LPG in ID19B ?
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 17 juni 2008 07:21 AM

Zoals zo velen overweeg ik de inbouw van LPG. Alleen de geluiden en adviezen tot nu toe zijn nogal wisselend en variëren van “nooit doen” tot “geen enkel probleem”. Het betreft een ID19B van december 1966 met DV blok en “kleine” carburateur (zonder 2de trap). Graag ontvang ik jullie reactie, waarvoor bij voorbaat dank.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 juni 2008 10:41 AM
  [ # 1 ]

Da’s toevallig, heb een DSuper met later ingebouwd DV-blok, rijdt ik inmiddels alweer 4000 km op (zie topic over “EVA,...”). Hij loopt beter als mijn oude DY3, en trekkracht genoeg (icm korte 5-bak, hoor). Ben er zeer tevreden mee, kruisen op snelweg het best op 110 km/u.

knuffel

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 juni 2008 01:37 PM
  [ # 2 ]

Voor puristen is elke verandering aan ‘het origineel’ heiligschennis, voor iemand die gewoon een betrouwbaar en (redelijk) goedkoop voertuig wil hebben niet.
LPG kan geen enkel kwaad in een IDDS, zowel in het TA als in het 5-maal-gelagerd blok.
De meningen over het (laten) monteren van extra geharde klepzittingen lopen wel uiteen: de een zegt dat je kleppen zonder geheid inslaan, de ander wil er niet mee werken omdat deze zittingen wel eens los willen komen (met alle gevolgen van dien…).
De keuze voor wel of geen LPG ligt dus louter bij jezelf…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
id19b1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 05-01-2008

Gepost: 18 juni 2008 10:11 PM
  [ # 3 ]

LPG met DV en Solex

Bedankt voor de reacties.
Het gaat mij met name om de combinatie LPG, DV blok en (mini) Solex carburateur.

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 18 juni 2008 10:17 PM
  [ # 4 ]

LPG kun je moeiteloos in je ID zetten hoor , geharde kleppen zijn niet nodig , wel even elke 5000 kilometer kleppen stellen Wink

Rijdt zelf gemiddeld 100.000 met een ID op LPG , geen centje pijn , wel regelmatig kleppen stellen Idea

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook