na het starten en de handrem afgezet te hebben lijkt (!!) het soms of de saxo een fractie van een seconde tegen de grond “geplakt” blijft.
het is niet altijd het geval maar af en toe dus.
ik zelf denk aan de handrem die blijft hangen,maar ik ben een leek wat automechaniek betreft dus had graag indien mogelijk wat reacties van de forumgangers hier.
dus saxo starten,handrem afzetten,gas geven en een fractie van een seconde blijven hangen.
iemand?????
nieuwe banden? Wat voor ondergrond sta je?
haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
K_saxo schreef:haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
goeie tip, zal ik onthouden, altijd handig om te weten
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Het fijne weet ik er ook niet van, maar volgens mij is het wel mogelijk dat de remtrommel wat blijft plakken als die wat versleten raakt. En anders idd dat de handremkabel niet helemaal goed meer functioneert, en hierdoor de rem er langzaam af hallt o.i.d.
Maar goed, ik ben geen techneut…
let’s go picasso!
K_saxo schreef:haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
leuke tip.deze ga ik zeker eens proberen..
bedankt.
MalibuManiac schreef:nieuwe banden? Wat voor ondergrond sta je?
geen nieuwe banden.
de ondergrond is meestal beton.
hij staat ook veel op kiezels.daar het de saxo van mijn vrouwtje is en het dus meestal bij haar gebeurt weet ik niet of het daar ook gebeurt.ik zal het eens vragen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
K_saxo schreef:haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
Mooie truc! Maar als je lucht in de leiding hebt is het wel belangrijk om te ontluchten, je kan geen remkracht genoeg hebben namelijk. En door lucht in de remleiding kan de handrem niet blijven plakken, die werkt namelijk gewoon met een kabel.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:K_saxo schreef:haal sleutel van contact zet handrem af en pomp met de rempedaal op een bepaald ogenblik kan je deze niet meer bewegen op dit moment steek je de sleutel in het contact blijf op de remstaan en start de motor de rempedaal gaat nu met een snok naar beneden gaan !! (zet motor in neutraal om ongelukken te vermijden) kijk daarna naar het remvloeistofniveau na
dit kan een beetje lucht in remleiding zijn kan geen kwaad
Mooie truc! Maar als je lucht in de leiding hebt is het wel belangrijk om te ontluchten, je kan geen remkracht genoeg hebben namelijk. En door lucht in de remleiding kan de handrem niet blijven plakken, die werkt namelijk gewoon met een kabel.
truck heb ik ontworpen toen ik een de pech had om met een OPEL (=lees OVERAL PECHT EN LAST = rijden met wagen == sleutels meenemen en stresbal) de remmen volledig bleven plakken
werkt voorlopig al 1 jaar
zijn dit dan de veren in de trommel die terug tot leven komen?
met mijn sax vanmorgen hard moeten remmen ik sta tegen 90km/uur stil in zowat 45m zonder strepen op de baan
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, met een Opel moet je wat kunst en vliegwerk toepassen om te kunnen blijven rijden Maar waarom die truc werkt kan ik niet verklaren. In ieder geval kan het niet met lucht te maken hebben, ten eerste kan daardoor de rem niet beter gaan werken en ten tweede heeft de handrem helemaal niets met lucht of remvloeistof te maken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik weet niet of je de oorzaak al gevonden hebt, maar volgens mij moet je je remschoenen achter vervangen.
Mijn vader had het vorig jaar met zijn sax, en toen bleek dat de remvoeringen los hadden gelaten van de remschoenen.
Vervangen dus, want dat is levensgevaarlijk!
Je autootje kan namelijk sterk naar een kant trekken als je remt en een van de twee remmen begeeft het.
succes!