2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Mechuccio’s HY
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2008 04:24 PM
  [ # 16 ]

Check even het HY-forum , ergens staat daar het een en ander over geschreven.
Ook staat er toevallig in het jongste blaadje van het HY-team een en ander geschreven.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 juni 2008 04:37 PM
  [ # 17 ]

Goede tip!

Heb me meteen aangemeld en het antwoord al gevonden:

Ik mag hem gewoon volrammen met personen zolang als er zitplaatsen zijn (en het dacht ik niet meer dan 9 man totaal is)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 juni 2008 05:45 PM
  [ # 18 ]

Maar voorin ben je verplicht om gordels te hebben omdat je bus van na 1 jan 1971 is!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 20 juni 2008 06:26 PM
  [ # 19 ]

Ha,

Leuk om dit te lezen. Heb je zien rijden langs de mac bij de a67 toen we bij 60 jaar 2cv vandaan kwamen. Veel succes. de remmen is aan de voorkant even een klus, maar met de juiste gereedschappen (centreergereedschap ed) prima te doen.

gr CitrofielNL

trouwens: las ik nou dat je gootje aan een kant rot is? die zijn nieuw te koop, ik heb ze liggen voor mijn bus en ga ze ook monteren. Ik heb nu alles dichtgelast, maar omdat de bodem dan niet meer vlak is, blijft er water staan met roest tot gevolg.

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juni 2008 01:42 AM
  [ # 20 ]

Hey wat leuk Very Happy
Ik was er zelf niet bij, maar mijn ouders hebben de grootste lol gehad op de terugweg in de C35 met de HY achterop.

Van die dakgootjes, heb je toevallig een idee wat die kosten en waar ik ze krijgen kan?
We hebben nu zelf staal gekocht om daar nieuwe gootjes van te lassen, en dat zal heel dicht in de buurt van het orgineel komen, maar als ze nieuw te krijgen zijn is dat natuurlijk nog een stuk handiger.

Die remmen zijn inderdaad even een penswerkje, maar als he meezit is de voorkant zondag iig als nieuw, centreergereedschap hebben we. en de achterkant gaan we ook even helemaal opkuisen.

9 juli mag ze naar de APK dus voor die tijd moet alles in orde zijn natuurlijk.

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juni 2008 01:57 AM
  [ # 21 ]
Mechuccio schreef:

Van die dakgootjes, heb je toevallig een idee wat die kosten en waar ik ze krijgen kan?

Bij het HY Team .

Ik weet niet wat ze kosten. Even bellen is het makkelijkst.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juni 2008 01:58 AM
  [ # 22 ]

Thx!

Die ga ik morgen dan even bellen!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 22 juni 2008 08:52 PM
  [ # 23 ]

We zijn vandaag weer verder gegaan met de HY, geen foto’s dit keer helaas, maar de remmerij voor zit helemaal in elkaar, de cilinders zijn gereviseerd en nieuwe cupjes zijn gemonteerd. Bij het terugplaatsen hebben we links nog een keer de trommel los moeten halen omdat de bout waar ook de centreernokken aan vast zitten meedraaide met de kroonmoer aan de achterkant, maar goed, al doende men leert.
De trommels draaien nu mooi rond en na een rondje ontluchten van de remmerij remt het spul (van voren iig) zeer fatsoenlijk.
Waar we nog even naar moeten kijken is dat de remdruk iets vertraagd wegvalt. dus je trapt het pedaal in, de remmen remmen, je laat het pedaal los en de remmen remmen nog steeds voor ongeveer een halve seconde.
We hebben iig een een revisiesetje liggen voor de hoofdremcilinder dus mocht het daar in zitten, dan komt het wel goed. en mocht het dat niet zijn, dan vinden we de oorzaak ook wel. Aan de achterremmen zijn we niet toegekomen vandaag omdat het fusee van mijn BX break echt volledig aan gort lag en hrt eigenlijk levensgevaarlijk was om in die auto te rijden, en omdat mijn meiske er morgen mee naar Nijmegen moet wilde ik wel dat ie in orde was. Daar zijn we ook nog een goeie 2 uur mee bezig geweest en toen begon het te hozen en was de dag wel op.

De HY wordt iig 9 juli gekeurd, en ik heb er alle vertrouwen in dat we haar (eigenlijk is het toch wel een dame, ik moet die topictitel maar eens aanpassen) voor die tijd helemaal tiptop hebben.

Profiel  

CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 23 juni 2008 03:56 PM
  [ # 24 ]
Ree schreef:
Mechuccio schreef:

Bij het HY Team .

Ik weet niet wat ze kosten. Even bellen is het makkelijkst.

Ree

Ik heb er meen ik iets van 60 euro voor betaald voor beide kanten, verzinkt staal (ik ga ze lijmen ipv lassen)

gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  

Gepost: 23 juni 2008 04:03 PM
  [ # 25 ]
Mechuccio schreef:

Waar we nog even naar moeten kijken is dat de remdruk iets vertraagd wegvalt. dus je trapt het pedaal in, de remmen remmen, je laat het pedaal los en de remmen remmen nog steeds voor ongeveer een halve seconde.

Zijn de remslangen nog in orde? Het wil nog wel eens gebeuren dat oude vergane slangen (waar je aan de buitenkant niets aan ziet) te slap zijn geworden, waardoor ze bij het loslaten op de een of andere manier dichttrekken en de druk aan de pedaal wel weg is, maar aan de wielen dus niet…

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 juni 2008 04:27 PM
  [ # 26 ]

Die slangen verpulveren aan de binnenkant omdat ze niet voor eeuwig tegen DOT4 kunnen…

Met je rempedaal duw je er dan nog wel doorheen, maar de veertjes kunnen niet meer zo makkelijk je remschoenen terug duwen.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Gepost: 23 juni 2008 06:33 PM
  [ # 27 ]

Precies dat is het.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juni 2008 08:12 PM
  [ # 28 ]

Bedankt voor de tips Exclamation
Die slangen zijn besteld, volgende week haal ik ze op en dan moet het goed zijn, van buiten zijn 2 slangen ook al niet meer zo best om te zien dus dat is dan geen overbodige luxe, verder zijn nu alle cilinders gereviseerd en ontlucht (dat moet dan straks nog een keer maar soit, zoveel werk is dat niet) en heeft ze vandaag voor het eerst sinds 16 jaar op eigen kracht een paar meter gereden Very Happy Niet heel ver, gewoon even naar de overkant van de straat en weer terug de oprit op, maar het is alweer een begin! We hebben meteen ook maar een familiportretje gemaakt van onze auto’s Very Happy

Verder is mijn vader al een flink eind opgeschoten met het repareren van de dakgootjes, rechts is bijna helemaal klaar, links moet nog een stukje gemaakt worden, dan nog een plaatje bij de rechtervoordeur lassen, die remslangen nog, en dan APK. Daarna schoonmaken en inrichten van de bus en dan VAKANTIEEEE!!! Very Happy

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 29 juni 2008 08:17 PM
  [ # 29 ]

Een mooi kleurig pallet aan mooie voitures heb je daar staan!  Cool

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 juni 2008 08:36 PM
  [ # 30 ]

Ja he Very Happy
en het mooie van foto’s is dat hoe vies en ongepoetst de auto’s ook zijn…. op de foto zien ze er dan toch weer mooi en schoon uit Laughing

Profiel  

2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook