Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Vanavond bij een testritje met een wat hogere snelheid, begint mijn DSuper in te houden en te stotteren. Als de auto stationair draait is er eigenlijk geen probleem. Het verschijnsel is aanwezig bij het rijden op benzine als op gas.
Wie heeft er tips?
Hou er rekening mee dat ik nog een motorisch gezien nog een leek ben. Ik weet wel waar alles zo’n beetje zit enzo, maar wat aanwijzingen heb ik wel nodig
Groeten,
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
oei. dat kan een boel oorzaken hebben. Maar zonder technische kennis kom je niet ver.
In eerste instantie denk ik aan puntjes afstellen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zelfde soort probleem heb ik een tijd terug ook gehad. Bleek uiteindelijk een bougie de oorzaak te zijn, bij lage toeren functioneerde deze nog wel, bij hoge niet of minimaal.
Of anders vuil in het bezinefilter?
M.vr.gr.,
Bert
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heeft de DS nog een conventionele onsteking (geen 123)?
Dan gok ik op een te droge (te weinig gesmeerde) vervroeging in de onstekingsunit.
Citroen!
condensator over de onderbrekerpuntjes wil ook wel eens doorslaan….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
DriverD schreef:Heeft de DS nog een conventionele onsteking (geen 123)?
Dan gok ik op een te droge (te weinig gesmeerde) vervroeging in de onstekingsunit.
Inderdaad heeft de auto nog een conventionele ontsteking. Maar hoe kan ik de te droge vervroeging in de ontstekingsunit veranderen/regelen?
Groeten,
jeroen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
door ze te smeren met olie. (ja zo simpel.) kap eraf. rotor eraf en daaronder zieje de vervroegings gewichtjes zitten. asjes enz een beetje smeren en klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Heb zelf een keer gehad dat de bedoelde veertjes ooit eens met vet waren gesmeerd. Dit was door de jaren heen keihard geworden, en van enige vervroeging was geen sprake meer.
Als je dan toch gaat kijken misschien niet alleen even smeren, maar even netjes schoonmaken en dan smeren.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
ga direct uitproberen!
Jeroen
Kijk ook even of het vacuüm slangetje nog op de carburateur zit (aan de achterkant. Die was er bij mij eens afgeschoten, en dat gaf ook dat soort problemen.
Gr. Ferry
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Bedoel je een vrij dikke slang aan de onderkant? Die zit er nog op.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Heb vanavond de veertjes een drup olie gegeven en ik heb mijn bougiekabels bij elkaar gebonden. Er lag er een tegen het blok aan en had het idee dat er een “lek” was. Daarna een kleine testrit gemaakt en het lijkt beter te zijn. Om er zeker van te zijn zal de rit wat langer moeten zijn, maar dat komt morgen wel. Voorzichtig positief en nieuwe kabels kopen.
Jeroen
GW-tje schreef:Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.
kan dat terwijl de delco er nog op zit ? of moet je hem eerst demonteren ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Delco = ontsteking
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Mr. Smith schreef:GW-tje schreef:Precies, eerst met de koudontvetter erdoor, goed schoonmaken en dan pas weer lichtjes in de olie.
kan dat terwijl de delco er nog op zit ? of moet je hem eerst demonteren ?
Het is wel verstandig om even de grondplaat te verwijderen.