citrofiel!ik? schreef:Ziet er altijd weer leuk uit, helaas zo leuk dat binnenkort er meer bx’en met die velgen rondrijden dan peugeots.
Dat zal wel meevallen, want er rijden nog legio 205’jes rond
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
gti_styling84 schreef:metro2005 schreef:gti_styling84 schreef:Die BX GTI velgbouten passen gewoon op stalen velgen, ik heb ook bouten van een GTI op mijn Peugeot 205 GTI velgen zitten, is perfect
ja ik heb dus momenteel stalen velgen en ga binnenkort over op BX GTI LM velgen.
dat moet dus passen?Ja cker weten
Ik zat deze topic eens even door te bladeren en kwam deze reacties tegen.
De velgen hebben verschillende bouten. Die van de stalen velgen zijn korter dan die van de Gti-LM velgen. Deze bouten passen dus NIET!
Het past wel net, maar het hoort niet en is alles behalve veilig omdat de bout dan maar met een heel klein stuk schroefdraad vastzit. Citrofiel?ik! kan hier uit ervaring over meespreken
ZX-Cruiser schreef:Heb een setje ZX 16V lichtmetalo’s te koop, leuk voor onder de BX (zoals eerder te zien wat in dit topic).
En zo staan die velgen op een BX:
(by the way, dit is de BX GTI van Citrofiel?ik!, maar dan nog bij een vorige eigenaar)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die BX is nou overigens helaas total loss. Hij is er mee de bocht uitgevlogen ofzo.
WYD schreef:Die BX is nou overigens helaas total loss. Hij is er mee de bocht uitgevlogen ofzo.
Oei, wat zonde….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
WYD schreef:Die BX is nou overigens helaas total loss. Hij is er mee de bocht uitgevlogen ofzo.
wat zeg je me nou
Die bx is ook nog een tijdje van mij geweest
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik dacht dat het al bekend was
Misschien is deze vraag al langs gekomen maar wat zijn de maximale maten die je onder een bx kwijt kan?
Ijs schreef:Misschien is deze vraag al langs gekomen maar wat zijn de maximale maten die je onder een bx kwijt kan?
Als je deze topic helemaal doorleest, dan weet je wat kan en wat niet kan.
Tevens zit er een uitleg van de bandenmaten in verwerkt
Ijs schreef:Misschien is deze vraag al langs gekomen maar wat zijn de maximale maten die je onder een bx kwijt kan?
205/40/17 met 8J wielen is mogelijk.
18” kan ook nog
225 is mogelijk op de vooras
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Syb-Sosef schreef:*en een schopje *
Met een vraag:
Welke niet-BX velgen kunnen er allemaal onder een BX? Met als voorbeeld natuurlijk mijn Speedlines…Fotoowssss
Heb mijn bx zopas uitgerust met 17”-velgen, OZ Racing Volcanos, maatje 205/40 r17 7j (pirelli p7000 -rubber + spacers 25mm ), dit staat echt super!!! Het is een 19Trd, en er zaten eerst 165/70 r14, met net dezelfde wielschijven als de Tzi. Ik kan het jullie verzekeren, de baanligging is nu een PAK verbeterd, en nogmaals, het uiterlijk…fenomaal te noemen!
By the way, VORTEX, 18” onder een bx, dat mag je bij mij eens komen proberen Greetz
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs