na het starten en de handrem afgezet te hebben lijkt (!!) het soms of de saxo een fractie van een seconde tegen de grond “geplakt” blijft.
het is niet altijd het geval maar af en toe dus.
ik zelf denk aan de handrem die blijft hangen,maar ik ben een leek wat automechaniek betreft dus had graag indien mogelijk wat reacties van de forumgangers hier.
dus saxo starten,handrem afzetten,gas geven en een fractie van een seconde blijven hangen.
iemand?????
nieuwe banden? Wat voor ondergrond sta je?
haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
K_saxo schreef:haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
goeie tip, zal ik onthouden, altijd handig om te weten
Totaal aantal Berichten: 76
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Het fijne weet ik er ook niet van, maar volgens mij is het wel mogelijk dat de remtrommel wat blijft plakken als die wat versleten raakt. En anders idd dat de handremkabel niet helemaal goed meer functioneert, en hierdoor de rem er langzaam af hallt o.i.d.
Maar goed, ik ben geen techneut…
let’s go picasso!