en ook het stuurhuis zit er weer op. Ik had m net goed afgesteld en vastgezet, toen ik erachter kwam dat de poelie voor de v-snaren op de nokkenas eerst erop moet, dan pas stuurhuis…
En zo doe je een aantal handelingen dubbel…
NU EERST BIER!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Is je toetsenbord ook niet aan een schoonmaakbeurt toe?
Volgens mij ben je te gedreven (=haastig?)...
hhm, je klinkt alsof je me beter kent… en slaat de spijker op z’n kop!
Morgen weer een dag, afstellen enzo kan ik beter met een fris hoofd doen.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Mooi om te lezen, zo’n geslaagde grote onderneming…
Ik wens je heel veel probleemloze kilometers en een boterzacht schakelgedrag toe na al je moeite! Niets lekkerder dan na een flinke klus heerlijk te genieten van iets ouds dat weer werkt als nieuw
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:en ook het stuurhuis zit er weer op. Ik had m net goed afgesteld en vastgezet, toen ik erachter kwam dat de poelie voor de v-snaren op de nokkenas eerst erop moet, dan pas stuurhuis…
!
Dit was de laatste keer dat je dat fout deed!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
tja, maar ik zal ongetwijfeld nog wel meer fouten maken bij montage, ik zit bijv. ook te twijfelen over de montage van de dwarsbaklen, mechanisme van meedraaiende koplampen etc. Maar goed, we komen er wel!
Groet!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ach, je kunt gewoon op het forum om detailfoto’s vragen van bepaalde zaken en dan kun je het puzzeltje zo weer compleet maken, toch
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
zojuist stuurhuis afgesteld, dynamo en hd pomp incl leiding gemonteerd, nieuwe v-snaren en enkele draden van de spanningsregelaar etc vervangen, nieuwe stekkertje, oogjes etc.
Het begint er weer op te lijken!
Vraagje: toen ik mijn stuurhuis volgens het WPHB afstelde (afstand ‘A’ 275 mm) stond het stuurhuis duidelijk niet in de rechtuit stand. de zijdelinkse afstand ‘B’ (122 +2,5 mm) klopte wel. Uiteindelijk heb ik met improvisatie de rechtuitstand zoveel mogelijk goed gezet, echter die afstand A bedraagt nu maar 265 mm. Is dat erg? Volgens mij niet, enkel de zijdelinkse afstand lijkt mij van belang, die afstand A voor rechtuit kan ik altijd nog later verstellen door het appeltje in de juiste stand te plaatsen, toch? en de sporing kan ook altijd later nog worden bijgesteld, nietwaar?
Zo, nog ff en ik kan weer starten. Inmiddels heb ik mijn accubak gerestaureerd, alle HD leidingen en electra aangesloten, de radiator er weer op zitten en ook de accu zelf. Nu nog ff twee nieuwe slangenklemmen halen anders gaat de boel wellicht lekken, en dan starten en testen. Als alles goed is kan ik mijn neus weer gaan opbouwen.
Wat is de handigste volgorde daarvan? Zelf dacht ik aan:
1 bodemplaten er weer op,
2 luchtgeleiders van de remmen erop
3 kinnebak erop
4 bumper erop
5 voorschermen
6 aanlsuitingen motorkapontgrendeling
7 aansluitingen en systeem van meedraaiende koplampen
8 koeltunnel erop
9 reservewiel
10 klaar!!!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je volgorde is wel ok hoor. Succes met de laatste loodjes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Eerst proefstarten ivm controle op lekkages.
Dan proefrit op de oprit om schakelgedrag/koppelingsgedrag te testen.
7 en 8 omdraaien.
yep, zo was ik het ook van plan. Moet ook nog nieuwe motorsteun plaatsen, neem ik meteen nu mee!
Thanks. Vanavond proefstarten!
Nou, mijn geduld wordt weer op de proef gesteld. Gisterenavond van alles geprobeerd, maar hij wilde niet starten… Kon niks vinden… wel zag ik later dat er nog een aarde draad van de verdamper los zit, maar dat kan het denk ik niet zijn, aangezien ik wel gas rook en gesis (altijd bij omdraaien contact) hoorde, het stromen van het gas.
Vanavond zal ik de ontsteking eens checken. Die moet volgens mij goed zijn, maar ik heb de unit wel eraf gehad. Echter exact in dezelfde stand er weer op gezet, ik had ‘m gemerkt.
Het blijven wonderlijke wagens!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heb je vonk? Voor gas is het belangrijk dat je het ‘oppikdraadje’ weer om de bobinekabel hebt gewikkeld. Zo ‘ziet’ de afsluiter op de gastank namelijk dat de motor draait; anders komt er geen gas doorheen. Aangezien je gas rook zal dit wel werken.
Wat was je kwijt voor die motorsteun? Ik moet de mijne ook vervangen.
Eerst even alles logisch nalopen.
Hij start niet.
1. Heb je een vonk?
2. Heb je een vonk op alle 4 de bougies?
3. Is de volgorde goed van af de verdelerkap naar je cilinders?
4. Onsteking goed?
5. Contactpuntopening goed?
6. Krijgt hij brandsof?
7 Pobeer het eens op benzine, zijn de bougies nat dan?
Zo moet je er uitkomen.
Succes.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”