18 van de 37
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 april 2005 11:55 PM
  [ # 256 ]
ZX1.4i schreef:
Bram schreef:

Ik had het over de klem achter de motor, waar de leiding vanaf de tank komt.
Probeer daar maar eens bij te komen. Confused

Vreemd, die leiding komt achter de motor met een haakse bocht omhoog en gaat dan op het handpompje, daar kan ik zo bijkomen. Dat pompje zelf ligt in een plastic bakje boven de motorsteun.

Ik zal er eens een foto van maken.

Voor de 3’e keer nu......ik heb het NIET over het HANDPOMPJE zelf…...MAAR het stuk slang van die rubber pomp NAAR de vaste leiding Exclamation
Dus…..daar waar hij op bevestigd is. Exclamation

(zucht…) Wink

Trouwens…..ook het gedeelte vanaf de handpomp NAAR de BRANDSTOFPOMP (ik plaats het maar even met de Capslock aan).....dien je goed te controleren…..bij de ene 1.9 D loopt ie weer anders dan bij de andere 1.9 D motor.
Die 2 slangen dus…...kunnen het probleem veroorzaken van terugloop van de dieselolie.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 april 2005 01:12 AM
  [ # 257 ]

Ik heb dit draadje al eventjes niet meer volledig gevolgd maar wat is er nu aan de hand met je multiriem?

Het stuk dat Bram bedoeld is dat stukje onder/voor de haakse bocht die jij(zx1.4i) bedoeld…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 april 2005 06:01 AM
  [ # 258 ]
Bram schreef:

Alleen kun je zo verdomde slecht bij het stuk komen wat richting de tank loopt….ergens achter de motor komt de leiding van de tank uit en daar zit ook een klem (oid). Confused

Sorry Sorry Surprisedops: , ik begrijp nu pas wat je bedoelt Surprisedops:
De aansluiting van de vaste leiding op de flexibele slang die naar het handpompje gaat, dat heb ik nog niet gezien, ga dat in de loop van de dag maar eens bekijken Confused

@SZ, De verende spanrol van de Multi-riem schijnt uitgelubberd te zijn en klappert/piept bij stationair toerental nogal, nou schijnt dit normaal te zijn. Maar zo nu en dan komt die rol tegen de distributiekap aan, het lijkt mij het beste om deze z.s.m. te laten vervangen voordat de distributiekap en dus de distributieriem doorboord worden.

Ik heb zelf zitten kijken, maar ik snap niet hoe ik dat ding los kan maken, heb keer op keer het Haynes boek doorgenomen en onder de motorkap zitten kijken. Ik heb gisteren ook zitten kijken met de wielkuip eruit, maar nog snap ik niet hoe je makkelijk erbij kunt komen. Zaterdag ga ik naar een Ex-Peugeot monteur in het Oosten van het land, hij kijkt er naar en met een beetje geluk kunnen we de juiste spullen ergens kopen en de boel fixen.

Als dit allemaal gefixt is, laat ik volgende maand de Airco doen, de Magneet koppeling van de compressor schakelt niet in, nou schijnt een gebruikte compressor bij Bart-Ebben goedkoper te zijn dan een nieuwe Magneet koppeling.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 07 april 2005 12:16 PM
  [ # 259 ]

Die magneetkoppeling is bij een xm af te stellen, het is nl een elektro-magnetische koppeling, dus als de afstand te groot is, zal hij hem niet kunnen pakken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 april 2005 02:53 PM
  [ # 260 ]
Willem schreef:

Die magneetkoppeling is bij een xm af te stellen, het is nl een elektro-magnetische koppeling, dus als de afstand te groot is, zal hij hem niet kunnen pakken

Hoe kun je die afstellen?
Bij mij hoor je ook geen klik van het inschakelen, de Airco specialist die de boel heeft doorgemeten zij dat er een kortsluiting in de spoel en/of naar de massa zit. Ik snap niet waarom de zekering niet eruit klapt, er komt wel gewoon 12V op de stekker naar de compressor te staan als ik de Airco inschakel. Confused  Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 april 2005 06:39 PM
  [ # 261 ]

Lampjes in het instrumentenpaneel zijn ook vervangen, in tegenstelling tot wat de Haynes zegt zijn de lampjes wel uit de fittingen te trekken.
Gelukkig maar want de lampjes met een vaste fitting eraan zijn niet goedkoop, de dealer verkoopt ze voor een paar euro per stuk en als je er 20 nodig is het kassa voor de dealer Evil or Very Mad

Ik kreeg de lampjes er eerst ook niet uit, maar gelukkig was Citroen Dealer Van Leeuwen in Delft zo vriendelijk om mij te vertellen dat ze er echt wel uit kunnen. De magazijnman zij kom maar langs dan laat ik zien dat ze er wel uit kunnen, maar gelukkig heb ik het zelf al voor elkaar gekregen. Gelukkig had ik nog 50 lampjes liggen, vorig jaar voor €5 gekocht op de HCC beurs, de Duitse standhouder keek toen raar op omdat ik er zoveel wilde hebben.

Links van het stuur heb ik van die afdekkapjes zitten waar knoppen inkunnen voor optionele zaken. Achter één van die kapjes zit een connector met bedrading, iemand enig idee waar deze voor is?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 april 2005 07:47 PM
  [ # 262 ]
ZX1.4i schreef:
Bram schreef:

Alleen kun je zo verdomde slecht bij het stuk komen wat richting de tank loopt….ergens achter de motor komt de leiding van de tank uit en daar zit ook een klem (oid). Confused

Sorry Sorry Surprisedops: , ik begrijp nu pas wat je bedoelt Surprisedops:
De aansluiting van de vaste leiding op de flexibele slang die naar het handpompje gaat, dat heb ik nog niet gezien, ga dat in de loop van de dag maar eens bekijken Confused

Geeft niet hoor,.....je merkt vanzelf wel als ik wat *ongeduldig* word Twisted Evil

Maar terzake…....bij Renz is dat vorig jaar gedaan, een knijpballetje van de sloop (2 euro) en er is ook een slang vernieuwd…..het hielp TOEN wel…..maar NU is dat probleem weer terug. Confused

Als hij een koude start doet met z’n Xantia lijkt het een paar seconden lang wel of er een tractor voor de deur staat…maar al na een 6 seconden of zo…..loopt ie weer zoals het hoort. (op 4 poten)

Enkele (ex) BX diesels van mij hadden dat ook…..maar dan lag het vaker aan het (aluminium) filterhuis wat op het schutbord bevestigd zat, bij oudere types.
Daar bovenop zit dan een drukknop voor het oppompen van diesel….en daar willen ze nogal eens gaan lekken.
Blijkt dus een (overigens klein) ZWAK punt te zijn van de Citroen diesels.

Even offtopic in jouw draadje (maar het gaat wel over een Xantia!)......ik probeer Renz al *gek* te maken voor als hij terugkomt uit Afghanistan….voor een 2.0 HDI met 110 pk, dus met dit interieur en kleur *Blue Leman* (waar hij en IK helemaal WEG van zijn.) :whoohoo   :  Laughing

Is het geen plaatje ??  :photo

Mag hij hier voor de deur zetten hoor…..misschien moet ie dan nog een keer op uitzending ? Twisted Evil
(dan heeft mijn BX even vakantie.) Mr. Green

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 april 2005 03:08 AM
  [ # 263 ]

Erg mooie kleur die Xantia, om er verliefd op te worden, maar het zwarte leer interrieur vind ik niet mooi, ik heb meer een voorkeur voor velours.
Al dat leer staat zo patserig Wink

Ik heb aan die onderste slang even gerommeld en het lijkt alsof het probleem erger is geworden, na een paar uur stilstaan heb ik hetzelfde als wat jij nu beschrijft Confused

Ik ga zondag het knijp-balletje vervangen en dan kijk ik of ik erbij kan, zal wel niet. Enig idee of het van onder met de auto op de brug makkelijker kan? Dan vraag ik volgende week of ik even de brug bij de buurman mag gebruiken waar ik werk.

Ik zei eergisteren nog tegen iemand dat je een 1.9D niet snel tegenkomt op de sloop, ivm het knijp-balletje wat nu bij de Peugeot besteld is. En wat zie ik gisteren een nog niet leeggeroofde ZX1.9D op de sloop Shocked

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 09 april 2005 04:01 PM
  [ # 264 ]

Hey Sohail,

Ik weet niet of ik je moet feliciteren met je nieuwe auto gezien alle opstartprobleempjes… maar heel veel succes ermee!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 april 2005 04:06 PM
  [ # 265 ]
ZX1.4i schreef:


Al dat leer staat zo patserig Wink

Ja jij ook bedankt Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 09 april 2005 05:06 PM
  [ # 266 ]

makkelijke keuze….Very Happy

ik zou ook voor de eend gaan… Razz

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 09 april 2005 05:39 PM
  [ # 267 ]

Menno, je maakt m aan het twijfelen…. Evil or Very Mad

EEND EEND EEND!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 april 2005 06:20 PM
  [ # 268 ]

met de cx hype van vandaag de dag op het forum: CX GTI Turbo 2! of een BX 16V of een 5 GT Turbo….oeps, die hoort er natuurlijk niet bij Surprisedops:

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 april 2005 06:47 PM
  [ # 269 ]

Vaste spanrol is vervangen, daar zat een plat kantje aan en het lager was helemaal gaar, het piepen is niet helemaal weg, maar het klinkt nu een stuk minder. Het piepen schijnt echt uit het veermechaniek van de verende spanrol te komen, de rol zelf loopt prima. Alle andere rollen waren prima, er zat nog een extra looprol onder bij de Aircopomp, deze staat niet in het Haynesboek.

@SZ, Het niet mooi vinden van leer is heel persoonlijk hoor, maar het beige leer in de Xantia van je vader is wel mooi. Zwart leer vind ik echt niet mooi. Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 april 2005 06:47 PM
  [ # 270 ]

of een Kia Rio! of een Picanto of een Carens!
ik bedoel maar… Eend natuurlijk Very Happy

(en nee, ik ken die kia’s niet uit het hoofd, ben het moeten gaan opzoeken, en kwam daarmee trouwens op de lekker professionele website www.kia.be  Laughing  )

Profiel  
 
 
18 van de 37
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook