robinrossie schreef:
Er ligt ook een groene stekker los vlak achter het lhm vat maar er zitten zo korte draatjes aan dat ik denk dat die los hoort weet iemand waar dit van is en heeft dit er iets mee te maken.
Is dat niet je ECU uitlees stekker?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb ook het schakelkastje even schoongemaakt maa het heeft niet geholpen wat kan het nu nog zijn. Ik heb trouwens de koelfan ook nog nooit aan zien slaan na hoeveel tijd gaat zoiets aan.
Er zit trouwens ook nog iets voor ( vanaf de bestuurder )op de radiator aan de rechterkant waar ook twee draden heen lopen is dit een tempratuurmeter ofzo en moet dit ook schoongemaakt worden.
Niemand of kan er niet nog iets anders kapot zijn en moet ik gewoon een andere sensor of schakelkastje proberen.
Nou ben ik mij rechter reactiestangetje aan het vervangen maar hij wil er niet uitkomen kan ik hier veilig met een slijptol te werk gaan om door te slijpen of lopen er benzine leidingen in de buurt en kan dat niet.
Eindelijk na een uur slaan en wrikken is de onderste bout er ook uitgekomen. Dan ga je een stukje rijden als het weer allemaal op zijn plaats zit en dan blijkt dat die nog steeds bonks als voorheen. Al die moeite voor niks. Weet iemand wat het nu kan zijn.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb hetzelfde probleem met m’n 14RE en vemoed dat het de bevestiging van de voorste stabilisatorstang is. Bij de garage zeiden ze dat de reactiestagen helemaal OK waren.
Ben er echter nog niet aan toegekomen om eens onder de wagen te gaan liggen. Op zich is dat redelijk makkelijk te verhelpen, ware het niet dat het subframe in de weg zit.
Een vriend van me zei:gewoon een stukkie fietsband eromheen in de klemmen en dan ben je het gebonk weer kwijt.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Waar moet ik nu dan precies een stuk fietsband omheen klemmen het is natuurlijk altijd te proberen of het helpt.
Als het niet werkt zal ik dan toch naar de garage moeten, maar ik heb ook ontdekt dat de wagen als ik naar rechts stuur rechtvoor nogal begint te kraken misschien dat dit nog een aanwijzing kan zijn voor de oorzaak.
Waarschijnlijk gaat er een nieuwe fusse kogel inkomen maar dat doe ik maar niet zelf.
en maar hopen dat het bonken dan over is.
Het lampje van het motormanagement wil ook niet branden iemand een idee waar dit aan kan liggen.
Verder ga ik morgen ook een nieuwe sensor halen voor de koelvloeistof en dan ook voor dat hopen dat het dat is.
Nou ik naar veghel geweest het sensortje verwisseld voor de koelvloeistof werkt het nog niet.
Toen weer terug naar huis gereden midden op de snelweg beginnen de stoplamp en de lamp voor het lhm niveau te flikkeren ik dacht dat kan, gewoon doorgereden gingen ze weer uit daarna gingen ze fel branden en jahoor van de snelweg af een groot lhm spoor achter me. De anwb gebeld en die hebben me afgesleept. Bij de garage aangekomen en ja slang van de kleine octopus gescheurd kosten 200 euro om te vervangen dus dat heb ik niet gedaan en laten reparen met een buisje was al de 2e keer dat die afscheurd. Maar hij kon niet instaan voor hoelang het zou houden ( begrijpelijk ). Maar hoeveel kosten het ook alweer bij hegru om te laten reparen want mijn vader zij ook al is dat de auto nog wel waard.
Ik begin al een beetje hopeloos te worden over de kosten heb er nu al 600 euro inzitten. In een half jaar
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1192.jpg)
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Dat zijn normale bedragen als je een bx hebt vooral als hij een beetje achterstallig onderhoud heeft dan ben je soms maar net begonnen met de ellende maar de andere kant is weer dat het heerlijk rijd.
Ik rij nu 4 jaar met mijn bx in het begin heeft het veel gekost maar daar profiteer ik nu weer van als hij zonder problemen door de apk komt D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
het bonken is uit de auto en het was een versleten fuseekogel die wel zo vast zat dat ze er een moer op moesten lassen om hem los te krijgen.
Op naar de volgende klus of klusje.
Als ik een beetje doortrek en het gas loslaat dan begint de uitlaat nogal te ploffen. Dit is onverbrande brandstof die dan alsnog ontbrand dacht ik.
Maar waar komt dit door en wat kan ik eraan doen. opzicht vindt ik het niet hinderlijk maar ik weet niet of het kwaadkan.
En weer is de slang van de kleine octopus gescheurd hij heeft zijn territorium bij mijn nieuw stage bedrijf al meteen afgebakend.
Ik zit nu nog een keer met de vraag hoe duur het vervangen gaat kosten en of ze dit nog waard is. De grote octopus zag er ook niet meer fris uit hebben ze de vorige keer gezegt dus dan zouden de kosten binnenkort nog verder oplopen en dat kan ik niet meer betalen van mij stage vergoeding, dus ik weet nog niet wat er met mijn bx gaat gebeuren ik kan het niet over mij hart verkrijgen om hem weg te doen maar het is niet verantwoord meer voor mij portemonee.
Dus nu de vraag hoe duur koste het bij Hegru om hem te laten vervangen en hoeduur kost het om de grote ook mee te nemen.
Ik hoop dat ik snel een beslissing kan maken en hopelijk positief ( voor de bx dan )
waarom vervang je die octopus zelf niet?
zo moeilijk is het ook niet, als je een auto met stuurbekrachtiging hebt is het even pielen in de regio van de hoogtregelaar, maar het is prima zelf te doen. Even in je vraagbaak het leidingschema opzoeken en je kunt aan de gang. De positie en aansluiting van de nieuwe kun je prima met de oude vergelijken….
CX GTi Turbo 2 - All Black
En waarom bel je de hegru anders niet om te vragen hoeveel het kost. Dan weet je wat.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja ik dacht later zelf ook waarom bel ik zelf niet is net zo makkelijk
heb ik intussen gedaan en de orijs is inmiddels 175 euro voor de kleine octopus dat is nogal gestegen met een paar jaar geleden vergelekken.
Vraag het voor de gein ook eens bij de dealer, dan is de Hegru-prijs waarschijnlijk zo gek nog niet…