2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Contactslot heeft kuren
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juni 2008 08:18 PM
  [ # 16 ]
Marcel Gosselink schreef:

Bogaard, zoals gezegd kan ik alles zelf aan mijn DS maken, maar elektra is mijn zwakste punt. Wat gebeurt er wanneer ik het verkeerde type installeer? Doet’ie het dan gewoon niet of krijg ik sluiting?

Marcel

Sluiting.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 08:20 PM
  [ # 17 ]

Uit het onderdelenboek:

Citroën geeft hier 2 typen op, 1 voor halfautomaat met 6 draden en 1 voor niet-halfautomaat met 8 draden (los van de USA-exoten en de versie met klapbare sleutel).

Praktijk kan anders zijn…. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 23 juni 2008 09:24 PM
  [ # 18 ]

Heren bedankt.

Ik ga eerst maar eens het oude contactslot eruit slopen en deze vergelijken met het slot dat ik een dezer dagen krijg toegestuurd. Want blijkbaar zit het uiterlijke verschil hem bij de derde neus-sloten in het aantal draden. De mijne - een handgeschakelde 5 bak uit 73 - moet er volgens het boekje van Driver 6 hebben. En verstand van elektra heb ik niet - maar tellen gaat me nog heel aardig af Wink

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 09:38 PM
  [ # 19 ]

Handgeschakeld zou 8 draden moeten hebben. Wink

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 23 juni 2008 09:51 PM
  [ # 20 ]

Heb jij misschien zo’n contactslot?

zo ja, dan zijn blanc en bruin om te starten,de draden in het witte blok verbinden van boven naar beneden met elkaar, dus rood met blauw,zwart met geel en groen met violet.
je kunt dit testen met de multimeter, en je kan dan meteen kijken of het slot soms nog meer met elkaar verbindt. (wat dus niet moet sluiting)
Maar aangezien jij al snel op vakantie gaat kan je natuurlijk een nieuw erin zetten.

Succes peter.

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 23 juni 2008 09:56 PM
  [ # 21 ]

DriverD, je hebt gelijk: 8 draden Surprisedops: Tellen gaat me toch niet zo goed af Wink

Peter, bedankt voor je uitleg. Zo op het oog is het dezelfde als op de foto. Ik krijg hopelijk morgen de tweedehands binnen - maar ik begrijp nu dat dit zeker niet de goede hoeft te zijn. Ik ga nu eerst verder met het eruit halen. Daarna meld ik me weer. Of het me nog voor de vakantie lukt er weer een goede in te sleutelen…

Ik zag al wel dat het slot er al eens eerder is uitgehaald; de breekmoer is vervangen door een normaal exemplaar. Dat scheelt weer een hoop gezaag, gehak en gedoe Smile

P.S. Ik heb inmiddels de twee moeren aan de onderkant losgehaald evenals het chromen afdekplaatje aan de voorkant. Toch zit het slot nog vast, of moet ik harder wrikken?

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 24 juni 2008 09:42 AM
  [ # 22 ]

Aan de onderkant, recht onder de sleutel-ingang zit nog een boutje ook.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2008 11:54 AM
  [ # 23 ]

IDD en je sleutel in het slot in de aan-stand om de stuurslotpen in te trekken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 juni 2008 11:58 AM
  [ # 24 ]

Het slot zit met 3 moeren vast, origineel antidiefstal, maar bij jou dus al niet meer. Hieronder 2 tips waar ik door schade en schande ben achtergekomen:

1. Het zal jou vast niet overkomen, maar toch: let er op dat bij het terugplaatsen van het contactslot er geen stekkers los gaan. Op 1 van de draden staat namelijk een constante plus. Ik had een stekker die bloot geschoven werd bij het terugduwen van alle bedrading in het dashboard (zie hier ) en alleen omdat ik binnen een paar tellen de pool van de accu weer had losgetrokken is de schade beperkt gebleven tot een paar gesmolten draden.
2. Tweede tip is dus om de accu-pool altijd los te hebben bij deze klussen, ik was na het los proberen van het contactslot vergeten om hem er weer af te halen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 24 juni 2008 12:20 PM
  [ # 25 ]

Aan de onderkant, recht onder de sleutel-ingang zit nog een boutje ook.

Hoe ik ook kijk, ik zie daar dus echt geen boutje, alleen maar glad blik van het dashboard. En uit dit Forum heb ik begrepen dat het dashboard er beslist niet uit hoeft.

Ik wacht het tweedehands slot wel af (komt per post) en kijk dan wel waar nog een schroef verborgen zit.

Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2008 12:22 PM
  [ # 26 ]

Het dashbord hoeft er niet uit, gewoon dat derde boutje losdraaien…

Citroen!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 juni 2008 12:38 PM
  [ # 27 ]

Rechts dus twee moeren, links recht onder het slot een boutje. Daarna is het een beetje priegelen, volgens mij helpt het als de schroeven die het dashboard onder het contactslot vasthouden los zijn, dan kun je het dashboard iets naar voren trekken, daarna contactslot recht omhoog. (uit mijn hoofd, is 2 jr geleden)

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2008 12:46 PM
  [ # 28 ]

Je dash zit over het gat heen dat die derde bout laat zien. Buig de onderrand iets om en je ziet het.

Klokken eruit en de chromen ring los.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 24 juni 2008 01:01 PM
  [ # 29 ]

Gevonden! Laughing

Hij bungelt er nu uit. Maar waar zit die witte stekker? Ik neem aan ergens onder de kluwe draden, maar zie hem niet en wil er niet al te ruw in liggen wroeten!

Ik zie dus echt geen stekker. Wel acht draden die vanuit het slot komen. Een paar daarvan zijn met afzonderlijke stekkertjes verbonden. De rest verdwijnt ergens in een grote bundel richting onderkant stuurkolom.

Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 25 juni 2008 09:28 AM
  [ # 30 ]

In dat geval heb je waarschijnlijk 1 grote ronde zwarte stekker, rechtstreeks achter op je contactslot.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook