Onder mijn ZX liggen 13 ” stalen velgen. Nu kan ik 14"LM velgen kopen maar ik raak de kluts al kwijt als ik de informatie op de velgen bekijk.
10 ET 28
!0/92
5.00Bx
552 7A
Op de LM velgen liggenm Michelin banden 185/60 en staat de volgende info in de advertentie:7700834841-E
97, 98
Ik weet dat er geen domme vragen bestaan, dus vandaar deze
hallo,
De ET waarde van een ZX is 15naar mijn weten. Dat die 28 gaat passen zal er een beetje vanaf hangen, maar ik twijfel eraan. Misschien omdat het vrij smalle velgen zijn dat deze er wel gaan onder passen, maar in ieder geval, LM velgen van bv peugeot 206, die ET 31 hebben geloof ik, passen niet want die komen tegen de binnenkant van de veerpoot. Dat weet ik uit ervaring. Dat waren dan wel 17 duims 8J breed dus misschien is dat een verschil dan met kleinere wielen.
Als de steek van deze LM velgen ook 4 X 108 is kan je mss gewoon eens proberen of ze passen. heb ik ook gedaan met mijn velgen, en die kwamen van een berlingo met exact dezelfde ET en steek als ZX. Dus gewoon onderhandelen met de verkoper zou ik zeggen.
IK zie hoe onduidelijk ik geweest ben. Dit 10 ET 28
10/92
5.00Bx
552 7A
Staat op de stalen 13 ” velgen die er nu onder hangen.
De verkoper weet de steek en ET waarde niet. wat het niet makkelijker maakt natuurlijk. Ze wist alleen te vertellen dat de bouten ongeveer 7 cm uit elkaar staan
Gaat helaas niet passen.
7700834841 is het Renault onderdeelnummer van de velgen.
( werk bij de dealert dus het nummer kwam me enigszins bekend voor).
Mocht je LM velgen zoeken, dan heb ik op mijn ZX nog een setje 15”
zitten.
Ben zelf op zoek naar 13 of 14"stalen velgen met banden.
Van 205 naar ZX
Hehehe ik was er achter. Ben er langs geweest om ze te passen. Zonder info is het namelijk moeilijk. Het was geen steek 108 zo wie zo..
Inmiddels heb ik me wat meer in het steek en ET verhaal verdiept..
Ja ik zoek idd LM velgen, en er zitten 13"stalen velgen onder bij mij, maar die zijn niet mooi meer. Ik ben ergens bij een garage behoorlijk ge*****
Steek zal wel 4x100 geweest zijn.
Zoiets wat voor je?:
Zitten 195/50/15 of 195/55/15 banden onder.
Velgen hebben geen ernstige beschadigingen.
Als je wilt kan ik je wel een aantal foto’s mailen.
Van 205 naar ZX
Dat mag je doen ja.. wat moet je er voor hebben trouwens, en hoe zijn de banden. En hoe gaan we dat regelen mocht ik ze over nemen, en waarom doe je ze weg?
Heb je een mailadres voor me? ( kan via PM).
Doe ze weg omdat ik er kleinere velgen onder wil ivm de benzineprijzen.
Scheelt toch weer een beetje.
Uiterlijk van mijn ZX kan me niet zoveel schelen.
Banden zijn niet nieuw meer, maar nog wel APK waardig.
Wat zou je een schappelijke deal vinden met inruil van je eigen set?
Van 205 naar ZX
Oke dan, ja dat was eigenlijk ook waarom ik voor die 14"keek en eigenlijk niet voor 15"of 16”
Wat vind ik schappelijk? goeie vraag. moet ik eens over nadenken we wonen ook nog eens ongeveer zo ver als kan in Nederland uit elkaar
Ik stuur je PM