Hoi allemaal
Ik heb een carb, met een extra ‘ding’ waarvan ik niet kan plaatsen wat het is.
Ik heb het vermoeden dat je het niet aan hoeft te sluiten, het lijkt een vrij opzichzelf staand geval, maar voordat ik de carb monteer zou ik dit graag zeker willen weten.
De carb is gedemonteerd van een belgische AX GT af….
De haynes e.d. kent het iig niet, maar C15 zou dezelfde carb moeten hebben, misschien kent die haynes het wel?
Het is het ‘ding’ met het rode lijntje er om heen..
Hmmm…...
D’r zit een sensor in zo te zien.
Is het voor koelwater?
Is het trouwens een carb met een handchoke of een auto-choke?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Verder is het een gewone GT carb… Dus met handchoke….
Er lijkt idd een soort van sensor in te zitten, zit ook een stekker aan ntrlk….
Koelwater klinkt misschien niet eens zo gek… Maar waarom op de carb?
Tsja, waarom op de carburateur…...
Bij mijn BX GT werkt de auto-choke met koelwater en zit ook zoiets dergelijks op de carb.
Maar jij hebt dus een handchoke
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het kan natuurlijk zijn dat dit wel een auto choke geweest is… Dat er al een keer aan geklungeld is…. Er zit nu gewoon een handchoke ding op maar dat kan je er gewoon afschroeven.
Thanx voor de aanvulling, ga het vanmiddag meteen even checken of dat idd zoiets is!
Hmm, ik denk toch niet dat het een auto choke iets is
Beter gekeken (carb uit elkaar gehaald) en de 2 aansluitingen moeten toch wel benzine slangen zijn want het zit aangesloten op de benzine kamer…..
nu kreeg ik de volgende mogelijkheid:
het zou een electromagnetische klep kunnen zijn. En dan kan hij voor 2 redenen dienen. Ofwel om de inspuiting van het stationaire mengsel tegen te gaan, ofwel een anti-dieselklep. Maar ik gok op het eerste omdat deze onder de gasklep lijkt te staan.
Alleen, als dat het is, weet ik nog steeds niet wat ik er dan mee moet qua aansluiten
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien kunnen ze je bij bccp vertellen wat ‘t is/hoe ‘t aangesloten moet worden: http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
gemaild, thanx
Ik ben vrij wanhopig aan t worden dus ik ben nu opzoek naar een andere carb - kop (bovenkant), dan is het gewoon een normale GT carb zonder rare extra fratsen…...
Of anders een hele andere/nieuwe carb…..
ff 2 nieuwe fotos gemaakt, met een gewone 32-34-Z2 er naast: