Ja die modder houdt de vochtigheid ook zo mooi vast…
Verder zou ik iedere BX eigenaar ook willen adviseren eens goed naar de onderkant (en dan vooral aan de achterzijde) van de auto te kijken. Ik ben wel geschrokken van wat ik daar aantrof, en bijvoorbeeld Willem ook, met de witte 16V.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Toevallig heb ik gisteren nog naar de onderkant van mijn BX staan kijken, toen die op de brug stond…
Ik kon niks abnormaals ontdekken behalve een megavet dieselblok en stangetjes van de hoogteregeling die muurvast geroest zitten.
Waar moet ik naar kijken dan?
bekijk het steuntje tussen achterscherm en kofferbak is, en de ophanging van de einddemper.
Bij m’n GT (85/86) is er ook wel een bumpersteun verrot, maar nog niet zo erg dat ik hem ga vervangen. Ook bij het tankklepje zit wel wat roest en de kofferbakhoek kan er ook wat van.
En d’r zitten ook wel wat gaten in de wielkasten (achter)
Bij de 1400 (87) is echter weinig roest te vinden
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
die steunen en tankband zijn standaard plekken die gaan roesten. incl de vulhals
hier een paar foto’s van hoe ik het heb opgelost
Als je vulhals er zo slecht aan toe is, kijk dan ook goed naar je achterscherm !!! vaak is die dan ook al flink opweg naar zelfventilerende gaten te maken. ik heb zowel links als rechts daarom een nieuw scherm gemonteerd, nieuwe vulhals geplaatst en zelf een nieuwe tankband en beugel voor scherm en bumper gemaakt
kijk ook goed naar de onluchtings slangen van de tank, die zijn waarschijnlijk ook helemaal uitgehard en poreus. bij mij hing het er ook allemaal erg droevig bij, en de slangenklemmen waren allemaal kapot geroest kijk die dus goed na !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
dus zo ziet zo’n bumpersteun er orgineel uit
gelukkig is het achterscherm verder wel goed, er hoeft niets gespoten te worden gelukkig.
deze heb ik zelf gemaaKt
origineel zijn ze ook niet meer leverbaar, en toen ze nog wel leverbaar waren kosten ze 60 Eu ex.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
ik had geen idee hoe het er orgineel uit heeft gezien,
onderop de foto ligt het restant
ik heb die van mij nagemaakt van het origineel, met precies dezelfde maten en inkepingen voor de tank band. deze heb ik ook nagemaakt, want deze was ook erg slecht.
Het is een simpel klusje, en makkelijk zelf te doen. ook de ophangbeugel voor de onluchting aan de bovenkant van het binnenscherm heb ik nieuw gemaakt en overal stukken ingelast waar roest opzat. Zo weet ik zeker weten dat het de komende jaren wel goed blijft
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
zo, de bx staat weer op haar eigen wielen ipv assteunen. Fijn een stukje kunen rijden met het dakje open zonder om te komen van de benzine dampen
de bx hangt alleen nog even aan de accu lader.
MaartenH schreef:mpostma schreef:
Persoonlijk heb ik geen hoge pet op van Brezan.
Ik ook niet, eigelijk ook gezworen er niet meer heen te gaan, maar het zit zo lekker om de hoek bij mijn afstudeer plek, en voor dat stukje brandstofslang….Ik heb gemerkt dat de dealer meestal nog goedkoper is ook. Ik krijg onderhand wel wat korting (of dat nou positief is
ops:) , en veel behulpzamer en vriendelijker.
ik heb het dan over de dealer in amersfoort(Rovam?).
bovendien heb je dan ook orgineel spul wat teminste passend te monteren is en (daardoor) veiiliger,efficienter rijdt en mogelijk ook nog langer meegaat dus kostprijs per kilometer lager
bovendien hoort de dealer zn produkt te kennen
de citroen-liefhebber
het lijkt er op dat de accu bijna op is,
laatste tijd gaat het starten fout, startmoter pakt maar krijgt de motor niet rond. De 2e, 3e of 4e keer de sleutel omdraaien lukt het gelukkig tot nu toe nog. ook is na een uurtje radio aan bij poetsen of sleutelen de accu leeg.
lopende moter meet gewoon 14 volt.
zijn er accu’s welke ik echt niet moet kopen? wat voor capaciteit hoort er in een bx gti?
en wat is een normale prijs voor een accu? ( ik heb echt geen idee).
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
120-130euro voor een Varta Blue Dynamic
100-110 voor BB ofzo, goedkopere
Prijzen voor een dieselaccu, benzine is goedkoper
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Die kwikfit-rommel gaat maar kort mee, goedkoop is duurkoop.
Bosch Silver accuus (of hoe dat tegenwoordig ook heet) bevallen mij prima.
Ich bin ein Breaker
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_803.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Idd Bosch Silver, Varta Blue Dynamic enzo.
Betaal je iets meer maar je startcapaciteit bij lage temperaturen ligt ook een paar keer hoger, zeker de moeite dus.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.