Is die foto ook niet van jou? Dacht van de Icccr in Flevoland.
Groets Sam
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja, klopt die foto maakte ik in 1989.
Hier staan nog twee foto’s, waarvan eentje nog voor de verbouwing
CitroenAZU schreef:Ja, klopt die foto maakte ik in 1989.
Ja, prachtig, die foto’s heb ik ook al. Bedankt!
SAMBXSPORT schreef:xm'metje schreef:nou ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig geworden, heb deze auto ook al meerdere ( de foto’s dan.. ) malen voorbij zien komen
alleen wat thijs verkondigd kon wel eens waar zijn..ook ik ben er helemaal weg van :6 ...
groet Roy
:cevrRoy heeft smaak Even off topic, heb je soms foto’s van je BX SPORT Roy? Heb er zelf ook eentje gehad, interesseert me wel :fijnsturen
Spijtig dat je niet echt kunt rekenen op de gegevens van de RDW.
Die 16RS zou een leuk restauratieproject zijn als hij nog zou bestaan.Groets Sam
Zeker heb ik ook nog foto’s van mijn sport alleen heb ik altijd problemen om ze te posten er staan hier en daar wel wat foto’s en anders ook wel oo de bxsportief site
Groet Roy
Groet Roy
CitroenAZU schreef:Ja, klopt die foto maakte ik in 1989.
Mooie bak man ! die velgen hebben ook nog compleet met een andere bx op marktplaats gestaan
Groet Roy
Groet Roy