Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
De apk keurmeester heeft de eend afgekeurd pmdat een paar letters niet te lezen zijn, is het nog een F of een E bijvoorbeeld en het is zeker de taak van de keurmeester dit te controleren..
Het kenteken bewijs heb ik gewoon nog, en de RDW heeft er nog niks mee gedaan, omdat ze zeggen dat het bedrijf waar ik de eend heb gekocht, de eend terug hoort te kopen, is dit gedaan, blokkeren ze hem.
Dus heb geen uitnodiging oid gekregen, de beslissing stond al vast zeg maar.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daan88 schreef:De apk keurmeester heeft de eend afgekeurd pmdat een paar letters niet te lezen zijn, is het nog een F of een E bijvoorbeeld en het is zeker de taak van de keurmeester dit te controleren..
Dat zal ik ook niet bestrijden. Hij hoeft het alleen niet op echtheid te controleren. Hierdoor is er dan ook geen spake van overrulen door de RDW. Waarschijnlijk was het nummer eerder nog wel goed leesbaar.
Maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken. Wat nu als de verkoper hem niet wil terugkopen? Moet je dat dan afdwingen? Wat wil je zelf?
Eerlijk gezegd sta ik een beetje met m’n oren te klapperen van dit hele verhaal.
Als autoliefhebber word je zo dus de dupe van iets waar geen kwaad mee is bedoeld. Tenminste, ik ga er even van uit dat niemand met opzet deze eend heeft willen omkatten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ik denk dat er een keer een chassis is vervangen, en niet naar de rdw mee is geweest, maar gewoon apk laten keuren door zelf een nummer te zetten.
maargoed, eerst een nachtje slapen
Dank voor de antwoorden!..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
zo lekker kl##te zeg!
maar dat ie vorige keren door de apk heen is gekomen is niet zo gek, daar hoeven ze alleen te letten op een juist en goed leesbaar nummer op de juiste plek. niets meer.
douwe
Is het niet een idee om gewoon eens de eend bij een andere garage ter APK aan te bieden?
Wellicht keuren ze ‘m ergens anders wel goed.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dat doe ik niet nee, aangezien de keurmeester mijn collega is
Anders was het inderdaad een goede optie.
Maar dit is de enige keer dat ik een auto bij een dealer! bedrijf heb gekocht, dus ik denk dat ze weinig keus hebben om de eend terug te nemen, aangezien ik een Bovag aankoop overeenkomst heb getekend etc.
Eerst 4dagen naar Parijs dan zien we weer verder
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daan88 schreef:Dat doe ik niet nee, aangezien de keurmeester mijn collega is
Anders was het inderdaad een goede optie.
Herkende hij dan niet het niet-originele chassis? Natuurlijk is zijn handelen exact volgens het boekje geweest, maar een beetje kenner kan dit soort problemen voorspellen….
Los van dat, zal de eend nu ook wel op een of andere manier geregistreerd staan bij de RDW. Dus vraag ik mij af of een APK elders het probleem op zal lossen.
Ironisch genoeg is er na deze rdw-actie slecht 1 manier om deze eend weer op de weg te krijgen in deze hoedanigheid. En dat probeert de rdw juist te voorkomen met deze controles….
Nog even iets anders…. Eens was er een tijd dat men onder toezicht van de duane zelf een nieuw chassisnummer in mocht slaan. Dit kon gewoon bij je thuis gebeuren en er werd niets geregistreerd. Je kreeg enkel een handgeschreven vodje van de duane. En men keek toen nog helemaal niet naar het soort chassis wat er onder lag. Als je op het 2cv-forum gaat snorren, dan vind je hier nog wel iets over terug.
Wellcht kan je daar iets mee. Al krijg je van de RDW eigenlijk altijd het nadeel van de twijfel…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dat het chassis niet orgineel was, dat was al bekend, al voor dat ik besloot hem te kopen, maar ik was er niet vanuit gegaan dat het niet officieel is gedaan. Wat ik uiteraard de volgende keer wel doe.
De rdw houd inderdaad de eend in de gaten zeggen ze.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Of de vorige keurmeester nu je collega was of een onbekende, ik zou in dit geval voor eigen hagje gaan en het toch proberen bij een ander keurstation. Niet geschoten is altijd mis.
Het gaat tenslotte om jouw auto en jij wilt ermee rijden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Lees nog een keer Wouter: de eend staat gesignaleerd bij de RDW als omgekat.
Enige oplossing lijkt me een bestaand chassis eronder van een donor eend met de geldige papieren etc.
succes ermee
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Wat een verhaal Daan! Ja, pech is een klein woord in deze, dit is extreem zuur. Ik blijf volgen hoe het afloopt.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Morgen weet ik meer als het goed is…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het is al even ‘morgen’ nu .