2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Flinke motorproblemen, wat is het?!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2008 01:22 AM
  [ # 16 ]

Die had het vast in de ECU zitten. Normaliter heb je een losse ontstekingsmodule.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 03:41 AM
  [ # 17 ]
Hilko16TZI schreef:
karel schreef:

Een bobine is géén ontstekingsmodule, zoveel is me duidelijk. Waar jullie het over hebben niet zo eigenlijk…

Mijn witte 16 tzi had die handel in een zitten. Bobine met moduul.
Of ik moet ergens iets totaal verkeerd begrepen hebben. huh

Ne hoor, die bestaan ook, is waarschijnlijk van toepassing op de Chic, da’s ook een 16 TZI model in feite….

Toch ??

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2008 04:51 AM
  [ # 18 ]

Qua motor zijn de 16TGI en 16TZI gelijk; de vroege Chics zijn opgeleukte 16TGI’s, de Chics vanaf aug-sept 1991 zijn opgeleukte 16TZI’s.

Deze motor kan in de BX óf een bobine/verdelerkap hebben met Magneti Marelli G5 ontsteking, óf een verdelerloze met Magneti Marelli G6 ontsteking. Bij beide uitvoeringen wordt de bobine direct door de ECU aangestuurd. Er is dus geen geintegreerde module in de bobine.

In deze schemaas staan de G5 en de G6 allebei met verdelerloze ontsteking getekend, zo zijn ze in Peugeots gemonteerd. Direct gekoppeld aan de ECU, geen module ertussen. De verdeler-variant zat volgens mij niet anders.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juni 2008 08:45 PM
  [ # 19 ]
Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 juni 2008 11:25 PM
  [ # 20 ]

Nee, als het goed is komt de vervangende bobine zeer binnenkort binnen. Zodra ik hem dan vervangen heb zal ik mij weer melden met mijn bevindingen. Ik hoop het beste Very Happy

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 24 juni 2008 08:48 PM
  [ # 21 ]

Vandaag kreeg ik de vervangende bobine binnen, het is gelukkig exact hetzelfde model! Het enige probleem nu is dat de schroefjes (het zijn van die tork’s of hoe je dat ook mag schrijven) met geen mogelijkheid los willen. Ik heb er al bergen met siliconenspray in gespoten, de torkdraaier (niet schroevendraaier dus) haalt al helemaal niks uit en met een grote tang krijg ik met heeeeel veel moeite er een beetje beweging in. Heeft iemand nog tips of is de enige optie anders om er kruipolie oid op te blijven gooien, in te laten trekken en dan nog maar proberen, desnoods met nog veel meer geweld?

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 24 juni 2008 08:51 PM
  [ # 22 ]

Even naar de automaterialenzaak, ik dacht dat brezan het ook heeft. Shock oil, koelt af naar -30. Krijg je alles mee los Cool

Xsara Coupe

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 juni 2008 08:52 PM
  [ # 23 ]

Je kan die nieuwe bobine ook gewoon even los laten hangen, en de oude op zijn plaats laten zitten.

 

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 24 juni 2008 08:53 PM
  [ # 24 ]

Ah dat klinkt goed, dat gaan we morgen dan maar eens proberen! Dankje voor je snelle reactie. Cool

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 juni 2008 08:56 PM
  [ # 25 ]

Dan krijg je dit

Niet op de kleur letten, dit was om uit te sluiten of vocht mijn probleem veroorzaakte.

 

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 24 juni 2008 08:57 PM
  [ # 26 ]
Rene van Maren schreef:

Je kan die nieuwe bobine ook gewoon even los laten hangen, en de oude op zijn plaats laten zitten.

Mja, dat had ik al geprobeerd, maar toen kwam ik erachter dat er een soort magneten oid zitten die dus vast zitten aan het blok met die schroefjes wat de werking van de bobine beinvloed. Toen ik wilde starten met loshangende bobine was het in ieder geval een hoop geknal en totaal niet willen lopen… toen de oude bobine (die er op brute wijze uit gesloopt was) weer tussen de magneten gefrut was wilde de auto weer een beetje draaien, haalde ik hem er tussenuit, dan was het weer over en uit en draaide hij alleen op de startmotor. Dus vandaar moeten die dingetjes los. Sad

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 25 juni 2008 12:19 AM
  [ # 27 ]

Veel kracht gebruiken Wink

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 25 juni 2008 01:44 AM
  [ # 28 ]
Xsara Coupe schreef:

Even naar de automaterialenzaak, ik dacht dat brezan het ook heeft. Shock oil, koelt af naar -30. Krijg je alles mee los Cool

Xsara Coupe

Das een verdomd goeie tip, zal ik onthouden! Very Happy

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 juni 2008 11:02 AM
  [ # 29 ]
RikvdS schreef:

Vandaag kreeg ik de vervangende bobine binnen, het is gelukkig exact hetzelfde model! Het enige probleem nu is dat de schroefjes (het zijn van die tork’s of hoe je dat ook mag schrijven) met geen mogelijkheid los willen. Ik heb er al bergen met siliconenspray in gespoten, de torkdraaier (niet schroevendraaier dus) haalt al helemaal niks uit en met een grote tang krijg ik met heeeeel veel moeite er een beetje beweging in. Heeft iemand nog tips of is de enige optie anders om er kruipolie oid op te blijven gooien, in te laten trekken en dan nog maar proberen, desnoods met nog veel meer geweld?

Groetjes, Rik.

Met kruipolie (bijv. IMAL) aan de gang; siliconenolie is een smeermiddel, net als WD40.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 25 juni 2008 05:20 PM
  [ # 30 ]

Het is gelukt met de Shock Oil en een hoop geweld. Aan de uiteinden van de bouten zat en blauw spulletje dus waarschijnlijk heeft iemand eens met lockbond of een dergelijk goedje lopen spelen. In ieder geval zitten de blaren op mn handen, maar de bobine is vervangen. Beetje een domper dan weer dat de motor nu nog steeds niet goed loopt. Ik had eigelijk al mijn hoop op de bobine gezet. Ik ga zo maar eens wat standaard dingetjes checken zoals of de bougies uberhaupt allemaal wel vonken. Ik hou jullie wel even op de hoogte van mijn bevindingen.

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook