1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Afstelling motor
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 14 juni 2008 11:30 PM

Vanavond bij een testritje met een wat hogere snelheid, begint mijn DSuper in te houden en te stotteren. Als de auto stationair draait is er eigenlijk geen probleem. Het verschijnsel is aanwezig bij het rijden op benzine als op gas.

Wie heeft er tips?

Hou er rekening mee dat ik nog een motorisch gezien nog een leek ben. Ik weet wel waar alles zo’n beetje zit enzo, maar wat aanwijzingen heb ik wel nodig

Groeten,

Jeroen Cool red

salut

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juni 2008 11:43 PM
  [ # 1 ]

oei. dat kan een boel oorzaken hebben. Maar zonder technische kennis kom je niet ver.

In eerste instantie denk ik aan puntjes afstellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 30-10-2004

Gepost: 15 juni 2008 12:08 AM
  [ # 2 ]

Zelfde soort probleem heb ik een tijd terug ook gehad. Bleek uiteindelijk een bougie de oorzaak te zijn, bij lage toeren functioneerde deze nog wel, bij hoge niet of minimaal.

Of anders vuil in het bezinefilter?

M.vr.gr.,
Bert

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 juni 2008 03:04 AM
  [ # 3 ]

Heeft de DS nog een conventionele onsteking (geen 123)?
Dan gok ik op een te droge (te weinig gesmeerde) vervroeging in de onstekingsunit.

Citroen!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 juni 2008 04:42 AM
  [ # 4 ]

condensator over de onderbrekerpuntjes wil ook wel eens doorslaan….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 15 juni 2008 03:00 PM
  [ # 5 ]
DriverD schreef:

Heeft de DS nog een conventionele onsteking (geen 123)?
Dan gok ik op een te droge (te weinig gesmeerde) vervroeging in de onstekingsunit.

Inderdaad heeft de auto nog een conventionele ontsteking. Maar hoe kan ik de te droge vervroeging in de ontstekingsunit veranderen/regelen?

Groeten,

jeroen

salut

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2008 08:53 PM
  [ # 6 ]

door ze te smeren met olie. (ja zo simpel.) kap eraf. rotor eraf en daaronder zieje de vervroegings gewichtjes zitten. asjes enz een beetje smeren en klaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 15 juni 2008 09:17 PM
  [ # 7 ]

Heb zelf een keer gehad dat de bedoelde veertjes ooit eens met vet waren gesmeerd. Dit was door de jaren heen keihard geworden, en van enige vervroeging was geen sprake meer.

Als je dan toch gaat kijken misschien niet alleen even smeren, maar even netjes schoonmaken en dan smeren.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 juni 2008 10:04 PM
  [ # 8 ]

Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 15 juni 2008 10:19 PM
  [ # 9 ]

ga direct uitproberen!
very good

Jeroen

salut

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 15 juni 2008 11:20 PM
  [ # 10 ]

Kijk ook even of het vacuüm slangetje nog op de carburateur zit (aan de achterkant. Die was er bij mij eens afgeschoten, en dat gaf ook dat soort problemen.

Gr. Ferry

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 16 juni 2008 12:58 AM
  [ # 11 ]

Bedoel je een vrij dikke slang aan de onderkant? Die zit er nog op.

Jeroen

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 16 juni 2008 01:03 AM
  [ # 12 ]

Heb vanavond de veertjes een drup olie gegeven en ik heb mijn bougiekabels bij elkaar gebonden. Er lag er een tegen het blok aan en had het idee dat er een “lek” was. Daarna een kleine testrit gemaakt en het lijkt beter te zijn. Om er zeker van te zijn zal de rit wat langer moeten zijn, maar dat komt morgen wel. Voorzichtig positief en nieuwe kabels kopen.


Jeroen

salut

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 juni 2008 01:43 AM
  [ # 13 ]
GW-tje schreef:

Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.

kan dat terwijl de delco er nog op zit ? of moet je hem eerst demonteren ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 juni 2008 02:13 AM
  [ # 14 ]

Delco = ontsteking Smile

Citroen!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 16 juni 2008 02:10 PM
  [ # 15 ]
Mr. Smith schreef:
GW-tje schreef:

Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.

kan dat terwijl de delco er nog op zit ? of moet je hem eerst demonteren ?

Het is wel verstandig om even de grondplaat te verwijderen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook