Ik wil een BX van Lego bouwen. Aan de hand van de wielen bepaal ik de schaal.
En op zich snap ik het, maar ik dacht dus dat 60 cm diameter (ongeveer!) veel te groot was en dat ik een rekenfout gemaakt had
Schijt aan originaliteit.
Welke andere auto ? Hier staan geen BX-en in de buurt.
Ik denk overigens dat het een soort frame wordt in de vorm van een BX. Het doel is er pneumatische wiel-ophenging in te zetten.
Ik heb helaas niet voldoende juiste onderdelen voor het verren nee. Dan heb ik 4 dure airtanks nodig en daar heb ik er maar 1 van.
Maarruh ... Wou jij je lego ook kwijt ?
uhm, ik heb weleens een pneumatische xm nagebouwd, helaas voor de tijd van digitale camera’s… de auto kon idd omhoog en omlaag…alles gevoed door 1 airtank=1 keer omhoog en omlaag en weer pompen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Electromotor aan de pomp knopen ...
Ik zit eraan te denken om m’n stalen velgen in de toekomst te laten herspuiten. Dan straalt dat stalen randje prachtig om m’n originele wieldeksel Is de kleur van de stalen BX-velgen (type 1) nog steeds Gris Rosé zoals bij de 2cv’s en andere oudere Citroëns? Nee, ik spuit ze niet zilver of wit of gewoon grijs of wat het ook mogen zijn, kleur moet origineel. Kheb m’n alu velgen nog wel, maar kweet nog ni of ik ze wel ga monteren, denk dat ik m’n BX volledig origineel/standaard ga houden/maken. Dus .. weet iemand of de kleur van de stalen BX-velgen nog steeds gris rosé is? Latere BX’en hadden stalen velgen in zilver gespoten, ik heb dus nog mooi grijs
Groets Sam
Ik lees en hoor het verh van speedline velgen op een bx?
Dan zie je toch een peugeot logo in de wielen hoe doen jullie dat dan ?
past verder zo begrijp ik zelfde steek en,
Zijn er misschien andere doppen die gemonteerd kunnen worden ipv de peugeot dopjes?
En de bevestiging kun je de standaard bevestigingsbouten hanteren voor dat soort velgen? of kun je de peugeot bouten gebruiken?
Gr ErnstJan
MyteM schreef:Dan had je toch ook ff kunnen meten bij een andere auto?
Foto’s van het eindresultaat aub !!
ernstjan schreef:Ik lees en hoor het verh van speedline velgen op een bx?
Dan zie je toch een peugeot logo in de wielen hoe doen jullie dat dan ?past verder zo begrijp ik zelfde steek en,
Zijn er misschien andere doppen die gemonteerd kunnen worden ipv de peugeot dopjes?
En de bevestiging kun je de standaard bevestigingsbouten hanteren voor dat soort velgen? of kun je de peugeot bouten gebruiken?
Gr ErnstJan
Die zijn er, je kan dopjes van Xsara Picasso velgen nemen, deze passen er ook op. Die ga ik binnekort bij de Citroën bestellen
ernstjan schreef:Ik lees en hoor het verh van speedline velgen op een bx?
Dan zie je toch een peugeot logo in de wielen hoe doen jullie dat dan ?past verder zo begrijp ik zelfde steek en,
Gr ErnstJan
Peugeot-velgen passen zonder probleem. Toen ik laatst mijn BX 19 Digit kocht zaten er ook Peugeot-velgen onder met bouten van Peugeot. No problem dus:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nou Wouter, ik snap dat je die er meteen weer afgehaald hebt.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Peugeot-velgen zijn niet altijd mis hoor, vandaag mijn 205 GTI velgjes gemonteerd en kijk eens naar het resultaat, mijn BX ziet er direct veel GTI-achtiger uit. (maar het is een 1400, iedereen in de mailing nemen)
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Debouten heb ik van een XM V6 met standaard aluminium velgen, dragend gedeelte steekt door het gat wel 2 cm uit, die van Peugeot zelf maar 1.5 cm, zeker sterk genoeg dus.
Maar nog een vraagje aan degenen die met deze 195/50/15 - banden rondrijden, hoeveel druk zet je erop, zoals de standaardvoorschriften 2bar of meer?
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
B.elgi.X schreef:Debouten heb ik van een XM V6 met standaard aluminium velgen, dragend gedeelte steekt door het gat wel 2 cm uit, die van Peugeot zelf maar 1.5 cm, zeker sterk genoeg dus.
Maar nog een vraagje aan degenen die met deze 195/50/15 - banden rondrijden, hoeveel druk zet je erop, zoals de standaardvoorschriften 2bar of meer?
Ik heb 2,1 bar.
Ziet er altijd weer leuk uit, helaas zo leuk dat binnenkort er meer bx’en met die velgen rondrijden dan peugeots.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.