2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Roest ellende: alles komt goed met mijn DSuper!
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 juni 2008 10:06 PM
  [ # 16 ]

Re: Roest ellende: Beugel achterste veercylinder- verrot cha

BEsuper schreef:

Hallo,

De beugel waarmee de achterste veercylinder aan het chassis is verbonden, is die nog te leveren? Mijn DS is daar helemaal verrot. Een tweede Sjaak verhaal vrees ik.


Iemand een adres waar die beugel te koop is?


Gauthier

Ik heb deze onderdelen gevonden bij Citart, zie http://www.citart.com

de complete achterlongeron art. 144-040 voor 75 euro,
binnenzijde wielkast erop art. 144-020 voor 235 euro.

Alles nieuw te koop dus.

Verder hebben ze ook nagenoeg alles en hun prijzen zijn sterk concurrerend te noemen….......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 23 juni 2008 11:33 PM
  [ # 17 ]

Hallo GW-tje,
Die beugel zelf zie ik niet staan. Al de rest wel, en kan ik tevens veel dichter bij huis kopen dan in Zuid-Frankrijk.

Of zit de beugel in de achterlongeron inbegrepen?

Het is de beugel waar de veercylinder in vast zit aan het chassis, die is gewoon losgekomen bij het wrikken om de veerbol los te krijgen. ik neem aan dat mecanicien geen voorhamer heeft gebruikt bij het lossen van de veerbol, maar toch is de beugel helemaal verplooid en aan 1 kant los van het chassis geraakt.

woensdag ga ik gaan kijken met iemand die de DS wellicht zal lassen als er aan te lassen valt, dan laat ik haar ophalen en naar een loods brengen waar ik tijdens het verlof alle teer en andere lagen van de achterzijde ga peuteren, en dan pas zal de ware grootte van het laswerk duidelijk worden. Want lassen is misschien toch wel de minst erge optie. Zo blijft het ook nog mijn DS.

Ik zal woensdag ook wat foto’s maken, ik het het zelf slechts kort gezien en toen was ik wat te veel van streek om klaar in de situatie te zien.

Ik heb het steeds over “beugel”, maar heeft het object ook een “officiele” naam?

Als de beugel zelf nog goed is maar de plaat waar hij op zat slecht is, kan ik de beugels ook nog laten zandstralen en opnieuw gebruiken.


Heeft iemand eigelijk al zoiets voorgehad?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2008 12:04 AM
  [ # 18 ]

De roest-schade die jij omschrijft komt helaas vaker voor bij een Ds/Id.
De gehele ophanging van de veercilinder is vastgelast aan de achterste chassisbalk, waar ook de vloer van de kofferbak weer op vast gelast zit. De boel teer en roestvrij maken is écht nodig voor je de ware schade zal kunnen (laten) vaststellen. Let op, dit zijn dragende chassisdelen en daar kan alleen op kundige wijze aan gelast worden, anders zal je bij de eerste keuring al afgekeurd worden. Zeker in België.....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 juni 2008 12:49 AM
  [ # 19 ]

Ja, het is zeker nodig dat het vakkundig gedaan wordt. Ik wil met een gerust hart 140 kunnen rijden op de snelweg, en aangezien de wegen in België niet zo goed zijn onderhouden als in NL moet de veerpoot af en toe eens een put of hobbel kunnen verwerken. Ook op de snelweg.

Ik laat mijn wagen zeker nooit op een O-plaat zetten.
Ik vraag mee eigenlijk af wat ze met die platen willen bekomen. Wrakken op de weg houden? Opa’s die hun doorrotte rokende Mercedes 200 willen kunnen blijven rijden, tevreden houden? Die zie je namelijk ook vaak op O-platen. Mooie verzorgde klassiekers staan bijna altijd op een plaat uit de gewone serie.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 juni 2008 12:54 AM
  [ # 20 ]

Staat er gewoon tussen met het artikelnummer wat ik genoemd had:

144-040 sans ref CHASSISBALK KOFFERBAK LINKS 62.71 75.00 details

Thuis heb ik een gedrukt exemplaar van hun catalogus en daar staat de beugel op deze balk, dus compleet…....

Dichterbij kopen, misschien. Maar dit is nieuw plaatstaal en ze versturen wereldwijd….....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 juni 2008 01:27 AM
  [ # 21 ]

Mailtje verzonden, in het frans, wellicht hebben ze hun site eens laten vertalen maar kunnen ze zelf geen nederlands.
ik heb meteen ook naar hun papieren cataloog gevraagd.

als het inderdaad zo is, ben ik je heel erg dankbaar! ik had nog niet eerder van deze specialist gehoord.

Gauthier

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 juni 2008 02:17 AM
  [ # 22 ]

Ik heb eventueel nog wel een gaaf chassis staan , is een chassis van een ID 19 , bouwjaar 1968 met Franse papieren .

Het chassis is al gedaan , dus longerons , kofferbodem , goten en de hele bende is hard en netjes , zelfs de rubbertjes van de B en C stijlen zijn nog gewoon aanwezig (op de auto en niet in het dashboard kastje Wink ) , er zit nog een motor en bak in , en ook de banden (voor en achter Michelin) zitten er nog op , eigenlijk een redelijk compleet ding , met uitzondering van het plaatwerk is de ID redelijk compleet Wink

De dakgoot is hard net als de achterste binnen schermen , het ding staat wel in de tectyl , maar je mag altijd met een plamuurmes wat tectyl weghalen om te kijken hoe de staat van het achterliggende metaal is Idea

Kosten van dit alles : €800,00 , eventueel kan voor transport gezorgd worden Idea

edit : het ding staat overigens in de buurt van Garderen , tussen Barneveld en Apeldoorn in Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 juni 2008 11:26 AM
  [ # 23 ]

Heel vriendelijk aanbod, Benjamin, maar… Mijn deuren zijn er met vlakke klinken. Dus moet ik een chassis zoeken van na 1971…

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 juni 2008 11:30 AM
  [ # 24 ]
benjamin schreef:

Ik heb eventueel nog wel een gaaf chassis staan , is een chassis van een ID 19 , bouwjaar 1968 met Franse papieren .

Wij moeten eens samen praten….....benjamin Wink
Maar dat wordt wel september, misschien voor die tijd eens even gaan kijken naar dit alles. PB me je telefoonnummer etc. kan ik jou ook eens bellen….... Laughing

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 juni 2008 12:45 PM
  [ # 25 ]
BEsuper schreef:

Heel vriendelijk aanbod, Benjamin, maar… Mijn deuren zijn er met vlakke klinken. Dus moet ik een chassis zoeken van na 1971…

Jammer genoeg kan ik je daar niet aan helpen , zal een stuk moeilijker worden , het metaal van de platklinkers is zo best niet , dus zijn er minder van over .......... helaas Idea

Maar je kan natuurlijk altijd nog een DS met opstaande klinken gaan bouwen Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 24 juni 2008 12:47 PM
  [ # 26 ]
GW-tje schreef:
benjamin schreef:

Ik heb eventueel nog wel een gaaf chassis staan , is een chassis van een ID 19 , bouwjaar 1968 met Franse papieren .

Wij moeten eens samen praten….....benjamin Wink
Maar dat wordt wel september, misschien voor die tijd eens even gaan kijken naar dit alles. PB me je telefoonnummer etc. kan ik jou ook eens bellen….... Laughing

Je hebt pb Wink

Had ik trouwens al gezegd dat het dashboard (grijs) er ook nog compleet in zit en heb eventueel ook nog wat plaatwerk ter overname erbij , behalve de kofferklep , die is verkocht en de voordeuren , die heb ik zelf nodig voor het lijk wat ik een DS durf te noemen Mr. Green

Het gaat hier overigens om een ID zonder stuurbekrachtiging , dus met het 1 plunjer pompje , dus ook geen lekkend stuurhuis Idea

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
marcelwijnands
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 11-04-2006

Gepost: 25 juni 2008 06:00 PM
  [ # 27 ]

Jeetje nogal lullig van die rottigheid.

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb gekozen voor het te laten lassen (omdat ik nu wist wat voor auto ik had en bij aanschaf van een andere wel weer tegen andere onvoorziene zaken zou kunnen aanlopen), maar er was meer werk uitgekomen dan oorspronkelijk zichtbaar was.

Bij mij werd het de complete achterkant, de 9 compartimentenbox was gelukkig redelijk, de bodemplaat onder de tank vervangen en een longeron, kortom een halve bodemrestauratie. Het bleek tijdens de restauratie dat mijn DS nooit roestwerende producten in de holle ruimtes had gezien (en dan toch 34 jaar uitgehouden in NL).
Al met al een dure grap, maar heb er geen spijt van.

Het werk is professioneel en grondig uitgevoerd.

Groet,

Marcel

Het ruimteschip op de weg

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 25 juni 2008 07:21 PM
  [ # 28 ]
marcelwijnands schreef:

Het werk is professioneel en grondig uitgevoerd

En dat is wat er mijn DS ook nog te wachten staat. Ik laat haar binnenkort ophalen bij ‘DE BLAUWE VOGEL’, dan gaat ze naar de restaurateur, als hij plaats heeft.

De compressie is nog goed:

10,5
10,5
10
9,5

of een andere volgorde, maar dit waren de waarden.


DEZE DS WORDT HERSTELD !!!!

Het zal een mooie frank kosten, maar ik er het er voor over. Geen XM of CX, geen Lancia Delta met kinderziektes, geen weet ik wat voor andere DS, maar gewoon de mijne, met dewelke ik al 4 jaar de heerlijkste kilometers maak, die er van op afstand en vanbinnen nieuw uitziet, die rijdt als de beste, die mij nog nooit heeft laten staan, die alom bekijks heeft en wordt geprezen, etc.

Ik wacht af tot de cataloog van Citart binnen is, dan gaan we de stukken bestellen:

balk met beugel eraan
gootjes
C-zuilen
schelp
bumpersteun

Wellicht ieder stuk aan de beide zijden.

Zijn er ook stukken voor de hoek in de achterste wielkuip, aan de hoedenplank? Daar is hij ook een beetje poreus.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 juni 2008 07:28 PM
  [ # 29 ]

Mooi, succes!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 juni 2008 11:57 PM
  [ # 30 ]
BEsuper schreef:

Zijn er ook stukken voor de hoek in de achterste wielkuip, aan de hoedenplank? Daar is hij ook een beetje poreus.

Bedoel je deze?

http://www.franzose.de/de/Citroen-DS/DS/Chassis/ANR35264/


( Wink Belachelijk als je ziet wat het kost…....)

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook