1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Mechuccio’s HY
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 juni 2008 12:45 AM

Mag ik aan u voorstellen de nieuwe liefde in ons gezin:
Een schitterende HY camper. Ruim 30 jaar van hetzelfde liefdevolle baasje geweest en nu verder ter versterking en veroudering van de gemiddelde leeftijd van ons wagenpark bij ons ondergebracht.
De afgelopen 4 jaar heeft ie niet meer gereden, maar nadat we de oude peut (dat was bijna thinner geworden) uit de tank hadden laten lopen, de leidingkjes even schoongemaakt hadden en verse 98 in de tank gegooid hadden met een druk op de knop in een keer lopen. Wat een geweldig geluidje maakt dat fantastische motortje zeg. en zo rustig, het is dat we geen kwartjes hadden, anders had ik er wel een op zijn kant op het kleppendeksel gezet.

de remmen voor zitten vast en daar zijn we vandaag nog even mee aan de gang gegaan, maar na een paar uur beuken hebben we het opgegeven. (centrale moer los, de 6 boutjes op de remplaat los, de remvoeringen terug gesteld, handremkabels los en flink met een trekhamer aan de gang) daar gaan we woensdag mee verder, mocht iemand nog een gouden tip hebben dan graag.

Verder zit er bij de rechterdeur een klein gaatje en is de dakgoot links wat rottig maar verder helemaal niets. Echt een fantastische HY, en ik kan niet wachten om er van de zomer lekker mee door Frankrijk te kunnen toeren.

Ook hebben we er een bak reserveonderdelen bij gekregen:
hagelnieuwe uitlaat, diverse zeer goede demper, carburateurs, startmotor, brandstofpompen, hagelnieuw uitlaatspruitstuk, extra dashbord, diverse schakelaars en relais, pakkingen en weet ik wat nog meer voor extra delen.

En dan zijn er natuurlijk foto’s!! klikt u naar hartelust voor grotere:

En nog een filmpje van het starten van de motor:

LINK

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Jazzper
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

Gepost: 16 juni 2008 01:04 AM
  [ # 1 ]

gaaf!

leuk om te volgen ook. Heb je er nog speciale plannen mee of slechts voor de leuk (niet minder leuk overigens Wink).

oh en die 3gp kun je zo rauw aan youtube voeren. Wellicht wat makkelijker voor de wat mindere computergoden (niet iedereen heeft de juiste codecs of VLC)

ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juni 2008 01:04 AM
  [ # 2 ]

Top man! Enneh, over die vastzittende trommels, ik heb een dag voor het opentrekken van de trommels een bus remreiniger leeggespoten langs de naden. OK, het wordt even een bende, maar het hielp zeker!

Veel plezier van dit werkpaard, maar dat zal wel lukken denk ik. Het zijn de leukste busjes die er bestaan!!!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 juni 2008 01:11 AM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reacties!
Dat filmpje zal ik dadelijk idd maar even op Youtube zetten.
De bedoelingen met het busje zijn dat ie gewoon lekker de winters droog staat en de zomers ons door europa begeleid.
De HY is gewoon van mijn pa, maar omdat mijn ouders al een fijne C32D camper hebben mag ik de HY gebruiken en sleutelen eraan vind ik schitterend! Ik ben het er helemaal mee eens dat het de leukste busjes zijn! mijn hart sloeg ook wel een keertje over toen ik vanmorgen de oprit op kwam rijden en hem voor de eerste keer zag. wat zijn het toch schatjes die HY’s
Dat van die remmenreiniger gaan we dan maar eens proberen, want dat is voor zover duidelijk eigenlijk het enige dat er nog aan scheelt om hem glansrijk door de APK te loodsen Very Happy

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 16 juni 2008 01:33 AM
  [ # 4 ]

Wow, wat een gaaf ding en wat een leuk filmpje.  Laughing

Ik heb gisteren wel 20 HY’s zien staan op de meeting 60 jaar 2CV en elke HY straalt gewoon karakter uit. Ik ben wellicht zelf ook fan aan het worden van de HY.  Wink

Succes met het klussen en ik blijf dit topic ook volgen.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 juni 2008 01:48 AM
  [ # 5 ]

Oh dan had je deze ook nog tegen kunnen komen Very Happy
Mijn ouders zijn hem gisterochtend op gaan halen in Groningen en hebben op de terugreis met de HY achterop de ambulance ontzettend veel leuke reacties gehad van mensen die naar 60 jaar 2CV gingen. opgestoken duimpjes, praatjes bij tankstations. Zo’n HY laat toch niemand onberoerd Very Happy

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juni 2008 01:55 AM
  [ # 6 ]
Mechuccio schreef:

Zo’n HY laat toch niemand onberoerd Very Happy

Je moet hem gewoon in Frankrijk in een dorpje parkeren, het liefst als er markt is, en dan op een bankje gaan zitten op enkele meters afstand. Moet je eens kijken hoeveel nieuwsgierigen er dan op af komen!  Laughing
Je maakt de meest vreemde dingen mee. Zo werd ik gefilmd toen ik de camping op reed, kreeg ik voorrang waar ik dat niet had terwijl iedereen met open mond stond te kijken, enzovoorts! HY rijden is telkens weer een belevenis!!! Nog veel meer dan in een GS, 2cv, DS enzovoorts…

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 juni 2008 02:10 AM
  [ # 7 ]

hahaha Very Happy

Ik kan ook niet wachten op de eerste rit!!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2008 01:30 AM
  [ # 8 ]

Re: Het is een jongetje… het is een HY

Vandaag weer verder gegaan met de HY, de tip van de citroenman in het durp om niet te voorzichtig te zijn en gewoon gecontroleerd toegepast grof geweld te gebruiken op de 3 verdikkingspunten van de trommels was een aardige, en zo kreeg ik de linkertrommel met een stuk hout en een moker met een goeie 5 minuten los, de rechtertrommel was even een ander verhaal, daar zijn mijn vader en ik nog zeker een uur mee bezig geweest, maar door een moker op de verdikking te zetten en daar met een andere moker een mep tegen te geven en dit rondom te herhalen hielp uiteindelijk en zo konden we de remmerij eens van dichtbij bekijken.

Niet heel fraai wat we daar aantroffen, 2 zwaar lekkende remcilinders, een die erg vast zat, en een die echt zo muurvast zit dat we echt nooit maar dan ook nooit meer op een normale manier de plunjer los zullen krijgen. Meteen maar even met Citroworld in Heeze gebeld en aanstaande vrijdag ga ik daar een revisieset ophalen voor 4 cilinders en een nieuwe cilinder voor de jongen die de geest gegeven heeft.

Eindelijk los die krengen, het mag wat moeite kosten maar dan heb je ook wat! De bovenste cilinder van de rechterrem zat zo muurvast dat de remvoering geklemd tegen de trommel zat, geen wonder dat die niet los wilde.

De remcilinders in een badje benzine om schoon te worden, we halen morgen een honertje op morgen om de 3 (redelijk) goede weer lekker fris te maken.

Vervolgens omdat we niet verder konden met de remmerij hebben we het imperiaal, de kist en de LPG tank van het dak gehaald zodat we de gootjes verder kunnen inspecteren, rechts is nog goed, maar links is het aardig rot, daar gaan we wat nieuw staal tegenaan bakken, ondanks dat toch niet slecht voor zo’n oude knar, het had heel wat erger kunnen zijn.

En dan nog even wat fotootjes van de HY op de C35 van de Citroen dealer uit het durp, blijft toch leuk om opa op de rug van zoonlief te zien (of zoiets Laughing)

Profiel  

Gepost: 19 juni 2008 01:37 AM
  [ # 9 ]

Het water loopt me in de mond bij het aanschouwen van zoveel moois Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2008 01:38 AM
  [ # 10 ]

Gave foto’s man! En goed werk! Ik blijf dit topic met veel plezier volgen. Trouwens, het is best moedig om de originele krikpunten te vertrouwen…. Ga er nooit zo onder liggen hé!
Wellicht overbodig om te zeggen, maar toch. Je zult de eerste niet zijn waarbij de krik blijft staan terwijl de bus omlaar komt. En dat gebeurt ook bij bussen die er toppie uit zien.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2008 01:45 AM
  [ # 11 ]

Ja das een goeie inderdaad!!
De krikpunten zijn wel keihard bij deze bus, maar op 2 van die dingen staat ie echt niet stabiel genoeg, hij staat gewoon op assteuntjes, je ziet ze net op de foto’s de krikjes zijn gewoon blijven staan voor extra stabilieteit en zekerheid.
Maar ik wil er inderdaad niet over denken om de HY op mijn pens te krijgen, ik heb wel wat leukere plannen met die bus Laughing

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 19 juni 2008 02:02 AM
  [ # 12 ]

Hey gefeliciteerd!

Erg leuk een HY Smile

Veel plezier er mee!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 19 juni 2008 02:43 AM
  [ # 13 ]

Prachtig ! En ook nog een origineel Nederlandse ! (DA is ‘73 ??)

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2008 03:01 AM
  [ # 14 ]

Ja hij is orgineel Nederlands, van 24-08-1971, en sinds ‘75 meen ik van de vorige eigenaar alhoewel hij om een of andere vage reden in ‘84 opnieuw op zijn naam gezet is. de APK keuring loopt tot 22-06-1996 dus daar is het wel weer eens tijd voor, maar al die tijd heeft ie netjes in een loods gestaan.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2008 04:20 PM
  [ # 15 ]

ik heb even een vraagje over het aantal inzittenden dat ik mee mag nemen.
voor zover ik heb kunnen achterhalen maakt het niet uit dat ie op grijs kenteken staat, het aantal zitplaatsen is gerelateerd (kennelijk) aan het aantal zitplaatsen dat is voorzien van gordels. Nu vraag ik me af of deze HY standaard al voorzien was van gordels, als dat niet zo was dan haal ik de gordels voor eruit en is er (neem ik aan) geen limiet aan het aantal mensen dat ik mee mag nemen. Indien de gordels wel al waren geplaatst in deze bus dan moet ik kijken of ik de achterbanken niet kan voorzien van een setje gordels zodat ik wel meer mensen mee mag nemen in de bus. In dat laatste geval heb ik dan nog de vraag of dat uberhaupt mogelijk is/mag omdat je achterin niet in de rijrichting zit van de bus.

Profiel  

1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook