Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
NGK of Champion doen elkaar niet zo veel. Je hebt in ieder geval een kwaliteitsbougie gemonteerd.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Uit ervaring gaan NGKs veel langer mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mn keuze is gemaakt.
Van Orsouw in Eindhoven mag hem inbouwen.
Dagje eindhoven is nooit weg.
Zal voorafgaande de belangrijkste punten aanpakken,zoals ze hebben aangegeven.
Hoop dat na het inbouwen nog wat sleutelplezier overblijft, gezien de ruimte van de injectie al niet echt te wensen overlaat.
Heb bijna een passende temperatuurmeter gevonden uit een CX type 1 om mn koelwater te kunnen meten, wel zo veilig.
Zit alleen nog na te denken om een 123 ignition in te bouwen, ook al loopt de motor vrij mooi op oude contactpuntjes.
Kan niet echt terugvinden op dit forum wat nou daadwerkelijke voordelen zijn (investering € 269) En dan zeker in combinatie met een nieuwe gasinstallatie
Er gaat niets boven…...
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:hoe kom ik aan breda? ops:
Omdat ik dar woon?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
OKee, ben weer wat wijzer wat betreft de LPG installatie.
Het merk wat wordt toegepast is van OMVL. Dit is een venturiesysteem met een mengstuk.
Zag dat op een wat ouder forum van de CX dit systeem niet bepaald als favoriet uit de bus komt.
Kan weinig ervaringen ophalen uit dit forum over wat nu wel de juiste methode is voor DS injectie auto’s.
Zal wel het internet nog wat afsneupen om wat meer info te vinden over dit toe te passen systeem.
Daarbij is een tank van 85 liter wel erg fijn voor de lange afstanden, al weet ik nog niet hoeveel liter ik netto kan oprijden tot de volgende pompbeurt.
Heeft iemand wat foto’s van een reeds ingebouwde installatie onder de motorkap?
Of gebruikers ervaringen?
Er gaat niets boven…...
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn DS23 heeft ook een OMVL-verdamper. Is wel een carburateur-auto. Loopt perfect op LPG.
Actieradius? Met een 85 liter tank en een 80% begrenzer tank je 0,8*85=68 liter. Dit*verbruik=actieradius. Stel 1 op 8, dan 0,8*68=544 km. Tank kan je helemaal leeg rijden.
Mijn installatie kostte 475 euro, maar dat was met een gebruikte tank (1 jaar oud, met certificaat). Moest ik de installatie ook nog zelf inbouwen en laten keuren (bij de RDW).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die OMVL is prima. Het keelstuk en de aansluitingen zijn veel belangrijker!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS technique schreef:Het merk wat wordt toegepast is van OMVL.
Zag dat op een wat ouder forum van de CX dit systeem niet bepaald als favoriet uit de bus komt.
Let op: een Cx heeft een totaal ander inspuitsysteem als een Ds. Vanwege het gebruik van een luchtmassameter op een cx is een systeem met keelstuk zoals je dat op een ds wél kunt gebruiken, niet goed te gebruiken. Je kunt de beide auto’s dus NIET met elkaar vergelijken.
OMVL kan heel goed werken op een Ds met IE motor. Zoals bogaard al schreef is de plaats van het keelstuk én het model keelstuk wat gebruikt word bepalend voor het goed lopen van de motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
DriverD schreef:Mijn DS23 heeft ook een OMVL-verdamper. Is wel een carburateur-auto. Loopt perfect op LPG.
Actieradius? Met een 85 liter tank en een 80% begrenzer tank je 0,8*85=68 liter. Dit*verbruik=actieradius. Stel 1 op 8, dan 0,8*68=544 km. Tank kan je helemaal leeg rijden.Mijn installatie kostte 475 euro, maar dat was met een gebruikte tank (1 jaar oud, met certificaat). Moest ik de installatie ook nog zelf inbouwen en laten keuren (bij de RDW).
Dat is een mooie prijs voor een installatie. Ik heb er net lpg laten inbouwen en was zo rond de 400 kwijt. Ik had een gebruikte tank gebruikt die helaas niet goedgekeurt werd (afgelopen vrijdag naar rdw geweest, leuk!!).
Weet jij (of iemand anders) waar ik een gebruikte tank met certificaat
kan kopen, ik kan nm niets vinden op het net.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik zou het bij een gas-inbouwer proberen, of bij verschillende. Zo kwam ik ook aan mijn tank.
Citroen!
DriverD schreef:Ik zou het bij een gas-inbouwer proberen, of bij verschillende. Zo kwam ik ook aan mijn tank.
Ik had een GAS inbouwer in Amsterdam gevonden die het voor 900 excl de btw deed, en deze had ervaring met DSén.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Okee het zelf inbouwen van de installatie kan aardig wat euri’s schelen.
Helaas ontbreekt het me echt aan de tijd om zelf (deels) de installatie in te gaan bouwen.
Ga ervan uit dat wat er in wordt gemonteerd van een goede kwaliteit is. Zelfbouwen kan leuker en veel leerzamer zijn in geval van storingen aan de installatie en onderhoud.
Iemand nog ervaringen met een 123 ontsteking in combinatie met gas of benzine. kortom loont het de investering om dit aan te schaffen?
Er gaat niets boven…...
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS technique schreef:Iemand nog ervaringen met een 123 ontsteking in combinatie met gas of benzine. kortom loont het de investering om dit aan te schaffen?
Ja, dat loont zeker. Altijd doen. Super systeempje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hej Bozz,
Dit begint wel HEEEL ERG op reclame te lijken van ene bs autotune.
Je weet hoe we daar over denken he?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
hallo, ik heb het een ander rond gebeld en ben uiteindelijk aan een een nieuwe tank van 85 liter geraakt voor slechts 195 euro inc. certificaat.
Het bedrijf waar ik het heb gekocht is toeleverancier voor lpg inbouwers hier in de omgeving.Ter vergelijking: een nieuwe bij inbouwers voor 295 of 350 euro. Pak je mooi 100 euro.
Je kan er alles halen..
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel