1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Flinke motorproblemen, wat is het?!
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 17 juni 2008 01:37 AM

Hallo allemaal,

Mijn bixje staat nou alweer eventjes stil helaas aangezien er zich in zeer korte tijd ineens een groot probleem voor begon te doen met de motor. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het zou kunnen zijn, maar de klachten zijn als volgt.

De wagen draait met koude motor oke, zodra de motor warmer wordt en je gas geeft “ploft” de motor. Dat wil zeggen, er zijn hele harde ploffen te horen, de motor schudt hevig en heeft vooral ook heel erg last van verlies van power. Bij stilstand (en dan gewoon steeds gas geven) is het nog te over zien. Een stuk of 4 ploffen bij gasgeven (hoe warmer de motor is hoe meer, bij warme ongeveer 4 oid) en dan draait de motor het gewenste toerental.
Als je er echter meer probeerd te rijden is het veel ernstiger. Als je gasgeeft ploft het dus steeds en dan heb je praktisch geen kracht. Laat je dan de koppeling opkomen blijft de motor zo’n beetje ploffen, heb je nog geen kracht en slaat ie regelmatig ook af.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb zelf namelijk werkelijk geen idee Sad

Groetjes, Rik.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 juni 2008 01:41 AM
  [ # 1 ]

voorzichtige gok waar je niets aan hebt misschien

De bobine.

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 17 juni 2008 01:45 AM
  [ # 2 ]

Nou, dat zou best kunnen… De BX heeft vaker problemen gehad met de motor en toen zei iemand dat het ook aan de bobine kon liggen. Dat hing ook samen met of de motor warm gedraait was of nog koud was. Kan de bobine specifiek problemen geven als de motor warm is?

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 17 juni 2008 02:05 AM
  [ # 3 ]

bougiekabeltjes en bougies miss?

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 17 juni 2008 02:07 AM
  [ # 4 ]

Is er misschien een mogelijkheid om dat soort dingen te controleren op goeie werking? Ik zou bijvoorbeeld nu graag de bobine willen controleren. De bougies is eenvoudig, die moeten een goeie kleur hebben, de kabels even doormeten met een voltmeter oid?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 juni 2008 02:13 AM
  [ # 5 ]

Gheghe, als je de kabels doormeet met een voltmeter, meet je NIKS!

Ik heb nog nooit gehoord van kabels die slecht werden bij warmte Confused

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 17 juni 2008 02:26 AM
  [ # 6 ]

Mooi kunnen die geschrapt worden. Is er wel iets te proberen met de bobine dan om te kijken of die volgens behoren functioneert of dat hij half overleden is? Op zich kan het wat betreft kosten niet echt kwaad om de bobine te vervangen, maar mocht er een niet al te lastige manier zijn om het te checken, dan ben ik erg benieuwd.

Profiel  

joelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 17 juni 2008 02:34 AM
  [ # 7 ]

bougiekabels doormeten met ohm meter en spanning meten op ontsteking

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 juni 2008 02:35 AM
  [ # 8 ]

Bobine klinkt logisch.
Van kabels kun je de weerstand (Ohm) meten. Echter hecht ik hier bijzonder weinig waarde aan. Het hoeft je namelijk helemaal niets te zeggen over de werkelijke toestand van de kabels. Als ze in de praktijk doorslaan als een gek (brakke isolatie) kunnen ze nog een prachtige weerstand laten zien op de metertje.
Mijn regel? Heb je problemen en zien/voelen de kabels niet fris >> vervangen die hap!
Eventueel kun je even in donker onder je kap kijken met lopende motor. Als ze doorslaan zie je de vonkjes dan wel.
Heb je je bougies al eens bekeken?

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 juni 2008 02:40 AM
  [ # 9 ]

Kijk je onstekingsmodule eens na, bij mijn exbx op het schutboard geschroefd. Of liever, een ander exemplaar op de sloop regelen. Deze zit met een soort koelgel op een plaatje geschroefd.
Heeft mij ooit tot wanhoop gedreven, alles vervangen totdat ik dat eens probeerde, wist niet eens wat het was of wat het deed….

EDIT, maar als ik alles zo nog een lees zou ik eerst inderdaad toch maar je bobine verdenken…..

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6134

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 juni 2008 10:04 PM
  [ # 10 ]
ambijajance schreef:

Kijk je onstekingsmodule eens na, bij mijn exbx op het schutboard geschroefd. Of liever, een ander exemplaar op de sloop regelen. Deze zit met een soort koelgel op een plaatje geschroefd.
Heeft mij ooit tot wanhoop gedreven, alles vervangen totdat ik dat eens probeerde, wist niet eens wat het was of wat het deed….

EDIT, maar als ik alles zo nog een lees zou ik eerst inderdaad toch maar je bobine verdenken…..

Volgens mij bedoel jij één en hetzelfde Wink

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 17 juni 2008 11:03 PM
  [ # 11 ]

Ondertussen maar eens een advertentie geplaatst in de ‘gezocht’ rubriek… Nu is het wachten tot ik er eentje heb en kan gaan kijken of het em echt is Smile

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 17 juni 2008 11:51 PM
  [ # 12 ]

Ja misschien is het handig om met iemand een bobine uit te wisselen. Die dingen zijn zo gemonteerd en weer gedemonteerd als het mijn vraagt. Als je dan even die goedwerkende bobine kunt proberen weet je gelijk waar het probleem zit of niet zit…

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 juni 2008 02:14 AM
  [ # 13 ]
Hilko16TZI schreef:
ambijajance schreef:

Volgens mij bedoel jij één en hetzelfde Wink

Nee Wink

Althans niet in mijn exbx….  Wink  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 juni 2008 03:20 AM
  [ # 14 ]

Een bobine is géén ontstekingsmodule, zoveel is me duidelijk. Waar jullie het over hebben niet zo eigenlijk…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6134

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 juni 2008 11:05 PM
  [ # 15 ]
karel schreef:

Een bobine is géén ontstekingsmodule, zoveel is me duidelijk. Waar jullie het over hebben niet zo eigenlijk…

Mijn witte 16 tzi had die handel in een zitten. Bobine met moduul.
Of ik moet ergens iets totaal verkeerd begrepen hebben. huh

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook