dynamolampje
joelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 16 juni 2008 09:06 PM

Hallo iedeereen

Als auto op contakt staat brand dynamolampje niet,als ik bij het lampje meet staat er aan 2 kanten 12v op dus lampje kan ook niet branden.
Volgens mij moet op contakt aan 1 kant 12v staan zodat lampje brand en als de motor loopt aan 2 kanten 12v zodat lampje uit is.
Mijn vraag is klopt dit verhaal of werkt het toch anders en is er nu iets in de dynamo stuk.
Dynamo werkt verder wel goed laadspanning is 14,3V en laadstroom is 54 A (is 54A niet erg veel) met zoveel mogelijk gebruikers aan.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27899

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2008 10:26 PM
  [ # 1 ]

Het lampje brandt dus eigenlijk nooit nu?

Neem aan dat je wel het bolletje al uitgewisseld heb met een andere? Wink

Profiel  

joelle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 juni 2008 11:57 PM
  [ # 2 ]

klopt lampje brand nu nooit en er zit een nieuw lampje in en die doet het ook.(even gewisseld met handremlampje)

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 17 juni 2008 02:03 AM
  [ # 3 ]

je hebt op dynamo 2 kabels zitten?

een dikke voor laden endergelijke en dan een dun klein draadje die meet of de dynamo aangesloten zit/ bijlaadt..

als je dat kabeltje los haalt brand het lampje op je dash niet, miss is dat bij jou het geval? of dan draadje is kapot?

En ach je dynamo doet het Razz wat maakt het Twisted Evil

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 17 juni 2008 11:54 PM
  [ # 4 ]

Als dat draadje loszit heb je ook geen dynamo die de accu bijlaadt. Dat is namelijk het voorspannigsdraadje die zorgt dat een een kleine spanning op de rotor staat zodat het een elektromagneet wordt en de stator een grotere spanning kan leveren en zo de accu bijladen…. Dus daar zou ik het niet zoeken.

Profiel  

joelle
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 juni 2008 01:58 AM
  [ # 5 ]

Weet iemand of dit probleem uit dynamo zelf komt????

Ben namelijk begin mei met de andere bx op vakantie geweest en op de heenweg ging dynamolampje branden (en op contakt brande lampje niet meer) deze is nu dus voorzien van een dikke maand oude ruildynamo.
Over anderhalve week ga ik weer op vakantie maar nu met de andere bx met het dymanolampje probleem en ben toch een beetje huiverig geen zin om onderweg weer 240 euro voor een dynamo uit te geven, en door drukte met werk,verjaardagen en andere shit eigelijk geen tijd om dynamo domweg om te wisselen.Dus voor ik dymano omwissel heeft iemand nog tips.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook