GC4P : Bestuurderszetel scheurt
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 20 juni 2008 07:59 PM

De zijranden van de zitting van de voorste zetels zijn wat hoger dan het midden van de zetel.
Nu heb ik eergisteren gemerkt dat deze zijrand van de zitting van de bestuurderszetel - waar je altijd wat gaat op zitten bij in- en uitstappen - een scheur vertoont in het schuimrubber.
De scheur is niet zichtbaar, want deze zit onder de bekleding. Je kan de scheur echter wel duidelijk voelen wanneer je wat duwt op het topje van de opstaande rand van de zitting.
(allemaal wat moeilijk te omschrijven)

De dealer heeft een nieuwe zitting besteld en deze wordt gelukkig onder garantie vervangen. Mogelijks gaat het om een uniek geval, maar misschien zijn er nog mensen die dit probleempje hebben.
Dus check je stoel vooraleer de garantieperiode om is !

Profiel  

johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 20 juni 2008 11:44 PM
  [ # 1 ]

op mijn xsara picasso bj 2005,50.000km. heb ik juist hetzelfde probleem,ik begrijp heel goed wat u bedoeld maar bij mij situeerd het zich aan de zijkant van de rugleuning.ik heb zelfs een poll gestart over dit probleem(xsara picasso, //www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190487).Toch was ik tot nu toe de enige met dit probleem en mijn wagen is spijtig genoeg uit garantie.
Groetjes very sad

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 22 juni 2008 04:22 PM
  [ # 2 ]

Gisteren heb ik even gekeken en ja hoor: ik heb het ook aan de linkerkant van de zitting van de bestuurdersstoel.
Je bent dus niet de enige. Ik ben benieuwd of er nog meer zijn.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juni 2008 12:44 PM
  [ # 3 ]

Hmm, laat ons hopen dat het enkel gaat om een slechte productiereeks, anders zal de vervangzetel het ook niet lang uithouden ...
Ik vermoed dat er hier nog mensen zullen zijn met hetzelfde probleem !

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 23 juni 2008 03:39 PM
  [ # 4 ]
C4sohier schreef:

Hmm, laat ons hopen dat het enkel gaat om een slechte productiereeks, anders zal de vervangzetel het ook niet lang uithouden ...

Ik kan me niet voorstellen dat we de enige twee zijn. Nu moet ik zeggen dat het me nog niet opgevallen was. Maar je voelt (en ziet een beetje) inderdaad een kleine plooi in de bekleding.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 333

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 23 juni 2008 03:53 PM
  [ # 5 ]
rymt schreef:
C4sohier schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat we de enige twee zijn. Nu moet ik zeggen dat het me nog niet opgevallen was. Maar je voelt (en ziet een beetje) inderdaad een kleine plooi in de bekleding.

Ik zal straks of morgen ook eens kijken. Want als er een zetel/stoel kapot zal gaan dan is het die van mij wel. Ik ben nogal, netjes uitgedrukt, gewichtig.  Sad
Maar ik rijd een Exclusive. Zijn die zetels/stoelen niet anders? Of vergis ik me?

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 23 juni 2008 05:21 PM
  [ # 6 ]

Blijkbaar toch een “Citroen” ( psa) probleem dat regelmatig opduikt bij bijna alle types.
Ik had het in mijn Xsara Picasso ( na 27.000km), onlangs in mijn C8 ( ondertussen nieuwe zitting ) bij verschillende Berlingo´s heb ik het ook al gezien en bij een kennis zijn C5 treed het euvel ook op.
Nu dus bij de nieuwe modellen Picasso blijkbaar ook…
In onze Partner heb ik het ook gehad rond de 40.000 km stand.
Ik durf zelfs schatten dat bij laat ons zeggen 70 % van de psa producten bij het openen van de deur vroeg of laat de bekende kruimeltjes onder de zetels liggen. ( hier ga ik commentaar op krijgen peins ik Wink )
Hier mag psa dan toch wel eens extra aandacht aan geven vind ik.

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

Gepost: 23 juni 2008 07:03 PM
  [ # 7 ]

Hmmm, heb inmiddels 300000 km in twee successievelijke Berlingo’s gereden en tot mijn plezier bovenstaande euvels nog niet mogen meemaken.

Profiel  

MarcoC4HDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 25 juni 2008 03:28 PM
  [ # 8 ]

Bij mij hetzelfde bij mijn GP 1.6HDi bij de bestuurdersstoel. Valt me behoorlijk tegen van een auto van nog geen jaar oud. Zal dus ook maar bij de dealer langsgaan. Bij de achterbankstoelen begint de stof ook al aardig te “pillen”. Kwaliteit is dus niet zo geweldig toch ?

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 juli 2008 07:04 PM
  [ # 9 ]

Vandaag een nieuwe zitting gekregen ; zit beduidend harder en beter dan de gescheurde, waarin ik al wat wegzakte.
Op een uurtje was het werk geklaard.
Nu maar hopen dat de nieuwe zitting van betere kwaliteit is (maar ik vrees wat voor een structureel probleem).

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook