Had ik eindelijk de stap genomen om dit jaar (voor het eerst) met de DS op vakantie te gaan, heeft het contactslot kuren. Sleutel ronddraaien gaat niet gemakkelijk. Maar wat erger is: startmotor blijft 9 van de 10 keer doorstarten terwijl sleutel alweer is teruggeveerd. Een en ander is langzaam steeds erger geworden, maar nu is het dus helemaal knudde .
Is zo’n ding te maken? Of weet iemand een adresje voor een ander contactslot? Mijn DSuper5 is van ‘73.
Vrijdag a.s. gaan we met vakantie, dus of dat allemaal nog lukt… En anders toch maar weer met de Xsara
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Bedankt. Ik heb direct een mailtje naar hem gestuurd. Ben benieuwd.
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bellen werkt sneller, denk ik…
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb recent een nieuw contactslot gemonteerd, dit is op zich wel te doen.
Het oude heb ik met de multimeter doorgemeten, en een sluiting gevonden.
Het nieuwe heb ik bij cyparse besteld.
Je zou het slot eerst eens door moeten piepen.
Succes Peter.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Niks piepen, daar wordt hij echt niet beter van. Gewoon nieuwe halen maandag of dinsdag en vrijdag lekker op vakantie met de Snoek!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuwe liggen bij chyparse idd. Wel opletten dat je de goede hebt.
Er zijn verschillende typen in. Vooral voor het starten. De ene schakelt min en de andere plus!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Contactsloten moet je niet mee gaan kloten…....
Je wilt toch niet dat je dame in vlammen opgaat?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bogard, elektra is niet mijn strerkste kant. Hoe kan ik zien/vaststellen of ik de goede heb? Ik heb er inmiddels een besteld bij Huub in ‘t Zand (tweehands).
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik dacht dat er bij de 3e-neus 2 typen verkrijgbaar waren:
1 voor de BVM - handgeschakeld dus,
1 voor de BVH - hydraulisch geschakeld.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GW-tje schreef:Ik dacht dat er bij de 3e-neus 2 typen verkrijgbaar waren:
1 voor de BVM - handgeschakeld dus,
1 voor de BVH - hydraulisch geschakeld.
Bijna goed:
1 voor de BVM - handgeschakeld dus, EN de BorgWarner (automaat)
1 voor de BVH - hydraulisch geschakeld.
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Mwoah, zat ik toch heeeeeeeel dichtbij!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:GW-tje schreef:Ik dacht dat er bij de 3e-neus 2 typen verkrijgbaar waren:
1 voor de BVM - handgeschakeld dus,
1 voor de BVH - hydraulisch geschakeld.Bijna goed:
1 voor de BVM - handgeschakeld dus, EN de BorgWarner (automaat)
1 voor de BVH - hydraulisch geschakeld.
Ik weet bijna zeker dat de ID nieuwe neus oude dash met relais aan de accu een aarde schakeling heeft en mijn Dsuper5 die ook handbak heeft een plus schakelt.
Je kan het niet zien, alleen meten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bogaard, zoals gezegd kan ik alles zelf aan mijn DS maken, maar elektra is mijn zwakste punt. Wat gebeurt er wanneer ik het verkeerde type installeer? Doet’ie het dan gewoon niet of krijg ik sluiting?
Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:














































Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ik weet bijna zeker dat de ID nieuwe neus oude dash met relais aan de accu een aarde schakeling heeft en mijn Dsuper5 die ook handbak heeft een plus schakelt.
Je kan het niet zien, alleen meten.
Je hebt gelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
“Kijkt in het onderdelenboek”.....
Citroen!