Ik heb mijn oog laten vallen op een C5 2 liter benzine uitvoering met +/- 150000 km op de teller. Kan iemand mij vertellen of er zich tellerstand veel problemen voor komen.
B.v.d.
Hoe oud is de auto?
Historie?
Denk aan: Adal’s, hoogtesensoren, bobine, com2000 (hmmm, wat heb ik allemaal gehad: LPG, gekocht met 136, nu ruim 140: hoogtesensor voor (150 euro), uitlaat (morgen, waarschijnlijk 350 euro), gaspomp met elektronica (850, maar niet van toepassing bij alleen benzine) en een bobine die verdacht is).
En kijk even op: http://www.c5club.nl
Re: C5 aanschaffen
hangt een beetje af van hoe de auto onderhouden is..
er zijn er genoeg met deze km stand die probleemloos rijden…
OHja, niet schrikken hoor, het zijn in principe niet van die heel spannende zaken die je tegenkomt.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: C5 aanschaffen
U-Niek schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een C5 2 liter bensine uitvoering met +/- 150000 km op de teller. Kan iemand mij vertellen of er zich tellerstand veel problemen voor komen.
B.v.d.
Distributie ?
Km’s hoeft niet veel te zeggen, mijn XM heeft nog geen 130000, maar is wel 18 jaar oud en kampt nu met een lekke koppakking
Ok thanks!
De auto is uit 2002.
Ik ga vandaag kijken!
Ok thanks Menno.
De distributie is vervangen bij 120000 km. (zeggen ze)
hij staat op marktplaats bij van Leeuwen in Delft (voormalig Citroen delear, sinds vorig jaar niet meer) Het is trouwens wel een automaat.
Ja die is het!
opletten
Let idd op of de automat bak goed schakeld en niet stoot.
Let op piepende achter remmen (klauw revisie)
Hoge druk leiding stuurpomp ivm lekage
Slijtage ra band (slijt harder dan la)
Com2000 of alles werkt
Tikkende klep stoters bij die km stand
Dit zijn ong de duurdere reperaties van de c5 vloot
Ik dacht even een paar tips
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Com 2000???
Gisteren een proefrit gemaakt in de bewuste C5 automaat. Hij rijd fantastisch. De gehele geschiedenis van de auto is bekend, en ziet er goed uit.
Het enige min punt tot nu toe is. dat de deurstijlen zijn voorzien van een heel dun rubberprofiel die tergelijker tijd het glas omsluiten. dit rubber is zo dun dat je goed kan zien dat roest blazen onder zitten. Ik heb daar terplaatse nog niet kunnen ondekken of die rubbers te verwijderen zijn zodat ik de deurstijlen kan behandelen tegen verder roesten. Heeft iemand hier ervaringen mee??
Thanks
Com2000 is de stuurbedieningsunit met daarin de ruitenwissers, boordcomputer, radio, verlichting en cruisecontrol.
Dat moet allemaal feilloos werken. Elk hikje wat daarin zit betekent dat ie aan het overlijden is.
Ok thanks Menno!
Ik heb zojuist een C5 aangeschaft van oktober 2003. Deze heeft overigens geen roest plekken op/onder de rubber deurstijlen.
Het is een 1,8 met niet al te veel toeters en bellen, precies wat ik zocht.
Al die toeters en bellen heb ik al op m’n SM
Ik heb een proefrit gemaakt vooralsnog rijd ie prima, en heeft ie al z’n onderhouds beurten gehad.