Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik had toen ik m’n Xantia kocht een beetje last van stotteren/inhouden bij lage toeren en veel gas geven. Na het verwijderen van de Bosch-bougies (die er prima uitzagen) en het indraaien van de NGK-bougies was dat weg. Later vertelde de garage mij dat ik er toch beter Bosch in kon draaien. Ik er dus een nieuw setje Bosch ingedraaid en dat ging ook prima. Ik ben nu 1000 km verder, en nu begint ie weer te stotteren… Ik zou nu zeggen dat ik de NGK’s er weer in draai om te testen, maar heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?
Het gaat dus om een 1.8i 16v.
Re: Bougies i.c.m. stotteren in lage toeren
mkatgert schreef:Later vertelde de garage mij dat ik er toch beter Bosch in kon draaien. Ik er dus een nieuw setje Bosch ingedraaid en dat ging ook prima.
Wat was de motivatie van je garage voor de Bosch bougies? Als de NGK’s het toch goed doen waarom zou je dan een nieuwe set Bosch erin schroeven. In de Xant weet ik het niet maar in de CX doen de NGK’s het alweer 30.000km prima.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Re: Bougies i.c.m. stotteren in lage toeren
T(h)ijs schreef:mkatgert schreef:Later vertelde de garage mij dat ik er toch beter Bosch in kon draaien. Ik er dus een nieuw setje Bosch ingedraaid en dat ging ook prima.
Wat was de motivatie van je garage voor de Bosch bougies? Als de NGK’s het toch goed doen waarom zou je dan een nieuwe set Bosch erin schroeven.
Tsja, ‘altijd zo geweest, nog nooit problemen met Bosch gehad en alleen maar problemen met andere merken’ en dergelijke. Dus ik dacht, we zullen zien, dat kost me de kop niet.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Check je kabels eens. Iedere keer als je daar aan zit te rommelen bij het verwisselen van de bougies, gaat het even goed. In het merk bougies zou ik het niet gaan zoeken.
Das het leuke: de 1.8 en 2.0 16v hebben geen bougiekabels. De bobinerail ligt er bovenop, en de bougies krijgen prik door een soort dop. De contactpunten daarvan kunnen wel gecorodeerd zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:In het merk bougies zou ik het niet gaan zoeken.
Dat is ook de reden dat ik er aan twijfelde. Ik zal de boel weer eens openschroeven als de motor weer wat afgekoeld is. Als het corrosie is in de contactpunten van de bobinerail dan vind ik het vreemd dat het ook weer een tijd prima kan gaan, tenzij de boel binnen 1000 km dichtcorrodeert.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
technisch gezien is het mogelijk dat er iets mis is met je ontsteking waardoor je bougies binnen korte tijd slecht worden. Wat dat zou kunnen zijn weet ik niet, maar ik weet uit ervaring dat het kan.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
knäckor schreef:technisch gezien is het mogelijk dat er iets mis is met je ontsteking waardoor je bougies binnen korte tijd slecht worden. Wat dat zou kunnen zijn weet ik niet, maar ik weet uit ervaring dat het kan.
Het vreemde is wel dat als ik ze er uit draai ze er prachtig volgens de boekjes uitzien. De ontbranding lijkt me dus in ieder geval netjes.
PrutsyLJ schreef:Das het leuke: de 1.8 en 2.0 16v hebben geen bougiekabels. De bobinerail ligt er bovenop, en de bougies krijgen prik door een soort dop. De contactpunten daarvan kunnen wel gecorodeerd zijn.
Inderdaad, ik zou het zoeken in die rubber doppen. Ook al eens gedonder mee gehad, en het was een kwestie van iets een beetje bijschuren en het probleem was over…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hm, beats me. NGK ingedraaid en het ding draait weer als een zonnetje. Als ultieme proef op de som zou ik natuurlijk weer de Bosch in moeten draaien, maar laat ik daar nou net even geen zin in hebben.
De bobinerailcontactpunten zagen er prima schoon en ongecorrodeerd uit.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Even als info waar je weinig aan hebt, ik vroeg zojuist het volgende aan mijn lief:
If you had to choose between sparkplugs of Bosch…
En verder kwam ik niet.
NGK, was het antwoord.
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou ja, ik vind het wel interessant. Van Bemmelen zweert kennelijk bij Bosch.
In mijn Xantia zaten ook NGK’s. Toen ik bij de dealer kwam om de slecht lopende motor te laten uitlezen, zei de monteur dat er geen NGK’s in horen, maar Bosch. Overigens bleek het in mijn geval een defecte bobineplaat.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Bij mij ook de eerste paar 100 km goed lopen met nieuwe bougies maar later bleek het zelfde als hierboven. Defecte bobineplaat.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Inmiddels rond de 2000 km met NGK’s gereden, zonder problemen. Althans, niet met de bougies. Dat de kat doormidden is gebroken op de franse péage was wel wat problematisch.
Hoort dat niet?