30 van de 36
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Mijn bx gti ->  niet meer mijn bx gti.
Nesto
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 10-01-2005

- BX 16 TRI
Gepost: 11 mei 2008 02:27 AM
  [ # 436 ]

Ja die modder houdt de vochtigheid ook zo mooi vast…

Verder zou ik iedere BX eigenaar ook willen adviseren eens goed naar de onderkant (en dan vooral aan de achterzijde) van de auto te kijken. Ik ben wel geschrokken van wat ik daar aantrof, en bijvoorbeeld Willem ook, met de witte 16V.

Ernst

BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 11 mei 2008 02:32 AM
  [ # 437 ]

Toevallig heb ik gisteren nog naar de onderkant van mijn BX staan kijken, toen die op de brug stond…
Ik kon niks abnormaals ontdekken behalve een megavet dieselblok en stangetjes van de hoogteregeling die muurvast geroest zitten.
Waar moet ik naar kijken dan?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 mei 2008 02:40 AM
  [ # 438 ]

bekijk het steuntje tussen achterscherm en kofferbak is, en de ophanging van de einddemper.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 01:52 PM
  [ # 439 ]

Bij m’n GT (85/86) is er ook wel een bumpersteun verrot, maar nog niet zo erg dat ik hem ga vervangen.  Ook bij het tankklepje zit wel wat roest en de kofferbakhoek kan er ook wat van.  Confused
En d’r zitten ook wel wat gaten in de wielkasten (achter)

Bij de 1400 (87) is echter weinig roest te vinden Wink

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 11 mei 2008 03:13 PM
  [ # 440 ]

die steunen en tankband zijn standaard plekken die gaan roesten. incl de vulhals Wink
hier een paar foto’s van hoe ik het heb opgelost Cool









Als je vulhals er zo slecht aan toe is, kijk dan ook goed naar je achterscherm !!! vaak is die dan ook al flink opweg naar zelfventilerende gaten te maken. ik heb zowel links als rechts daarom een nieuw scherm gemonteerd, nieuwe vulhals geplaatst en zelf een nieuwe tankband en beugel voor scherm en bumper gemaakt Wink

kijk ook goed naar de onluchtings slangen van de tank, die zijn waarschijnlijk ook helemaal uitgehard en poreus. bij mij hing het er ook allemaal erg droevig bij, en de slangenklemmen waren allemaal kapot geroest Shocked  kijk die dus goed na !!!

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 mei 2008 02:31 AM
  [ # 441 ]

dus zo ziet zo’n bumpersteun er orgineel uit Laughing

gelukkig is het achterscherm verder wel goed, er hoeft niets gespoten te worden gelukkig.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 12 mei 2008 01:29 PM
  [ # 442 ]

deze heb ik zelf gemaaKt Wink
origineel zijn ze ook niet meer leverbaar, en toen ze nog wel leverbaar waren kosten ze 60 Eu ex.  Confused

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 mei 2008 04:11 PM
  [ # 443 ]

ik had geen idee hoe het er orgineel uit heeft gezien,

onderop de foto ligt het restant

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 13 mei 2008 02:22 AM
  [ # 444 ]

ik heb die van mij nagemaakt van het origineel, met precies dezelfde maten en inkepingen voor de tank band. deze heb ik ook nagemaakt, want deze was ook erg slecht.
Het is een simpel klusje, en makkelijk zelf te doen. ook de ophangbeugel voor de onluchting aan de bovenkant van het binnenscherm heb ik nieuw gemaakt en overal stukken ingelast waar roest opzat. Zo weet ik zeker weten dat het de komende jaren wel goed blijft Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 mei 2008 12:47 AM
  [ # 445 ]

zo, de bx staat weer op haar eigen wielen ipv assteunen. Fijn een stukje kunen rijden met het dakje open zonder om te komen van de benzine dampen Cool

de bx hangt alleen nog even aan de accu lader.

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 25 mei 2008 12:25 PM
  [ # 446 ]
MaartenH schreef:
mpostma schreef:

Persoonlijk heb ik geen hoge pet op van Brezan.


Ik ook niet,  eigelijk ook gezworen er niet meer heen te gaan, maar het zit zo lekker om de hoek bij mijn afstudeer plek, en voor dat stukje brandstofslang….

Ik heb gemerkt dat de dealer meestal nog goedkoper is ook. Ik krijg onderhand wel wat korting (of dat nou positief is Surprisedops:) , en veel behulpzamer en vriendelijker.
ik heb het dan over de dealer in amersfoort(Rovam?).

bovendien heb je dan ook orgineel spul wat teminste passend te monteren is en (daardoor) veiiliger,efficienter rijdt en mogelijk ook nog langer meegaat dus kostprijs per kilometer lager

bovendien hoort de dealer zn produkt te kennen

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 juni 2008 01:19 AM
  [ # 447 ]

het lijkt er op dat de accu bijna op is,

laatste tijd gaat het starten fout, startmoter pakt maar krijgt de motor niet rond. De 2e, 3e of 4e keer de sleutel omdraaien lukt het gelukkig tot nu toe nog. ook is na een uurtje radio aan bij poetsen of sleutelen de accu leeg.
lopende moter meet gewoon 14 volt.

zijn er accu’s welke ik echt niet moet kopen? wat voor capaciteit hoort er in een bx gti?
en wat is een normale prijs voor een accu? ( ik heb echt geen idee).

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2008 01:21 AM
  [ # 448 ]

120-130euro voor een Varta Blue Dynamic
100-110 voor BB ofzo, goedkopere
Prijzen voor een dieselaccu, benzine is goedkoper

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 juni 2008 03:18 AM
  [ # 449 ]

Die kwikfit-rommel gaat maar kort mee, goedkoop is duurkoop.
Bosch Silver accuus (of hoe dat tegenwoordig ook heet) bevallen mij prima.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2008 03:23 AM
  [ # 450 ]

Idd Bosch Silver, Varta Blue Dynamic enzo.
Betaal je iets meer maar je startcapaciteit bij lage temperaturen ligt ook een paar keer hoger, zeker de moeite dus.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
30 van de 36
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook