2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
welke motoren geschikt voor LPG?
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 mei 2008 02:59 PM
  [ # 16 ]
JaboV schreef:

De meeste kopjes, ook van andere merken overigens, houden het na zo’n 1,5 tot 2 ton voor gezien.

Lees het forum er eens op na, maar ga stevig zitten! Het zou maar zo kunnen zijn dat je tot de wonderbaarlijke ontdekking komt dat volstrekt onwaar is.  Laughing

Maar je eerste stelling klopt. Vroeg of laat zal de kop brak worden…. Dat is nog nooit anders geweest.  Wink

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 28 mei 2008 07:24 PM
  [ # 17 ]

mijn volvo 940 was er ook aan toe bij 3 ton, is een xantia blok dan net zo betrouwbaar? Shocked

zijn de 16/1800’s dan niet dezelfde blokken die ook in de peug 406 liggen? want zeker de 1800 daarin mankeren nogal eens wat…

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 29 mei 2008 11:53 PM
  [ # 18 ]

Ik weet dat erop het forum enorme k/m standen op gas zijn genoemd zonder revisie. Maar zou dit representatief zijn voor de gemiddelde citroen of andere auto op gas?
Ik denk dat de meesten zo rond de twee ton sneuvelen op zittingen, kleppen of koppaking. Maar uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Gr Jaap

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 mei 2008 12:11 AM
  [ # 19 ]

Zoals ik al zei; ik heb nog geen enkele Xantia 16 klepper gezien op LPG die de 3-4 ton niet kan halen zonder koprevisie.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 30 mei 2008 12:56 AM
  [ # 20 ]

Ik zou inderdaad ernstig teleurgesteld zijn als een BX of Xantia of XM (met de juiste motor natuurlijk) bij 1, 2, 3 of zelfs 4 ton een koprevisie nodig zou hebben…

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 juni 2008 02:52 AM
  [ # 21 ]

Hier nog een voorbeeld, heb eenXantia met een 1.8i 16V uit 1997 op LPG G3, met meer dan 310.000 op de klok en hij/zij rijdt nog als een zonnetje! En ik kan verzekeren dat deze nog nooit een revisie aan de kop heeft gehad. De D-riem moet eigenlijk al wel weer es.. maar da’s weer iets heel anders.. Laughing

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 06 juni 2008 02:07 AM
  [ # 22 ]

Haha ik geef me over met al deze ervaringsdeskundigen

Gr Jaap

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 06 juni 2008 05:02 AM
  [ # 23 ]

Goed plan Jaap Exclamation  Wink

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 12 juni 2008 11:37 PM
  [ # 24 ]

Maar nu over de de 16V met de hydraulische klepspeling. Dit is zelfstellend. Maar wanneer bereikt het systeem het einde van de stelmogelijkheden? Of beter: Wanneer merk je dit als berijder?
Met de hand stellen, merk je (uiteraard als de motor al veel gereden heeft) dat je aan het eind van je stelmogelijkheden bent, een andere kop is dan wat rest. Maar bij de 16V’s?
Of zie ik ‘t verkeerd?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 juni 2008 11:46 PM
  [ # 25 ]

Nogmaals: mijn pa zijn Xantia heeft inmiddels 409k op de klok met de eerste kop. En dat ding loopt echt als een tierelier.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 13 juni 2008 01:45 AM
  [ # 26 ]

Dan zal je pa wellicht een rustige rijstijl hebben? Dat heb ik ook en dus kan ik met m’n huidige km stand van 124.000 nog wel even doorrijden.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 13 juni 2008 07:39 PM
  [ # 27 ]

Ik ben Pa: Nee, ook met sleurhut er achter aan naar Duitsland en dit jaar naar Italie. Oh ja, en olie verversen doe ik ook niet, alleen bijvullen.

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook