Beste Forumleden,
Na 12.000 Km zonder het bekende “storing uitlaatgas” rondgereden te hebben gaf mijn C5 vandaag weer de beruchte melding eerst met storing katalysator en nu storing uitlaatgas
Dit probleem had ik vorig jaar ook! 4X naar de dealer geweest (via de lexia de storing laten wissen)temp.sensor van de koelvoeistof laten vervangen maar na cicra 350 euro aan kosten gaf dit allemaal geen soelaas…
Uiteindelijk bij een gasspecialsit de druksensor laten vervangen en zoals eerder vermeld bijna 1 jaar geen probleem gehad Tot nu dus… om een lang verhaal kort te maken kan ik zelf de melding “wissen” of moet ik weer naar de dealer?? (ik weet dat de de spanning van de auto afhalen niet helpt).
Gr.
Arent Wilde
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Storing
Maak je niet druk bijna alle C5 rijders hebben er last van hoor
Zoek maar is op de http://www.c5club.nl
dan zul je zien dat het erg vaak voorkomt en ook weer vanzelf verdwijnt
Greetz Martijn
maar kan ik die storing niet zelf wissen (kan niet tegen 2 gele brandende lichtjes)
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Euh nee voor zover ik weet niet ze gaan vanzelf weer uit
Ik ergerde me er ook aan hoor maar als je dan terugdenkt aan m,n XM V6 daar brande ook wel altijd wat Het went
PS bij gasC5jes komt het wel vaker voor hoor
Greetz Martijn
Het is wel te wissen, maar dan heb je een OBD2-reader nodig.
Hiermee kun je de foutcodes uitlezen en wissen.
Jullie hebben gelijk de storingslamjes zijn na 1 dag weer uit
storing
Klepstoter probleem komt meestal icm een melding op display “storing uitlaatgas” hier hebben vooral de 2.0I last van
Houd het olie pijl goed in de gaten want dat begint het probleem Storing uitlaatgas meestal mee
En als hij dan bij dealer uitgelezen word komt de melding naar voren overslaan op cilinder 1,2,3 of 4.
Meestal wil en motorspoeling helpen om de klepstoters te reinigen want als die vervuild zijn en zich niet goed met olie kunnen vullen dan klopt de klepspeling van de desbetreffende cilinder niet meer.
Dus zou eens een motor spoeling proberen en daarna 0w40 olie gebruiken icm een nieuw olie filter
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive