Je kent het wel, je gaat naar een meeting en pakt je zooi in. Onder andere 5 kg aardappelen, kilootje gehakt, een bloemkool, een prei, een paar rode bieten, een brood, een pan en een gaspit. Op de meeting is het op een gegeven moment echt etenstijd dus je schilt wat aardappels, gooit ze samen met wat water in je pan en zet ze op je enige gaspit. Maar hoe krijg je die bloemkool nou gaar ? En dat gehakt ? De oplossing is natuurlijk een éénpansmaaltijd. Kan je in principe zo in de supermarkt krijgen, maar als dat is voor één persoon dan kom je simpelweg tekort. Dan dus maar iets voor 2 personen kiezen en hopen dat het te eten is. Maar wat zijn nou goede kant-en-klaar maaltijden ? Of heeft iemand een simpel en lekker recept dat veel beter smaakt ? Gooi hier je ideeen neer !
Schijt aan originaliteit.
Re: Makkelijke éénpansmaaltijden
Wij hebben één gasflesje, maar met zo’n ‘fornuisje’ dat ie twee vuurtjes doet branden Probleem opgelost, nadelen: nogal aan de kleine kant en staat net als jouw eenpittertje niet erg stabiel Ja kan altijd nog een plankje meenemen, dan staat alles wat stabieler. Voor meetings nemen wij niet echt dingen mee voor een erg uitgebreide maaltijd, meestal wat blikjes soep, ravioli, pasta en verder wat brood en beleg enzo. Scheelt ook wat in plek, wij hebben geen palmabak aan de Ami
Ook zonder de palmabak heb ik ruimte zat Maar een tweepitter heb ik wel, maar das de motor
Lelijke Eend schreef:Maar een tweepitter heb ik wel, maar das de motor
Net nog naar een Dyane gaan kijken, een 6’je van 1968 met 50.000km ... geluid is niet te beschrijven. Ik vroeg me toen weer af waarom ik een BX heb. Meja, binnekort rijdt onze Dyane 4 van 1967 weer, kunnen we daar van genieten
Kom je dan ook op meerdaagse meetings waarbij je genoodzaakt bent een potje te gaan koken ?
Lelijke Eend schreef:Kom je dan ook op meerdaagse meetings waarbij je genoodzaakt bent een potje te gaan koken ?
Uiteraard, anders vind ik het maar een daguitstap en geen ‘meeting’ ... meeting gaat voor mij nog steeds gepaard met kamperen en potje koken, maar das omdat ik met 2cv’s en Dyane ben opgegroeid
En wat kook jij dan ?
wokken
Lelijke Eend schreef:En wat kook jij dan ?
Stond bovenaan ergens al Niks speciaal, gemakkelijke dingetjes die snel klaar zijn, ... soep, ravioli, spaghetti en voor de rest brood. Ik ben belg, dus als er in de buurt van de meeting een frietkot (patatkraam) staat ...
WYD schreef:wokken
Heb je ook een recept ?
SAMBXSPORT schreef:Lelijke Eend schreef:En wat kook jij dan ?
Stond bovenaan ergens al Niks speciaal, gemakkelijke dingetjes die snel klaar zijn, ... soep, ravioli, spaghetti en voor de rest brood. Ik ben belg, dus als er in de buurt van de meeting een frietkot (patatkraam) staat ...
Heb je ook en recept ? Ik kan n.l. (nog) niet koken.
Lelijke Eend schreef:WYD schreef:wokken
Heb je ook een recept ?
Een recept om te wokken???
Dan zou ik zeggen, neem eerst een kookcursus
Mijn mening is dat voor wokken geen vast recept is. Je kwakt er maar net in wat je lekker vind en wat goed smaakt met de rest wat in de pan ligt
Zure haring met hagelslag ofzo ?
koop een skottelbraai, die zijn superrrrrrrhandig, je mietert gewoon vlees erin, ff laten aanbakken dan de groente erbij nog ff laten bakken en klaar is het kokkie
als je het verband niet snapt moet je geen verpleegster worden
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
dat doen wij ook op de camping
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
de neefies schreef:koop een skottelbraai, die zijn superrrrrrrhandig, je mietert gewoon vlees erin, ff laten aanbakken dan de groente erbij nog ff laten bakken en klaar is het kokkie
Ben je mal ? Die haal ik gewoon van zolder Als dat mag ...