Ik heb GV-GH, een BX16 TGI progress uit augustus 93. Mijn Xantia heeft GL-FJ en dus een ouder kenteken
Het rijdt dr hier vol mee in Almere, met ‘nieuwe’ BX-en. Nu zag ik weer de HG-ND-77 rondrijden van, jawel, 5 januari 1994! Overigens ook een Berline uiteraard, de Break is langer gemaakt en ook ik weet dat (net als iedereen hier denk ik )
Xsara Picasso 2.0HDi
Gister gekocht: de NN-SR-39 (1996)
is stiekum uit duitsland geimporteerd, is eigenlijk uit 1991 heh heh
Test
1996 ? dat kan niet
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Thijsvandebles schreef:Gister gekocht: de NN-SR-39 (1996)
is stiekum uit duitsland geimporteerd, is eigenlijk uit 1991 heh heh
Deze informatie staat op de RDW site:
Datum eerste afgifte Nederland i 19 maart 1996
Datum eerste toelating i 31 juli 1990
Datum aanvang tenaamstelling i 31 maart 2005
1990 dus ...
idd kd8 al
GEVONDEN !!
Een 94’er BX 1.9 GTI (Berline)
Datum eerste afgifte Nederland i 25 maart 1994
Datum eerste toelating i 25 maart 1994
Datum aanvang tenaamstelling i 6 april 2005
Vervaldatum APK i 7 april 2006
Hè....hoor je Erwt nu denken…...HAD ik nu nog maar een dagje gewacht.
Bram schreef:GEVONDEN !!
Een 94’er BX 1.9 GTI (Berline)
Datum eerste afgifte Nederland i 25 maart 1994
Datum eerste toelating i 25 maart 1994Datum aanvang tenaamstelling i 6 april 2005
Vervaldatum APK i 7 april 2006
Ik heb toch nog iets nóg nieuwers gespot vandaag: de SB-BX-76, een witte 19 RD break.
En nou niet denken “wat flauw, die kennen we al”, nee:
Datum eerste afgifte Nederland: 5 september 1997 (verrassend he?)
Maar: Datum eerste toelating: 30 juni 1994
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Ik heb toch nog iets nóg nieuwers gespot vandaag: de SB-BX-76, een witte 19 RD break.
En nou niet denken “wat flauw, die kennen we al”, nee:
Datum eerste afgifte Nederland: 5 september 1997 (verrassend he?)
Maar: Datum eerste toelating: 30 juni 1994
Dat is dus geen RD, maar een TGD….wel bij de les blijven Karel.
En tsja…de Break is inderdaad nog tot 94 gemaakt…..het gaat in dit draadje vooral om de Berline’s......die nog tegenkomen, die al sinds de zomer van 1993 niet meer gemaakt worden….en dan eentje uit 94 is vrij uniek.
Bram schreef:karel schreef:Ik heb toch nog iets nóg nieuwers gespot vandaag: de SB-BX-76, een witte 19 RD break.
En nou niet denken “wat flauw, die kennen we al”, nee:
Datum eerste afgifte Nederland: 5 september 1997 (verrassend he?)
Maar: Datum eerste toelating: 30 juni 1994Dat is dus geen RD, maar een TGD….wel bij de les blijven Karel.
En tsja…de Break is inderdaad nog tot 94 gemaakt…..het gaat in dit draadje vooral om de Berline’s......die nog tegenkomen, die al sinds de zomer van 1993 niet meer gemaakt worden….en dan eentje uit 94 is vrij uniek.
Hoho, dit is weer zo’n 19TGD gekentekende break die voor de buitenwereld 19RD heet; slaap je nu al?
Ik kom die allerlaatste breaks ook maar heel sporadisch tegen dus dit is denk ik toch wel een van de nieuwsten die ik ooit gezien heb, ook al is het dan een break.
Gezien de vaart waarmee het ding reed zal ie dat nog wel een tijdje blijven doen, maar nooit een erg hoog kilometrage bereiken
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Hoho, dit is weer zo’n 19TGD gekentekende break die voor de buitenwereld 19RD heet; slaap je nu al?
Ik snapte je wel (en ben nog klaarwakker).....maar ik vind TGD gewoon een stuk chiquer staan en zo is hij ook op de wereld geschopt.
Het verhaal van de RD-plaatjes klopt dus wel….ze hadden bij Citroen dus geen zin meer in 1993 (?) om nog TGD-plaatjes te bestellen.
Foei Citroen !!
Degenen die achter mij rijden en het RD-plaatje zien, zullen wel denken…..daar gaat weer zo’n Basisbak !
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Bram schreef:karel schreef:Hoho, dit is weer zo’n 19TGD gekentekende break die voor de buitenwereld 19RD heet; slaap je nu al?
Ik snapte je wel (en ben nog klaarwakker).....maar ik vind TGD gewoon een stuk chiquer staan en zo is hij ook op de wereld geschopt.
Het verhaal van de RD-plaatjes klopt dus wel….ze hadden bij Citroen dus geen zin meer in 1993 (?) om nog TGD-plaatjes te bestellen.
Foei Citroen !!
Degenen die achter mij rijden en het RD-plaatje zien, zullen wel denken…..daar gaat weer zo’n Basisbak !
Misschien idee om bij een Citroen Dealer of sloop een plaatje te halen met alleen de letters BX ...
Die wagens zijn volgens mij allemaal import hoor… uit 97 bestaat haast niet…
Bram schreef:karel schreef:Hoho, dit is weer zo’n 19TGD gekentekende break die voor de buitenwereld 19RD heet; slaap je nu al?
Ik snapte je wel (en ben nog klaarwakker).....maar ik vind TGD gewoon een stuk chiquer staan en zo is hij ook op de wereld geschopt.
Het verhaal van de RD-plaatjes klopt dus wel….ze hadden bij Citroen dus geen zin meer in 1993 (?) om nog TGD-plaatjes te bestellen.
Foei Citroen !!
Degenen die achter mij rijden en het RD-plaatje zien, zullen wel denken…..daar gaat weer zo’n Basisbak !
Hehe, maar zo heel erg veel scheelt het niet eigenlijk; de 19tgd was net als de originele 19rd de middelste uitvoering qua luxe, alleen in een ander tijdperk.
De latere 19tgd’s (vanaf 1992) hebben getint glas en een toerenteller, de nog veel latere (vanaf 1993) hebben ook nog CV.
De SB die jij hebt (met Xantiapomp denk ik?) was een optie.
Het zou, om alle speculaties te beslechten, aardig zijn om te kijken of er iets van een productiedatum op die 19RD merkjes staat; die zou dan hooguit 1989 mogen zijn. Ik vrees van niet helaas. Hier toevallig iemand bekend met koolstofdatering?
Ich bin ein Breaker
Ik heb even bij de BX gekeken van mijn “medegaragebewoner”.
GX-BD-39. 1 september 1993 dus.
Opvallend vind ik wel dat deze mooie blauwe progress een metalen motorkap heeft, en in kleur meegespoten bumpers!
Volgens de RDW is ie grijs???
Mijn BX progress mag ongeremd 486 kilo trekken, en die van mijn “buurman” 536 kilo???
Erg vreemd, beide BXen zijn verder identiek…