Ik ben sinds een paar dagen alweer een trotse bezitter van een C3 (hiervoor een C5 maar die zoop mij te veel, en had meer last van vermoeidheid). Nu zitten er 2 sleutels bij, maar een ervan heeft volgens mij geen code of zoiets in zich. De deur openen gaat prima, zelfs starten gaat ook…althans de startmotor draait en de electronica lijkt te werken maar de motor slaat niet aan. Nu lees ik her en der iets over sleutelcodes, die ik er natuurlijk niet bij heb gekregen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? OVerigens heb ik een jaar garantie gekregen dus het lijkt me dat dit er wel ondervalt.
Een ander, misschien wat dommig, vraagje. Ik heb een HDI motor erin, is dat met turbo? (dit ivm het even stationair draaien na een rit).
HDI is een common-rail turbo systeem.
Zeker turbo want die is bij de mijne al eens kapot gegaan.
Wat betreft sleutels, zeker eens laten nakijken
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
die tweede sleutel moet opnieuw “ingelezen” worden, kennelijk is de code een keer gewijzigd. dealer kan dat voor je doen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Beter ook vol-synthetische olie in je HDi.
En pas boven de 2000 toeren komen als de motor op stabiele bedrijfstemperatuur is.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
jk schreef:Beter ook vol-synthetische olie in je HDi.
En pas boven de 2000 toeren komen als de motor op stabiele bedrijfstemperatuur is.
Want?
graddus schreef:jk schreef:Beter ook vol-synthetische olie in je HDi.
En pas boven de 2000 toeren komen als de motor op stabiele bedrijfstemperatuur is.
Want?
Behoud zijn eigenschappen beter over de gehele gebruiksperiode.
In mijn geval heeft het bij mijn vorige autom zeker bijgedragen aan het na 450.000km nog steeds hebben van geen druppel olieverbruik.
Vergeet niet dat de moderne motoren relatief hoogbelast zijn en nauwe toleranties hebben.
Dan volstaan bij voorkeur de beste smeermiddelen.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Nou keurig even contact met de dealer in Almere gehad en Amsterdam waar de auto gekocht is. En zonder problemen de sleutel opnieuw in kunnen laten lezen bij mijn eigen garage (Almere). Ook de code was in Amsterdam aanwezig. Het bleek inderdaad dat de sleutel niet was ingelezen. Keurig netjes afgehandeld dus.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hé, dat is mooi werk. Prima opgelost.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!