Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
BX16TGI schreef:Ik heb even bij de BX gekeken van mijn “medegaragebewoner”.
GX-BD-39. 1 september 1993 dus.
Opvallend vind ik wel dat deze mooie blauwe progress een metalen motorkap heeft, en in kleur meegespoten bumpers!Volgens de RDW is ie grijs???
Mijn BX progress mag ongeremd 486 kilo trekken, en die van mijn “buurman” 536 kilo???
Erg vreemd, beide BXen zijn verder identiek…
Hoe zie je dat je een metalen motorkap hebt? Ik heb wel een korte op mijn GTI. Op de Deauville zit een lange.
Mep er maar op met je hand Luister naar het verschil met je plastic kap. Ook aan de binnenranden kan je het zien, geen richeltjes e.d.
BX16TGI schreef:Mep er maar op met je hand Luister naar het verschil met je plastic kap. Ook aan de binnenranden kan je het zien, geen richeltjes e.d.
Die richteltjes zie je vaak ook doorschijnen als de kap beslaat; ik zie meestal aan dat soort stomme dingen of het een kunststof of stalen kap is. Roestplekken zie je ook alleen maar bij ijzeren kappen
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Hehe, maar zo heel erg veel scheelt het niet eigenlijk; de 19tgd was net als de originele 19rd de middelste uitvoering qua luxe, alleen in een ander tijdperk.
De latere 19tgd’s (vanaf 1992) hebben getint glas en een toerenteller, de nog veel latere (vanaf 1993) hebben ook nog CV.
De SB die jij hebt (met Xantiapomp denk ik?) was een optie.
V.w.b. dat laatste…....Jawel
De HD-pomp zit op de multiriem helemaal onderaan.
Overigens….de Stuurbekrachtiging gaat opeens af en toe zwaar…...en in een bocht gaat het met schokken tijdens het draaien.
Zal wel hoognodig aan een schoonmaakbeurtje toe zijn bij Chyparse.
De riem is genoeg gespannen, piept niet….het LHM niveau is hoog genoeg…..dus zal het wel vuil zijn of zo ?
V.w.b. die RD-breaks…..ik heb de laatste ongeveer 10 jaar geleden gehad, dat was een witte uit 1989….die had helemaal NIKS aan optie’s….behalve dan een ARW met interval…...geen rpm-meter, geen getint glas, niente nada dus.
Daarvoor (in 1991) kocht ik mijn allereerste BX 19 RD break, net zo’n rode als ik nu heb…...met nog de satellietjes.
Die zie ik nu nog zeer zelden rijden (eigenlijk de laatste jaren helemaal niet meer) behalve dan bij e.o.a. meeting.
Ik zit nu overigens te dubben…...of ik zal wachten tot ik nog een keer een fraaie TZD-turbo (berline) tegen het lijf loop, OF deze TGD-break wat gaan *opknappen*....d.w.z. ...een nieuw druklager erin (dus koppelingrevisie)....langs Chyparse gaan voor een grote LHM-beurt en zo….maar dan zul je net zien…dat ALS ik dat gedaan heb en er enkele honderden euro’s aan uitgegeven heb….opeens TSJAKKA…....een juweel van een BX turbodiesel ergens zie.
Bram schreef:karel schreef:Hehe, maar zo heel erg veel scheelt het niet eigenlijk; de 19tgd was net als de originele 19rd de middelste uitvoering qua luxe, alleen in een ander tijdperk.
De latere 19tgd’s (vanaf 1992) hebben getint glas en een toerenteller, de nog veel latere (vanaf 1993) hebben ook nog CV.
De SB die jij hebt (met Xantiapomp denk ik?) was een optie.V.w.b. dat laatste…....Jawel
De HD-pomp zit op de multiriem helemaal onderaan.
Overigens….de Stuurbekrachtiging gaat opeens af en toe zwaar…...en in een bocht gaat het met schokken tijdens het draaien.
Zal wel hoognodig aan een schoonmaakbeurtje toe zijn bij Chyparse.De riem is genoeg gespannen, piept niet….het LHM niveau is hoog genoeg…..dus zal het wel vuil zijn of zo ?
Dat mag je hopen. Met zo’n Xantiapomp heb je geen vuilgevoelig verdeelblok, dus heb je alleen te maken met de aan- en afvoer van de pomp zelf en het stuurcommando. Aanvoer van de pomp, tja, als die mankerende is hoor je volgens mij toch wel wat gekreun uit de pomp komen. Maar LHM en filters schoonmaken is absoluut belangrijk, iedere 2 jaar of 60KKm.
V.w.b. die RD-breaks…..ik heb de laatste ongeveer 10 jaar geleden gehad, dat was een witte uit 1989….die had helemaal NIKS aan optie’s….behalve dan een ARW met interval…...geen rpm-meter, geen getint glas, niente nada dus.
Daarvoor (in 1991) kocht ik mijn allereerste BX 19 RD break, net zo’n rode als ik nu heb…...met nog de satellietjes.
Die zie ik nu nog zeer zelden rijden (eigenlijk de laatste jaren helemaal niet meer) behalve dan bij e.o.a. meeting.Ik zit nu overigens te dubben…...of ik zal wachten tot ik nog een keer een fraaie TZD-turbo (berline) tegen het lijf loop, OF deze TGD-break wat gaan *opknappen*....d.w.z. ...een nieuw druklager erin (dus koppelingrevisie)....langs Chyparse gaan voor een grote LHM-beurt en zo….maar dan zul je net zien…dat ALS ik dat gedaan heb en er enkele honderden euro’s aan uitgegeven heb….opeens TSJAKKA…....een juweel van een BX turbodiesel ergens zie.
19 RD breaks van het oude type zijn behoorlijk zeldzaam! Ze zijn nl maar heel kort gemaakt.
Als je dit ding nou netjes onderhoudt is er misschien wel een geinteresseerde op termijn.
Ich bin ein Breaker
Ik heb in mei 1994 hemel en aarde bewogen bij de dealer om mij nog een nieuwe BX te leveren maar die was helaas niet meer leverbaar.
Ik ben toen noodgedwongen overgestapt op de ZX. Na aflevering van de ZX furore bleek er in een naburige gemeente nog enkele BX en op voorraad te staan waar je bovendien nog een zonnedak en 1500gulden korting op kreeg omdat het de laatste waren. Dit was voor mij helaas te laat. Het kenteken van mijn ZX was HT-NX-21 dus de laatste BX zit daar dicht in de buurt.
gister nog een HX-nogwat voor bij zien stuiven op de drentse hoogvlakte
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
hugo schreef:gister nog een HX-nogwat voor bij zien stuiven op de drentse hoogvlakte
Groene Break?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zojuist een groene GTI met HP-BS-86 gezien in Hellevoetsluis.
Foto staat hier:
CitroenAZU schreef:Zojuist een groene GTI met HP-BS-86 gezien in Hellevoetsluis.
Foto staat hier:
Da’s 25 februari 1994.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Dat moet dan toch echt wel een van de laatste berlines zijn geweest…
karel schreef:CitroenAZU schreef:Zojuist een groene GTI met HP-BS-86 gezien in Hellevoetsluis.
Foto staat hier:
Da’s 25 februari 1994.
En die GTI op de vorige pagina van maart 94.
Overigens….qua breaks zou het best weleens kunnen zijn dat je nog een 95’ér tegen kunt komen met zo’n grijs kenteken…VX-xx-xx en zo.
Had je maar e.o.a. programma waarmee je dat kunt opzoeken…..is dat op die RDW site niet mogelijk ??
Overigens….qua breaks zou het best weleens kunnen zijn dat je nog een 95’ér tegen kunt komen met zo’n grijs kenteken…VX-xx-xx en zo.
Had je maar e.o.a. programma waarmee je dat kunt opzoeken…..is dat op die RDW site niet mogelijk ??
Mijn droom:
Een mooie grijs kenteken BX, break of berline. Jammer dat er zo weinig van zijn Heb een eigen zaakje en een BX rijden zou voor mij op die manier spotgoedkoop zijn.
Zag overigens van de week ook de HS-SP-13 rijden, maar is van 17 september 1992?
Xsara Picasso 2.0HDi
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vandaag een BX moeten inruilen een GTI donker groen kenteken met HF-xx-xx ik wou het onthouden ben het vergeten ops:
heb aan die mensen als tip gegeven om m voor weinig op marktplaats te zetten als ze er echt vanaf willen
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Daverz schreef:Overigens….qua breaks zou het best weleens kunnen zijn dat je nog een 95’ér tegen kunt komen met zo’n grijs kenteken…VX-xx-xx en zo.
Had je maar e.o.a. programma waarmee je dat kunt opzoeken…..is dat op die RDW site niet mogelijk ??
Mijn droom:
Een mooie grijs kenteken BX, break of berline. Jammer dat er zo weinig van zijn Heb een eigen zaakje en een BX rijden zou voor mij op die manier spotgoedkoop zijn.
Zag overigens van de week ook de HS-SP-13 rijden, maar is van 17 september 1992?
Een BX op grijs ...
Die berline gaat niet meer lukken omdat die niet aan de huidige eisen voldoet. De nieuwe eigenaar mag dan geen grijs meer hebben. Kenteken blijft het zelfde maar je betaald voor geel.
De Break ... dat weet ik niet. De man van http://www.citroenbx.nl heeft er een met grijs kenteken. Of die echt grijs is weet ik niet.