11 van de 53
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 juni 2008 09:56 PM
  [ # 151 ]

De “homokineet” met kruiststukjes…..(dacht ik geleerd te hebben in ander draadje). Geen schuif maar kruis dus…. Surprisedops:

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 09:59 PM
  [ # 152 ]

Ok! Smile

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 juni 2008 01:46 AM
  [ # 153 ]

Ik heb vanavond even een ritje gemaakt om te kijken wanneer het bonkende geluid nu het ergste is.
Als ik een bocht naar rechts maak en m’n stuur helemaal omdraai, hoor ik linksvoor een bonkend rollend geluid.
Ik verdenk de aandrijfas, dit kan dan de wielzijde of de bakzijde zijn.
Bestaat er op het forum ook beeldmateriaal van?

Op deze foto zie je het rubber van de aandrijfas, zit hierachter nu het tripoidehuis?
en zo ja, kan dit het geluid veroorzaken?

Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juni 2008 01:48 AM
  [ # 154 ]

Hierachter zit kruiskoppeling, de tripoides zitten aan de bakzijde, tegen de remschijf aan.

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 juni 2008 01:53 AM
  [ # 155 ]

Bedankt voor je snelle reactie, als ik dit van dichtbij wil bekijken, dan moet uiteraard het wiel eraf, en dan ook het scherm?
Of gaat het ook zonder het scherm te verwijderen?

Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juni 2008 02:04 AM
  [ # 156 ]

Weghalen van het scherm helpt weinig, de chassisbalk zit toch in de weg.
De rechtse kant is beter te bekijken als je idee wilt vormen hoe het er uit ziet.

Als je laatste type aandrijfassen hebt zitten is het redelijk overzichtelijk te demonteren: wiel eraf, slangklem rond tripoidehuis eraf, twee kruiskopboutjes uit de fusee, hele aandrijfas uit de fusee terugtrekken, de drie kogeltjes van te voren opvangen tegen het vuil…

Snappie (een beetje?)  Wink

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 juni 2008 02:14 AM
  [ # 157 ]

Ik snap het wel als ik het zie, dat wordt een kijkoperatie huh
Dan maak ik wel een hoop plaatjes, en dan komen de vragen vanzelf.
Bedankt

Peter

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juni 2008 10:50 AM
  [ # 158 ]

Ben nu bezig met demontage van een DS, deze week nog benzinetank eruit, dan weekje vakantie, medio juli gaat de aandrijving er waarschijnlijk uit.
Als ik het niet vergeet Surprisedops: zal ik je paar foto’s mailen.

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 13 juli 2008 12:53 PM
  [ # 159 ]

Gisteren de auto volgeladen voor de vakantie.


Dat wordt 2 weken lekker in de zon naar Frankrijk.
Wij hebben niets geboekt en gaan op goed geluk naar een hotelletje of een camping.
Ik ben erg benieuwd hoe de auto het gaat houden de komende weken.
De trilklachten bij de aandrijfas zijn er nog steeds, maar dat gok ik maar.
De garage adressenlijst van de club is mee, evenals het reparatiehandboek, dus maar hopen dat alles heel blijft.(zoniet dan moet ik met mijn vrouw naar een zonzekere vliegbestemming Sad )
Als ik terug ben zal ik wat franse foto’s posten.

a bientot.

Peter

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 juli 2008 12:59 PM
  [ # 160 ]

Veel plezier! Cool

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juli 2008 08:10 PM
  [ # 161 ]

Een hele fijne vakantie Pavang!
En ik hoor je verhalen wel als je weer terug bent.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 juli 2008 07:36 PM
  [ # 162 ]

Wij zijn weer terug van een geweldige Tour de France met de DS.
De eerste etappe ging naar Luxemburg, we hadden de bagage (tent, kampeerspullen, kleding) bijna allemaal achterin de kofferbak kunnen stouwen.
Op de achterbank een kleine koelkast voor in de tent en 2 stoelen en een tafeltje ervoor.
Het doel was niet vastgezet, we zouden wel zien waar we uitkwamen.
Luxemburg ging probleemloos, om drie uur vertrokken kwamen we met 1x stoppen om half zeven aan.
Tijdens onze stop keken er verschillende mensen naar buiten naar de parkeerplaats.
Wij dachten “kijk nou wat een belangstelling onze Snoek al heeft”.
Komen we naar buiten, heeft er iemand zijn Ferrari naast onze snoek gezet Laughing .

In Luxemburg zijn we twee dagen gebleven want het was daar erg lekker weer en we konden de DS eens uitproberen in de heuvels.
Het gaat prima bergop en op de autobaan in z’n vijf rijdt het ook erg comfortabel.
Nadat we een aantal sms’en verstuurd hadden om te kijken waar het mooi weer was, besloten we om naar de Morvan te gaan.
Ik had net een week eerder in het AD gelezen dat ze daar op zoek waren naar diverse beroepsgroepen, omdat de streek leegloopt en er geen aanwas meer is wat betreft tandartsen, slagers, garagisten e.d.( dus wilde ik wel eens zien hoe het er daar uit zou zien)
De etappe naar de Morvan is de enigste geweest waarbij we met de auto problemen gehad hebben.
Bij de Frans Luxemburgse grens moest ik een noodstop maken, de auto voor ons stopte plotseling en ik ging vol in de remmen.
De rook kwam voor mijn idee nog wel vijf minuten onder de wielkasten vandaan Shocked .
Daarna reed het eerst wel weer normaal en na de koffiestop reden we weer vlot door.
Bij Beaune gingen we de Peage af met het doel richting Chateau Chinon te gaan om daar een camping te zoeken.
Terwijl we staan te wachten bij het Tolpoortje zakt de auto naar beneden en gaat de stoplamp branden met het lampje voor het voorraadvat.
Met horten en stoten door de peage en de auto op de achterliggende parkeerplaats neer gezet.
De klep open en gekeken naar het Lhm niveau, wat er niet meer was!.
Daar sta je dan op een parkeerplaats naast de Autoroute de Soleil.
Mijn eerste idee was om Mike te bellen van Garage Bijlsma in Poeldijk, Hij nam gelukkig op en vroeg “draait je pomp mee of zie je lekkage onder de auto?”
Onder de auto was aanvankelijk niets te zien en de pomp draaide gewoon mee, volgens Mike kon het wel eens de Treiterslang wezen, die gebroken was.
Vanaf de parkeerplaats bij het tolpoortje in Beaune konden wij diverse hotels zien liggen en aangezien het al vier uur was, besloten we om te proberen een hotel te bereiken en vandaaruit een garage te bellen.
Met een rode stoplamp, helemaal op de grond en met de handrem remmend kwamen we voor het Novotel in Beaune tot stilstand.

Na te hebben ingeschreven ging mijn vrouw alvast naar de kamer en kreeg ik het telefoonnr. van de plaatselijke citroën dealer. Ik belde op met het verhaal dat ik pech had met mijn citroën en dat ik bij het plaatselijke Novotel stond, daarna vertelde ik dat het een DS betrof en of zij ook iemand hadden die daar verstand van had?
Ik werd in eerste instantie vriendelijk te woord gestaan en er zou binnen een half uur iemand van de depannage langskomen.
Het moet gezegd worden, binnen een kwartier kwam er een kerel van de depannage langs, die
meewarig naar onze auto keek en vroeg “ wat is er gebeurt en doe de klep eens open!”
Na onder de klep te hebben gekeken, verzocht hij mij hem te volgen naar de garage, waar ze dan verder zouden kijken, want hij was alleen maar van de ophaal service.
Om naar de garage te komen ben ik weer zonder remvermogen en laag liggend achter de man aan gereden.
In de garage vertelde mijn depanneur aan de chef werkplaast dat ik buiten een kapotte DS had staan, waarop er een beetje schamper gevraagd werd een DS?, waarop ik zei”ja een echte auto!” (Une vrai voiture!) Toen werd er door die mensen achter de balie even hard gelachen.
Ze verklaarden mij voor gek dat ik met zo’n oude Ds helemaal naar frankrijk op vakantie ging.
”Vous etes completement Fou!” kreeg ik te horen.
Erg hartelijk was de ontvangst daar niet!, mij werd verteld dat de volgende morgen iemand om acht uur aan de auto zou beginnen.
Dat was op zich allemaal redelijk, maar toen ik vroeg hoe ik naar ons hotel terug moest komen? ( op ongeveer 3,5 km afstand) werd er gezegd “neem maar een taxi of ga maar lopen”.
Lopen zag ik niet zitten, dus vroeg ik aan de depanneur die er nog rondliep of hij mij niet even bij het hotel af wilde zetten?
Hij keek erg sacherijnig en zei, “ als je me daarvoor betaald wil ik dat wel doen”, dus na een half uur wachten werd ik door de depanneur voor het hotel afgezet (twintig euro armer!!).
Na een lekkere douche ben je al weer veel van de doorstane ellende vergeten en als je dan gestrand bent in de Bourgogne, dan zit het wat betreft de wijn bij de maaltijd ook wel goed.
De volgende morgen om half elf de garage gebeld en gevraagd hoe het er mee stond, het antwoord was dat de Ds klaar was en dat we haar op konden komen halen.
Met een door het hotel gebelde taxi naar de garage, ( kostte acht euro, toch wel duur die depanneur ).
Bij het afrekenen vroeg ik of het soms de” Tuillot de retour a cote de disjoncteur”? was geweest die ons had doen stoppen.
En dat was inderdaad oorzaak geweest, ( ik had die avond ervoor via Mike vernomen wat de franse benaming van de Treiterslang was).
Na € 334,16 te hebben betaald konden wij weer verder ( inclusief € 70,56 voor de depannage)
Dit is het enige ongemak wat wij in ruim twee weken en ruim 3000 km hebben meegemaakt, dus ik ben zeer tevreden over onze DS.
Na het avontuur in Beaune zijn wij verder gegaan naar een camping in de Morvan in een klein plaatsje genaamd St Pereuse aan de D978.
Hier vonden wij een leuke camping waar wij zelfs nog onze plek uit konden kiezen.

Tijdens onze uitstapjes en het boodschappen doen kregen wij daar erg leuke reacties op onze auto, dit varieerde van een oud dametje die zulke goede herinneringen had aan een DS, tot uit een auto hangende jongen die onze DS wilde fotograferen.
Vanuit de Morvan zijn wij naar beneden doorgetrokken, na 2 relatief koude nachten wilden wij wel wat meer warmte.
De volgende bestemming werd een camping in de Drome , wij wilden dit niet via de tolweg gaan rijden, en hebben gekozen voor een binnenweg richting St Etienne.
Na een hele leuke route ( zeker voor met de DS ) waren we rond half 5 in de buurt van St Etienne , waar we in het plaatsje St Galmier een Logis de France hotelletje genomen hebben.
Wij hadden de gids van Logis de France thuis via internet besteld, en deze staat vol met leuke adresjes waar je kunt overnachten en eten.
De andere dag arriveerden wij om elf uur al in de Drome, waar de zoektocht naar een camping begon.
Nou dat hebben we geweten!, de hele Drome zat vol (met vooral Nederlanders), na drie campings af te hebben gereden gingen wij eerst maar bellen met de bekende campings uit het Anwb boek, maar helaas deze zaten ook allemaal vol.
Nu zitten er tussen Crest en Die aan de D93 wel ongeveer 50 campings dus ooit zouden we er wel een vinden.
En inderdaad camping nr 5 welke wij werkelijk opreden had zelfs drie plaatsen vrij, het werd camping Auberge Pont de Espenel net voorbij Saillans.

Het weer was hier veel beter en zelfs wat aan de warme kant, tegen de 30 graden, hier hebben we een leuke tocht door de Vercors gemaakt.

De Vercors is het gebied boven de Drome, wij zijn eerst de Col de Rousset overgereden vanuit Die en vervolgens via Vassieux ( waar we weer erg lekker gegeten hebben ) via diverse collettjes ( o.a de Bataille 1450m naar Chabeuil en dan via Crest weer terug naar de camping.)

Dit was een mooie tocht met prachtige vergezichten, velden met zonnebloemen en lavendel en nog een voordeel met en DS, de temperatuur is boven ook een stuk lager dan beneden.


Na drie dagen in de Drome zijn we weer langzaam naar boven gereden na eerst nog een overnachting in Dole in een Logis de France hotelletje, de volgende dag door naar Luxemburg,  en de dag daarna weer naar huis.
Onze Tour de France heeft twee weken, 3279 km en 268L benzine geduurd.
Het was geweldig om met een auto uit 1971 op vakantie te zijn, de reacties die je krijgt zijn erg leuk zowel onderweg als op de camping.
Het enige probleem is dus die Treiterslang geweest en achteraf kun je daar ook wel weer om lachen, de warmte in de auto is mij meegevallen, als je maar kunt blijven rijden.
Wij hadden twee badlakens over de zwarte skai bekleding gelegd en dat ging prima.

Als je nu vraagt volgend jaar weer? Dan zeggen wij ”zeker weten!!”.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 juli 2008 09:36 PM
  [ # 163 ]

Dit is lekkere lectuur. Very Happy

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 juli 2008 10:20 PM
  [ # 164 ]

Het leest als een goed boek Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2008 12:20 AM
  [ # 165 ]

Mooi geschreven!
Volgende keer een stuk benzineslang mee en die treiterslang zelf vervangen op de camping natuurlijk… Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
11 van de 53
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook