1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS 23 injectie ombouwen naar gas, maar hoe?
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 15 juni 2008 07:35 PM

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan van dit Forum!!
Kort bezoek gebracht op de feestlocatie in Sellingen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Zo’n dag geeft weer nieuwe energie voor nieuwe uitdagingen.

Zo hier mijn vraag (niet kunnen terugvinden op dit forum) wie van jullie ervaring heeft met het ombouwen van een DS injectie naar gas?

De auto loopt inmiddels prima, en redelijk zuinig 1 op 10.

Alleen gezien de huidige (idiote) brandstofprijzen lijkt een ombouw naar gas mij zeer interessant. Maar wat is de meest ideale methode/type installatie, en wat zijn goede adressen om dit uit te laten voeren.


Graag jullie positieve of negatieve ervaringen. Ben erg geinteresseerd.

Groeten,
Eelke

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2008 08:28 PM
  [ # 1 ]

in de DS kan eigenlijk alleen een conventionele installatie. Dus geen LPI of iets dergelijks. Dus simpeler kan het niet. Legio bedrijven die dat doen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-12-2006

Gepost: 15 juni 2008 08:29 PM
  [ # 2 ]

Bazuin in Winschoten schijnt goed te zijn in LPI, LPG voor injectie dus.
Probleemloos op zijn CX 2400 GTI, in ieder geval.
Succes.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2008 08:40 PM
  [ # 3 ]

Kijk en dat werkt dus niet op een Ds.

Goede bedrijven bouwen in zo, dat de verlaagd stationair functie nog behouden blijft. Vraag hier dus naar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 juni 2008 09:12 PM
  [ # 4 ]

link   Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 juni 2008 02:54 AM
  [ # 5 ]

Ik heb goede ervaringen met van Orsouw in Eindhoven. Binnen een dag klaar, incl. RDW.
Motor start normaal gesproken op benzine, kan ook op gas; bij hoger toerental gaat hij automatisch op gas. Inhoud gastank ongeveer af te lezen d.m.v. LED’s.
Ze gebruiken daar een venturi met een extra spruit, vanwaar de slang naar de extra-luchtschuif gaat. Op die manier krijgt de extra lucht bij koude motor ook gas bijgemengd, wat de kans op backfires veeeel kleiner maakt. Complete prijs was 5 jaar geleden €1100.
Mijn 21 IE liep de afgelopen dagen heen en terug naar Normandie 1:9 op lpg!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 juni 2008 10:38 AM
  [ # 6 ]

Mijn DY3 is daar ook omgebouwd. In overleg met Sanders wordt het extra slangenwerk ook zo aangelegd dat het niet in de weg zit met ander onderhoud aan de motor (klepspeling stellen) of demontage van voorstapborden.
Vulopening bij benzineklepje, tankontluchting wordt beetje verzet. Je kunt LPG tanken met de benzinedop erop (wel beetje krap).
Concurrende prijzen, van Orsouw zet je af in Eindhoven in Willemstraat of NS-station, en haalt je weer op met je eigen wagen als die klaar is.
‘s Morgens om 8.00u brengen, weggereden om 14.30u, kant en klaar!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2008 01:02 PM
  [ # 7 ]

Groningen Breda…. Op benzine kost dat?
250 km is 25 liter = 40.50 euro Trein terug en heen naar groningen: (twee keer):
80 euro
LPG terug 25*0.62=15 euro

Dus gas inbouw in breda wordt 135 euro duurder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 juni 2008 02:48 PM
  [ # 8 ]

Groningen - Eindhoven is handiger, zelfde dag klaar, hoef je geen treinkaartje te kopen…dan kom je op € 55, toch?
Kun je nog ochtendje shoppen ook Rolling Eyes

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2008 05:13 PM
  [ # 9 ]

hoe kom ik aan breda?  Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 16 juni 2008 09:59 PM
  [ # 10 ]

Met Wielinga in Wommels heb ik in het verleden al een goede ervaring opgedaan, wist niet dat zij ook gas in kunnen inbouwen. Loont zeker de moeite om hier hun over te benaderen. Andere ideen zal ik ook meenemen.

Voor de rest vind ik het niet zo spannend waar de installatie wordt ingebouwd. De investering van een nette goedwerkende installatie weegt niet op tegen die paar extra kilometers.

Ook de bediening en aansturing, uitleesbaarheid van de tankinhoud en storingsgeveligheid zijn erg belangrijk.

En dan de levensduur van de motor, heeft gasrijden nu wel of niet grote gevolgen voor de kleppen en overige motordelen?

Zijn er nog verschillende manieren qua tank-vorm en inhoud?
Wat is de meest ideale manier van inbouwen, ook om met de vakanties nog een tent en tassen mee te kunnen nemen?

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 16 juni 2008 11:53 PM
  [ # 11 ]
DS technique schreef:

Zijn er nog verschillende manieren qua tank-vorm en inhoud?
Wat is de meest ideale manier van inbouwen, ook om met de vakanties nog een tent en tassen mee te kunnen nemen?

In een berline wordt de gastank meestal dwars achter de bank geplaatst. Dit is dan een ‘gewone’ gastank qua vorm. Ik heb zelf een 80 Liter tank achter mijn bank staan, links en rechts heb ik nog een paar centimeter over en boven mijn tank ook, misschien past er dus wel een grotere tank. Midden onder de tank loopt de kofferbak door, daar kan ik nog een paar kleine dingen kwijt. Ik heb -gelukkig- nog nooit een DS zonder gastank daar in detail bekeken, dus ik weet ook niet hoeveel ruimte ik mis. Zowiezo kan er nog steeds aardig wat in, in mijn geval ongeveer net zoveel als de in bagageruimte van een Golfje (mijn vergelijksmateriaal, sorry Surprisedops: )

Mijn tent (35+ kg) ligt tussen de voor- en achterbank, lekker centraal en laag. Helaas heb ik nog wel een aanhanger nodig voor de rest.  Laughing

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2008 01:54 AM
  [ # 12 ]

Doordat de verbrandingstemperatuur bij gas hoger is, slaan de kleppen iets meer in. Die moet je dus iets vaker stellen. Verder verbrandt gas veel schoner (nauwelijks roet) waardoor de olie schoner blijft en de zuigers/cylinders minder slijten. Ook krijg je geen smeerolieverdunning die je op benzine wel krijgt omdat je bij koude motor een overmaat aan benzine hebt,die:a/ in de olie terechtkomt en b/ de olie van de cylinderwand spoelt waardoor je meer slijtage hebt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 18 juni 2008 10:20 PM
  [ # 13 ]

Heb inmiddels beetje rond geneusd.

2 prijzen heb ik mogen ontvangen, 1e € 3000,- hier in het noorden. En € 1100,- in het zuiden. Lijkt me dus zeer de moeite waard om hier maar een dagje voor vrij te maken en de dure benzine op de koop toe te nemen.

Alleen is het merkbaar dat er meer kapers op de kust zijn…. wachttijd bedraagd inmiddels al meer dan 3 maand voor inbouwen!

Nou dat neem ik wel op de koop toe.

Zal extra aandacht schenken aan goede bougiekabels (standaard rode) wat zijn de beste?

Verdeler nazien en contactpunten net als de bobine (35 jaar jong) of misschien toch 123 ignition inbouwen???

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2008 11:24 PM
  [ # 14 ]

De originele bougicord zijn de beste! Die rode dus! En NGK bougies erin!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 19 juni 2008 12:07 AM
  [ # 15 ]

NGK….... heb net een paar verse Champion bougies erin gedraaid.
Dacht altijd dat Champions het beste zijn voor oude franse auto’s.

Wat maakt een NGK geschikter boven een Champion Confused:

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook