xsara break 1.6i g3 kopen?
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 01:43 AM

Hallo ik heb een mooie xsara break 1.6i 16v met een AG onderbouw gasinstallatie gezien en overweeg om deze te kopen. De auto heeft 160.000 km gelopen en is ruim 4jaar oud en zou dan mijn 1.6i 8 klepper op benzine van 1999 vervangen die 200.000km heeft gelopen. Op zich niet zo’n groot verschil in km’s maar wel weer in leeftijd, en met de benzineprijs van tegenwoordig is het gas tanken natuurlijk ook wel interessant. We rijden ongeveer 15000km per jaar, maar als ik links en rechts informatie vraag of het wijs is om een auto op gas met deze km stand te kopen zijn de meningen nogal verdeeld. Vandaar de vraag in het forum of er hier mensen zijn die ook een 1.6i 16v met een ag g3 installatie rijden (heb al wel gehoord dat vialle beter zou zijn maar ja die ligt er nu net niet in) en hun ervaringen.  Als ik de auto ongeveer een jaar of 5 zou houden met mijn huidige km’s dan zou hij tussen de 235 en 250.000 km gereden hebben als ik hem weer weg doe. Iemand ook nog speciale tips waar op te letten bij zo’n auto, hij is wel dealer onderhouden met boekje en NAP.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 20 juni 2008 01:06 PM
  [ # 1 ]

Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik hier op het forum pas gelezen dat die gasinstallatie niet zo goed is de injectoren gaan snel kapot en die zijn niet meer te bestellen ofzo! maar ik weet het niet zeker hoor moet je maar eens via de zoekfunctie eens goed rondkijken dan vindt je hier vast wel wat over!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 20 juni 2008 01:49 PM
  [ # 2 ]

De 1.6 16V loopt prima op gas, heeft ook nog eens hydraulische klepstoters, dus je kunt makkelijk de 3 ton halen zonder grote problemen.
Met de AG installatie heb ik goede ervaringen. Van de oude installatie die mafkeessss bedoeld, wil inderdaad de injector
nog wel eens kapot gaan, en die zijn bijna niet meer te krijgen.

Mijn C5 (met AG installatie) heeft nu al 276.000 km gelopen, en van de gasinstallatie zijn alleen een keer de verdamper
en een druksensor kapot geweest.

En dat goedkoper tanken is in deze tijden nog de enige manier om een beetje betaalbaar auto te rijden.  Cool

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 20 juni 2008 02:54 PM
  [ # 3 ]

ow ja da wist ik niet had er pas toevallig iets over gelezen maar da was dus een oude installatie haha sorry foutje

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 325
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 11:04 PM
  [ # 4 ]

okay en wat kost een koprevisie dan?

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019

Profiel  
 
kloom00
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004

- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Gepost: 23 juni 2008 03:43 AM
  [ # 5 ]
R&DY; schreef:

Hou er rekening mee dat bij de 1.6 16v op gas rond 2 ton altijd een kop revisie nodig heeft.

kun je bijna de klok op gelijk zetten….

Mijn ervaringen zijn toch anders hoor met de 16 kleppers, ik heb daar nog nooit een koprevisie bij nodig gehad (in tegenstelling tot de 8 kleppers).

De laatste keer was ik ca. 750,- kwijt voor de koprevisie (van 1.6 8V) en alle nieuwe pakkingen, kopbouten etc…....
daar komen dan de uren nog bij als je het laat doen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook